Skype i bezpieczeństwo sieci
2007-05-06 12:09
Przeczytaj także: Skype w telefonach Philipsa
Kluczowe wnioski- Skype jest najpopularniejszym produktem VoIP. Prawie połowa badanych (46,8%) korzystała ze Skypa. Jeśli pominiemy osoby, które nie używają żadnego produktu VoIP, udział Skypa wyniesie 64,9%.
- Ryzyko wycieku poufnych informacji stanowi największe zagrożenie (55,6%) dla sieci korporacyjnej, w której korzysta się ze Skypa. To oznacza, że ankietowani w pełni zdają sobie sprawę, że program ten stanowi kanał wycieku informacji dla wewnętrznych złodziei.
- Skype sam w sobie nie jest źródłem tych dodatkowych zagrożeń. Główny problem stanowi czynnik ludzki (44,6%), a nie błędy w samym programie.
- Mimo to prawie dwie trzecie respondentów (66,4%) przychyla się do opinii, że zagrożenia związane z wprowadzeniem Skypa do środowiska korporacyjnego stanowią poważną przeszkodę w rozpowszechnieniu tego programu w firmach. Tylko jedna trzecia specjalistów (33,7%) uważała, że problemy bezpieczeństwa danych nie będą miały wpływu na zaimplementowanie Skypa w sieciach korporacyjnych.
Badanie zostało wykonane przez centrum analityczne firmy InfoWatch w dniach 15-30 stycznia 2007 roku. 1 242 uczestników sondażu udzieliło odpowiedzi za pośrednictwem formularza online. Proces przetwarzania danych i analizy wyników został przeprowadzony również przez centrum analityczne InfoWatch. Liczby procentowe zostały zaokrąglone z dokładnością do jednej dziesiątej procenta.
fot. mat. prasowe
Uczestnicy badania dzielili się na trzy grupy:
- Specjaliści ds. bezpieczeństwa informatycznego: 37,1%
- Administratorzy systemu: 34,3%
- Użytkownicy: 28,6%
Opcje korzystania z VoIP
Rysunek 2 pokazuje preferencje uczestników sondażu odnośnie dostępnych programów VoIP. Na pierwszym miejscu znalazł się Skype (46,8%). Jest to pierwszy, niektórzy powiedzieliby nawet - najwygodniejszy - program służący do transmisji głosu poprzez Internet. Jego konkurenci zdołali zebrać wspólnie tylko 25,3% głosów. Trzeba dodać, że nieco ponad jedna trzecia ankietowanych specjalistów (27,9%) nie posiadała żadnej usługi VoIP w intranecie. Prawdopodobnie spowodowane jest to zagrożeniami związanymi z korzystaniem ze Skypa.
fot. mat. prasowe
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Co zrobić w obliczu ataku ransomware?
-
5 sposobów na obronę przed ransomware w 2023 roku
-
Firma odporna na wyciek danych - jak to zrobić?
-
Bezpieczeństwo IT: błędy administratorów prowadzące do utraty danych
-
Utrata danych z archiwów taśmowych
-
Fortinet Secure Wireless LAN
-
Telefon RTX DUALphone 4088
-
Microsoft przejmuje Skype'a
-
Komputer osobisty a bezpieczeństwo sieci firmowych