Marketerzy nie doceniają pokolenia baby-boomers
2007-03-21 00:43
Przeczytaj także: Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
Mimo intensywnego dialogu dotyczącego dóbr i usług, baby-boomers milkną gdy chodzi o usługi finansowe. Tylko 5 proc baby-boomers, którzy udzielali rad w ciągu minionego roku, było pytanych o usługi finansowe, takie jak ubezpieczenia, banki, inwestycje i emerytury. Finansowa niezależność i stałe zatrudnienie, sytuuje baby-boomers wysoko na skali pożądanych klientów. Wymagają oni kreatywnej strategii marketingowej, która wywoła pozytywne zainteresowanie z ich strony i odzew w komunikacji z ust do ust. Warto także wykorzystać marketing wirusowy w sieciach tworzonych przez B2F.
„Najwyraźniej, usługi finansowe nie są głównym tematem rozmów dla baby-boomers, kiedy chodzi o wzajemne udzielanie rad w grupie rodziny, przyjaciół i współpracowników.” - mówi Barb Iverson, prezes North American Financial Services. „Wygląda na to, że baby-boomers spędzają większość czasu na dyskusjach o różnych aspektach swojego życia, niezwiązanych z kwestiami finansowymi. Wyniki badania wskazują na istnienie komunikacyjnej luki, którą firmy muszą wypełnić, jeśli chcą zapewnić tak znacznej grupie docelowej informacje , które pomogą im w długofalowym planowaniu.”
Badanie „B2F” pokazuje także preferencje baby-boomers w zakresie technologii, upodobań korzystania z mediów, poczuciu odpowiedzialności społecznej i możliwości jakie zapewniają serwisy społecznościowe B2F.
Informacje o badaniu
Telefoniczna ankieta, we współpracy z KRC Research, została przeprowadzona w okresie listopad-grudzień 2006. W badaniu wzięło udział 502 respondentów ze Stanów Zjednoczonych. Pokoleniem baby-boomers określa się osoby urodzone w latach 1946-1964 (w trakcie badania w wieku między 42 a 60 lat). Margines błędu wynosi 4,4 punktu procentowego.
1 2
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Srebrny konsument - fakty i mity
-
Style życia osób starszych jako klientów
-
Baby Boomers a telefony komórkowe
-
Korzystanie z internetu 60+. Jak seniorzy surfują w sieci?
-
Połowa seniorów robi zakupy online
-
Seniorzy mają częściej problemy ze spłatą zobowiązań
-
Ubezpieczenia na życie dla seniorów - ile to kosztuje?
-
Dzień Seniora: czy osoby starsze mogą liczyć na naszą pomoc?
-
Wykluczenie finansowe seniorów