eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Gemius: rynek internetowy w 2006r.

Gemius: rynek internetowy w 2006r.

2007-03-07 13:43

Przeczytaj także: Polski rynek internetowy

fot. mat. prasowe

Wykres 2. Czy uważa Pan(i) reklamę zawierającą sekwencję wideo za atrakcyjną formę prezentacji produ

Wykres 2. Czy uważa Pan(i) reklamę zawierającą sekwencję wideo za atrakcyjną formę prezentacji produktów/usług?














Rok 2006 to kolejny rok rozwoju internetowego rynku reklamowego i większych niż ubiegłoroczne wydatków firm na reklamę w internecie. Jak pokazują wyniki raportu, do kreacji reklamowych lubianych przez użytkowników sieci należą: button, link sponsorowany, banner oraz billboard. Najmniejszą sympatią internautów cieszą się natomiast takie formy, jak: toplayer, pop-under, pop-up, interstitial i brandmark. Według prognoz Gemius najbliższe lata to przede wszystkim rozwój reklamy opartej na zaawansowanych technologiach multimedialnych, jak również reklamy kontekstowej i reklamy w wyszukiwarkach.

fot. mat. prasowe

Wykres 3. Jak często klika Pan(i) na linki sponsorowane?

Wykres 3. Jak często klika Pan(i) na linki sponsorowane?

Dynamiczny wzrost wartości rynku reklamy internetowej, rosnąca liczba internautów oraz systematyczny przyrost łącz szerokopasmowych to czynniki sprzyjające wykorzystaniu w codziennej praktyce biznesowej nowoczesnych form promocji. Marketing interaktywny, rozumiany jako kontakt z klientem za pomocą interaktywnych kanałów komunikacji, głównie Internetu i telefonu, wykorzystywało w 2006 r. blisko 2/3 przedsiębiorstw w Polsce. Najbardziej powszechną formą marketingu interaktywnego była komunikacja mailingowa, stosowana w 8 na 10 firm wykorzystujących marketing interaktywny. Inne popularne działania marketingowe to reklama internetowa w formie banerów, layerów itd. (57 proc.) oraz promocje sprzedaży organizowane w internecie (41 proc.). Wyniki badania pokazują jednocześnie, że to Internet, a nie telefon, był głównym sposobem docierania do odbiorców.

Do pobrania: .

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: