eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jakie leki bez recepty kupują internauci

Jakie leki bez recepty kupują internauci

2007-02-25 00:37

Przeczytaj także: Polacy o swoich chorobach


Jak pokazują wyniki badania, aż dziewięciu na dziesięciu respondentów kupujących leki bez recepty (89,5 proc.) najczęściej robi to w aptekach. Ogromna przewaga aptek nad innymi miejscami sprzedaży utrzymuje się mimo wyrażonej przez ponad połowę respondentów aprobaty dla dystrybucji leków OTC poza punktami aptecznymi. Co więcej, znaczny odsetek badanych kupujących w aptekach – ponad dwie piąte (45,3 proc.) - pozostaje wierny jednej i tej samej aptece. To przywiązanie internauci uzasadniają najczęściej dogodną lokalizacją punktu (64,3 proc.). Istotną rolę odgrywa także zaufanie do sprzedawcy (wskazywane przez 46,2 proc. badanych), atrakcyjne ceny (39,1 proc.) oraz przywiązanie (34,9 proc.).

fot. mat. prasowe

Miejsca zakupu leków OTC.

Miejsca zakupu leków OTC.


Popularne marki

Internautów deklarujących stosowanie w ciągu ostatnich sześciu miesięcy leków z grupy OTC zapytano także o konkretne marki używanych produktów farmaceutycznych. Liderem wśród środków przeciwbólowych okazał się Ibuprom, najczęściej stosowanym lekiem na przeziębienie i grypę - Gripex. Według raportu, firmy farmaceutyczne mogą skutecznie dotrzeć do konsumentów wykorzystując w działaniach marketingowych telewizję. Ze szklanego ekranu internauci czerpią informacje głównie w przypadku leków przeciwbólowych, na przeziębienie, na ból gardła oraz wspomagających trawienie. Podejmując decyzje o wyborze danego leku, konsumenci biorą jednak przede wszystkim pod uwagę czynniki racjonalne – jego skuteczność (71,5 proc.), poprzednie doświadczenia z lekiem (46,3 proc.), cenę (39,8 proc.) i bezpieczeństwo (34,2 proc.).

Informacje o badaniu
Badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych emitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat24/PBI. Ankiety emitowane były losowo w okresie od 6 do 11 grudnia 2006 roku. Analizą objęto 2 509 internautów w wieku co najmniej 18 lat, którzy wypełnili ankietę do końca. Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Omnibus PBS realizowanego przez PBS DGA.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: leki, leki bez recepty, zdrowie
Franczyza w Polsce 2006

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: