eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Klient nie płaci faktury? Dostaniesz rekompensatę... i to w euro!

Klient nie płaci faktury? Dostaniesz rekompensatę... i to w euro!

2024-01-25 11:04

Klient nie płaci faktury? Dostaniesz rekompensatę... i to w euro!

Klient nie płaci faktury? Dostaniesz rekompensatę... i to w euro! © Freepik

Komunikat PR

Wykonałeś usługę, wystawiłeś fakturę… i nie dostałeś zapłaty? Nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą, że w przypadku opóźnionej płatności masz prawo do rekompensaty ze strony dłużnika. Co ciekawe możesz ją naliczyć od każdej faktury… i to w euro! Wiedziałeś o tym? Zobacz, jak uzyskać rekompensatę za nieterminowe płatności nieuczciwych kontrahentów.

Klient nie opłacił faktury? Prawo jest po Twojej stronie. Teraz jeszcze bardziej


Możliwość domagania się rekompensaty za opóźnienie w płatnościach to prawo, a nie obowiązek. To wierzyciel ustala, czy naliczyć ją dłużnikowi. Rekompensaty za nieopłaconą fakturę możesz dochodzić na podstawie ustawy. Aby jeszcze bardziej wesprzeć przedsiębiorców, od 01.01.2020 zwiększono kwotę rekompensaty, którą możesz uzyskać.

Niemal każdy wierzyciel ma prawo zażądać rekompensaty od swojego dłużnika w przypadku opóźnienia w spłacie należności. Spowodowane jest to faktem, iż samodzielne starania związane z odzyskiwaniem pieniędzy, niejednokrotnie generują niemałe straty dla finansów przedsiębiorstwa.

Dłużnik nie płaci? Teraz zapłaci więcej! Jak dużą rekompensatę możesz dostać?


“Jeśli wykonałeś usługę lub sprzedałeś towar, a nie otrzymałeś zapłaty wynikającej z faktury i podjąłeś choćby i minimalne działania windykacyjne (np. wysłałeś wezwanie do zapłaty) to masz możliwość naliczyć rekompensatę w wysokości 40 euro, 70 euro lub 100 euro” - mówi Mateusz Chinczewski właściciel Kancelarii Prawno Podatkowej Zaprawieni.

Wysokość rekompensaty zależy od wysokości należności


  • 40 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego jest nie większa niż 5 tys. zł,
  • 70 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego jest wyższa niż 5 tys. zł, ale jednocześnie mniejsza niż 50 tys. zł,
  • 100 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego równa się kwocie 50 tys. zł lub więcej.

Rekompensatę możesz naliczyć od każdej faktury i to nawet w sytuacji gdy dłużnik spóźnia się tylko kilka dnia z płatnością. Pamiętaj jednak, że w przypadku należności o niskiej wysokości lub gdy będziesz domagać się rekompensaty praktycznie chwilę po terminie płatności to może to być uznane przez sąd jako nadużycie prawa.

Windykacja należności i długów — jak zrobić to skutecznie?


Skuteczna windykacja należności ma na celu skłonienie dłużnika do uregulowania należności przy pomocy środków określonych w przepisach prawa. Odzyskiwania należności możemy próbować albo polubownie (windykacja miękka) albo poprzez wniesienie pozwu (windykacja twarda).

Cashflow jest jedną z ważniejszych rzeczy w firmie, niestety wielu przedsiębiorców nadal otrzymuje swoje należności z dużym opóźnieniem lub nie otrzymuje ich wcale.

Utrata płynności finansowej jest główną przyczyną upadłości, dlatego tak ważne jest, aby sprawnie wdrożyć skuteczny proces windykacji w firmie i odzyskać należne pieniądze od nieuczciwych kontrahentów.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: