Jak wprowadzić system kontroli dostępu w firmie? Oto wszystko, co musisz wiedzieć!
2023-10-02 12:19
![Jak wprowadzić system kontroli dostępu w firmie? Oto wszystko, co musisz wiedzieć! [© freepik.com] Jak wprowadzić system kontroli dostępu w firmie? Oto wszystko, co musisz wiedzieć!](https://s3.egospodarka.pl/grafika2//Jak-wprowadzic-system-kontroli-dostepu-w-firmie-Oto-wszystko-co-musisz-wiedziec-255116-200x133crop.jpg)
Jak wprowadzić system kontroli dostępu w firmie? Oto wszystko, co musisz wiedzieć! © freepik.com
Komunikat PR
Zapewnienie bezpieczeństwa w budynkach to zadanie, które w coraz większej mierze bazuje na nowoczesnej technologii. Jednym z kluczowych elementów, zwłaszcza w kontekście firm, jest kontrola dostępu. Poniżej przeczytasz, w jaki sposób wprowadzić ją, aby uzyskać najwyższą skuteczność!Na czym polegają systemy kontroli dostępu?
To zupełnie naturalne: nie wszystkie budynki, pomieszczenia czy strefy powinny być ogólnodostępne. W szczególny sposób odnosi się to do przedsiębiorstw i zakładów pracy. Przedostanie się niepowołanych osób mogłoby narazić firmę na olbrzymie straty, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi tajemnica przedsiębiorstwa czy cenna dokumentacja.
Konieczne staje się więc wprowadzenie kontroli dostępu (często możesz spotkać się również ze skrótem KD lub SKD). Jej podstawowy cel jest prosty: ograniczenie dostępu do wybranych pomieszczeń, stref czy budynków wyłącznie dla uprawnionych osób. Dodatkowych możliwości jest przy tym wiele: od szczegółowego monitorowania przepływu ludzi aż po integracje z innymi narzędziami, np. z systemami rejestracji czasu pracy, zabezpieczeniami elektronicznymi czy trybami zarządzania budynkiem.
Elektroniczna kontrola dostępu: standard, który się rozwija
Oczywiście czasy, w których kontrola dostępu do drzwi wymagała bezpośredniego zaangażowania pracowników – np. ochroniarzy – bezpowrotnie minęły. Raport Impero wskazuje, że w zeszłym roku aż 74% respondentów zwiększyło nakłady na rozwiązania techniczne, których celem było wsparcie lub zastąpienie ochrony fizycznej, która jest nie tylko droga, ale również zawodna.
Nowoczesne systemy kontroli dostępu bazują na potencjale zaawansowanej (i rzecz jasna ciągle rozwijającej się) technologii. Umundurowanych pracowników, przepustki i klucze można zastąpić indywidualnymi kartami dostępu oraz siecią czytników. Zresztą: w dzisiejszych czasach coraz częściej kontrola dostępu bazuje na urządzeniach mobilnych. Wystarczy więc przyłożyć do czytnika smartfon z modułem NFC i odpowiednią aplikacją, aby uprawnione osoby mogły w bezpieczny sposób uzyskać dostęp do pomieszczenia.
Kontrola dostępu w chmurze
Technologia chmurowa zmienia oblicze światowego rynku IT. Bazuje na niej coraz więcej rozwiązań, także te, które ze względu na swoją charakterystykę muszą oferować najwyższy poziom bezpieczeństwa. Te możliwości wykorzystują również zaawansowane systemy kontroli dostępu tworzone przez Unicard.
Jak to działa? System kontroli dostępu, na który składają się między innymi czytniki, elektrozamki czy sterowniki, musi być połączony z odpowiednio skonfigurowanym serwerem. Jeśli wybierzesz system lokalny, serwerownia znajdzie się w Twojej firmie.
Oznacza to, że musisz ją wyposażyć i zapewnić optymalne działanie, w tym kwestie bezpieczeństwa. W przypadku rozwiązań chmurowych Twój system elektronicznej kontroli dostępu będzie zintegrowany z zaawansowanym środowiskiem działającym w chmurze. Nie musisz samodzielnie organizować i utrzymywać infrastruktury serwerowej.
Jak wprowadzić kontrolę dostępu w firmie? Poznaj zalety tego rozwiązania
W praktyce sięgnięcie po rozwiązania chmurowe to najprostszy sposób na zabezpieczenie Twojej firmy i osiągnięcie dodatkowych korzyści. Najważniejsze zalety to:
- Oszczędność: cena kontroli dostępu będzie zdecydowanie niższa, nie wymaga również początkowych inwestycji związanych z wyposażeniem serwerowni.
- Proste wdrożenie: w przypadku bazującej na chmurze kontroli dostępu wdrożenie jest prostsze i szybsze.
- Elastyczność: eksperci będą w stanie przygotować system idealnie dostosowany do potrzeb konkretnej firmy, a także dostosowywać go do zmieniających się okoliczności.
- Łatwe rozliczenie: narzędzia Access Control as a Service (ACaaS) bazują na modelu subskrypcyjnym, a to oznacza przewidywalne płatności i proste rozliczenia.
- Bezpieczeństwo: zaawansowane elektroniczne systemy kontroli dostępu zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa. Aplikacje będą automatycznie aktualizowane, dzięki czemu są w stanie sprostać nowym wyzwaniom.
oprac. : Komunikat PR
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)