eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Jak content marketing pomaga zwiększyć sprzedaż?

Jak content marketing pomaga zwiększyć sprzedaż?

2023-05-26 20:59

Jak content marketing pomaga zwiększyć sprzedaż?

Jak content marketing pomaga zwiększyć sprzedaż? © fot. mat. prasowe

Komunikat PR

Dobry content może pomóc w realizacji celów biznesowych przez firmę. Osoby odpowiedzialne za działania marketingowe coraz bardziej zdają sobie sprawę z tego, że wysokiej jakości materiał, przygotowany tak, aby zainteresować odbiorców, pozwala osiągać wyższą sprzedaż. Content marketing zajmuje w strategiach marketingowych firm coraz ważniejsze miejsce. Na czym polegają takie działania? Jak pomagają zwiększyć sprzedaż?

Co to jest content marketing?


Content może kojarzyć się głównie z treściami. Tymczasem to nie tylko tekst, ale również grafika, wideo, infografika i inne materiały, które mogą zainteresować internautów. Na czym polega content marketing? Na tworzeniu takich materiałów, które nie tylko zainteresują internautów, ale również ich zaktywizują, tzn. użytkownik udostępni content w serwisie społecznościowym, wspomni na jego temat na swoim blogu. W skrócie – będzie chciał się nim podzielić.

Osiągnięcie takiego efektu ma ogromną wartość, gdyż firma może zyskać dzięki temu niemal bezpłatną promocję. Oczywiście przygotowanie materiału zajmuje czas, wymaga kreatywności, a wcale nie jest powiedziane, że przyniesie oczekiwany efekt. Więcej na temat takich działań można się dowiedzieć tutaj: https://smartbuzz.pl/uslugi/content-marketing.

Content marketing – kilka ważnych faktów


Firmy w ostatnich latach inwestują w takie inicjatywy i zwiększają na ten cel budżet. Nic w tym dziwnego, gdyż przynosi im to znakomite wyniki. Oto kilka ważnych faktów:
  • Według Content Marketing Institute, 73% marketerów B2B i 70% marketerów B2C wykorzystuje content marketing w swojej strategii marketingowej.
  • 91% specjalistów ds. marketingu, ankietowanych przez Semrush, osiągnęło sukces dzięki content marketingowi w 2021 roku.
  • Badanie B2B Content Marketing Study przeprowadzone przez CMI wykazało, że 40% marketerów B2B ma udokumentowaną strategię content marketingową. 33% ma pewną strategię, ale nie jest ona udokumentowana. 27% nie ma żadnej strategii.
  • Według Mediafly, pandemia zwiększyła wykorzystanie treści o 207%.

Content marketing pomaga realizować cele biznesowe, zwiększać sprzedaż, budować lojalność i rozpoznawalność marki. Takie działania charakteryzują się wysokim wskaźnikiem ROI, czyli zwrotu z inwestycji. Jak content marketing pomaga zwiększyć sprzedaż?

Content marketing a zwiększanie sprzedaży


Działania z zakresu content marketingu mogą być skuteczne na różnych etapach ścieżki zakupowej klienta. Za pomocą dobrych materiałów jesteś w stanie dotrzeć do zainteresowanego ofertą. Jak możesz wspierać zwiększanie sprzedaży?

Blog z poradami dotyczącymi produktów lub usług
Kiedyś prowadzenie bloga kojarzyło się głównie z rodzajem internetowego pamiętnika. Autor opisywał swoje życie, wyrażał refleksje, oceniał, co się dzieje w jego otoczeniu, w Polsce i na świecie. Obecnie prowadzenie bloga stało się standardem w przypadku mniejszych i większych firm. W jaki sposób wpływa to na sprzedaż?

Dzięki tego typu wpisom można dotrzeć do klienta na różnych etapach procesu zakupowego, np. kiedy internauta szuka materiałów dotyczących zasad wyboru danego produktu. Co ma znaczenie? Które parametry są kluczowe? Dzięki materiałom na blogu możemy skłonić zainteresowanego do zakupu naszego produktu. Warto umieścić w treści odnośniki prowadzące do opisu danej rzeczy. Należy zwrócić uwagę na jej parametry i inne ważne cechy. Jeśli materiał będzie rzeczywiście wartościowy, to zwiększa się prawdopodobieństwo, że internauta go udostępni.

Bogaty opis produktu
Content na blogu nie musi być nudny i składać się wyłącznie z charakterystyki produktu. Obecnie sklepy praktykują bogate opisy, w których internauta znajdzie informacje na temat kluczowych parametrów danej oferty, porównanie produktu do innych w sklepie, materiał wideo, na którym widać, jak korzystać z tego rozwiązania. To dobry sposób na udowodnienie klientowi, dlaczego warto postawić na dany artykuł. Opis produktu wygenerowany może być również przez użytkowników, na co składają się ich opinie, najlepiej długie i konkretne. To kolejny element, który może przyczyniać się do sprzedaży.

Materiały instruktażowe na YouTube
Potencjał tego serwisu wykorzystywany jest przez wielu specjalistów. Jak? Pokazują oni, jak rozwiązać dany problem przy zastosowaniu konkretnego produktu. Należy wskazać, jak krok po kroku osiągnąć zamierzony efekt. Nie powinno się skupiać się na eksponowaniu marki, tylko na zaprezentowaniu cech urządzenia, efektów korzystania z niego. To działania, które znakomicie sprawdzają się m.in. w branży budowlanej, motoryzacyjnej czy związanej ze sprzętem RTV lub AGD. Dla przykładu mnóstwo osób, które próbują prac remontowych na własną rękę, zaczyna zdobywać wiedzę, oglądając materiały wideo z YouTube.

Materiały w serwisach społecznościowych
W social media sukces osiągają różne treści, przede wszystkim graficzne. Wystarczy prowadzić fanpage i dodać na niego ciekawą infografikę związaną z daną branżą. Taki materiał może być udostępniany, lajkowany i komentowany. Dotrze w ten sposób do bardzo dużej liczby odbiorców, z których część trafi na stronę WWW i być może zdecyduje się na zakup produktów. Dzięki takim inicjatywom da się budować większą liczbę fanów, obserwujących m.in. profil na Facebooku, co również w przyszłości może się przełożyć na wyższą sprzedaż.

E-mail marketing
To kolejny sposób dystrybucji wartościowych materiałów. Kluczowe znaczenie ma trafianie z przekazem do grupy docelowej. Dlatego należy przede wszystkim ustalić, kim są odbiorcy danego produktu, jaki content może ich zainteresować. E-maile mogą skutecznie działać na różnych etapach ścieżki zakupowej – zarówno w momencie, kiedy klient dopiero interesuje się daną rzeczą, gdy jest już skłonny do zakupu, jak i po złożeniu zamówienia. Warto, aby do odbiorcy trafiła zaskakująca treść, np. śmieszna, dwuznaczna, a przy okazji zawierająca atrakcyjną ofertę.

To tylko wybrane sposoby na wykorzystanie content marketingu w realizacji celów sprzedażowych. Aby było to możliwe, potrzebne jest wsparcie specjalistów – agencja content marketingu opracuje strategię działania i przeprowadzi kampanię. Bez doświadczenia trudno o jej realizację.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: