eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Usługi assistance: czy pandemia coś zmieniła?

Usługi assistance: czy pandemia coś zmieniła?

2021-03-02 09:38

Usługi assistance: czy pandemia coś zmieniła?

Najbardziej użyteczną usługą pozostaje assistance samochodowy © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Ubezpieczenie assistance cieszy się wśród Polaków coraz większym zainteresowaniem. Potwierdzeniem tego jest najnowsza odsłona kolejnej, dziesiątej już edycji badania realizowanego przez Europ Assistance Polska. Okazuje się, że posiada je już 43% badanych, co oznacza, że w ciągu dekady ich popularność wzrosła o pokaźne 15 punktów procentowych. Najbardziej popularny jest assistance samochodowy, ale spore grono swoich zwolenników mają również assistance medyczny i podróżny.

Przeczytaj także: Polacy chętniej korzystają z assistance domowego

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jakie rodzaje assistance są najpopularniejsze?
  • Czy pandemia wpłynęła na wykorzystanie usług assistance?
  • Czy Polacy są zadowoleni z oferowanych im usług assistance?


Jak wynika z X Ogólnopolskiego Badania Assistance, którego pierwszą odsłonę zaprezentowano w 2009 roku, ubezpieczenie assistance znajduje się w posiadaniu 43% Polaków. Odsetek ten wzrasta praktycznie każdego roku, co niewątpliwie pozostaje skorelowane z rosnącą świadomością na temat jego przydatności.

Wciąż najwięcej Polaków posiada assistance samochodowy (91%). Wzrosła jednak liczba osób, które posiadają assistance domowy (23% - wzrost o 2 punkty procentowe) i assistance medyczny (19% - wzrost o 4 punkty procentowe). Z kolei assistance podróżny pozostaje na poziomie z zeszłego roku – taki rodzaj ubezpieczenia posiada 12% osób.

Usługi assistance kojarzone są niezmiennie głównie z pomocą drogową (78%). Jednak coraz więcej osób kojarzy assistance z innymi formami wsparcia np. z pomocą w nagłych sytuacjach (34%), z pomocą podczas podróży (31%), czy z opieką medyczną (20%).
Obecnie ponad 50% więcej osób posiada assistance niż to miało miejsce 10 lat temu. Rozwiązania assistance stały się powszechne i co najważniejsze poziom satysfakcji klientów jest regularnie na poziomie ok. 95 %, poziomie nieosiągalnym dla innych rodzajów ubezpieczeń i usług – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Europ Assistance Polska.

fot. Europ Assistance

Polacy a assistance

Zdecydowana większość osób, które skorzystały ze wsparcia assistance, jest zadowolona z jakości udzielonej pomocy.


Jak Polacy korzystają z assistance podczas pandemii?


Ponad 1/3 badanych (36%), którzy posiadają assistance, przyznaje, że korzysta w praktyce z tych usług. Dla porównania 10 lat temu z assistance korzystała co piąta osoba. Co najmniej raz w roku z pomocy assistance korzysta 43% osób, które posiadają te usługi. Najwięcej osób korzysta z assistance samochodowego (83%), pomocy medycznej (11%) i pomocy w domu (11%).

Zaobserwować można także wpływ pandemii na sposób i rodzaj wykorzystywanego assistance. Więcej czasu spędzonego w domu miało przełożenie na wzrost wykorzystania usług assistance domowego. Ankietowani częściej, niż w roku poprzednim wskazywali, że korzystali z pomocy specjalisty w domu. 23% osób (wzrost o 10 punktów procentowych w stosunku do poprzedniego roku) przyznaje, że korzysta z takiej usługi kilka razy w roku.
Zeszły rok był bardzo specyficzny. Zdecydowanie więcej czasu spędzaliśmy w swoich mieszkaniach i domach, co przełożyło się na częstsze wykorzystywanie assistance domowego. Bardziej intensywna eksploatacja sprzętów skutkowała częstszymi awariami. Assistance domowy konsekwentnie z roku na rok staje się jeszcze bardziej popularny. To lubiany przez naszych klientów produkt i dający realną pomoc, gdy najbardziej tego potrzebują – mówi Ryszard Grzelak.

Skutki pandemii zaobserwować można także w wynikach dotyczących assistance medycznego. Połowa ankietowanych (51%) przyznała, że korzystała z formy tele/wideokonsultacji medycznej. W stosunku do zeszłego roku to wzrost o 34 punkty procentowe. Widać również wzrost otwartości i akceptacji, zdalnej formy pomocy lekarskiej. 80% osób przyznaje, że skorzystałoby z możliwości wideokonsultacji lekarskiej – to 16 punktów procentowych więcej osób niż w zeszłym roku.
Wyniki te dobrze oddają otwartość społeczeństwa na nowe technologie w zakresie świadczonych usług medycznych. Pandemia koronawirusa szybko zweryfikowana oczekiwania i możliwości. Z dnia na dzień okazało się, że wideo, czy telekonsultacja lekarska to aktualnie najbardziej powszechna i często jedyna możliwość uzyskania pomocy medycznej. Wyniki te mają odzwierciedlenie również w naszych statystykach, gdzie w 2020 roku zanotowaliśmy znaczny wzrost wykorzystania zdalnej metody kontaktu z lekarzem w stosunku do roku poprzedniego – dodaje Ryszard Grzelak.

Warto podkreślić, że poziom satysfakcji z otrzymanej usługi, w tegorocznej edycji badania, osiągnął historycznie najwyższy wynik. 96% osób, które skorzystały z assistance, są zadowolone z otrzymanej pomocy. Zdaniem 51% badanych usługi assistance regularnie zyskują na znaczeniu i są jeszcze bardziej przydatne właśnie w okresie pandemii.

Jakiej pomocy najczęściej potrzebujemy?


Pomimo że wciąż najbardziej użyteczną usługą pozostaje assistance samochodowy (85%), Polacy częściej dostrzegają zalety assistance medycznego (54%) i assistance podróżnego (47%). W stosunku do zeszłorocznych wyników wzrosło również znaczenie assistance domowego (21%).

fot. Europ Assistance

Polacy a assistance cd.

Ponad 1 /3 osób posiadających assistance korzysta z tych usług.


Wśród badanych występują również preferencje co do określonego rodzaju świadczeń ze względu na płeć. Kobiety częściej niż mężczyźni za najbardziej użyteczny uważają assistance medyczny – odpowiednio 60% i 47%, podróżny – 48% i 46% oraz pomoc w domu (wizytę hydraulika i ślusarza) – 23% i 18%. Z kolei mężczyźni częściej niż kobiety wybierają assistance samochodowy – odpowiednio 90% i 81%.

X Ogólnopolskie Badanie Assistance przeprowadzono w styczniu 2021 roku przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance Polska.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: