2021-01-28 00:35
Przeczytaj także: Ochrona danych osobowych: prywatność to świętość?
Ochrona danych osobowych to zagadnienie, które w ostatnich miesiącach zyskało na popularności na całym świecie. Również Polacy zaczęli się nim częściej interesować – głównie za sprawą powstających w czasie pandemii aplikacji, pomagających monitorować kontakty między ludźmi, by wychwytywać potencjalne kanały potencjalnej transmisji wirusa. Co jednak odróżnia nas na tle wyników globalnych to mniejsza chęć dzielenia się informacjami o sobie.Z badań przeprowadzonych przez EY Polska latem wynikało, że tylko około jedna trzecia Polaków byłaby skłonna do udostępnienia swoich danych osobowych, by wesprzeć procesy pozwalające na monitorowanie rozprzestrzeniania się pandemii i śledzenia ognisk zakażeń. Świadomość Polaków dotycząca ochrony danych osobowych regularnie wzrasta, choć podobnie jak na całym świecie głównie dzieje się to wtedy, kiedy konsumenci bezpośrednio zetkną się ze zjawiskiem naruszenia bezpieczeństwa danych. Same przepisy nie są natomiast podstawowym źródłem wiedzy w tym aspekcie – mówi Justyna Wilczyńska-Baraniak, Associate Partner, Lider Zespołu Własności Intelektualnej, Technologii i Danych Osobowych, Kancelaria EY Law.fot. mat. prasowe
Co zwiększa świadomość dotyczącą sposobów wykorzystywania danych osobowych przez firmy?
Na powiększenie świadomości odnośnie sposobów wykorzystywania danych osobowych wpływają duże wycieki danych.
fot. mat. prasowe
Odsetek osób, które…
W ostatnich miesiącach, jedynie 45% wszystkich ankietowanych poświęciło czas, by dowiedzieć się, w jaki sposób firmy wykorzystują ich dane osobowe.
fot. mat. prasowe
Co jest ważne przy przekazaniu organizacji swoich danych osobowych?
Ważną kwestią jest kontrola nad udostępnianymi danymi przekazywanymi przez firmy.
Udostępnienie danych osobowych dla bardziej spersonalizowanych usług i doświadczeń klienckich to krok, na który w Polsce gotowa jest jedna na cztery osoby. Około 24% osób jest z kolei skłonnych przekazać swoje dane osobowe w zamian za wynagrodzenie lub zapewnienie sobie zniżki na zakupy lub lepszą ofertę. Jeśli już decydujemy się na przekazanie danych, najczęściej zależy nam na tym, by były one możliwie jak najbardziej zanonimizowane. Wygoda zakupów w sieci może jednak spowodować, że klienci pójdą o krok dalej i zechcą je jeszcze bardziej usprawnić i na przykład w zamian za przekazanie danych osobowych system będzie automatycznie uzupełniał ich koszyk zakupowy. Na taką otwartość będziemy pewnie jednak musieli jeszcze poczekać – mówi Adam Malarski, Starszy Menedżer EY, Business Consulting, zespół Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich.
oprac. : eGospodarka.pl
Dzień Ochrony Danych Osobowych. Jak radzimy sobie z RODO?
RODO poprawia bezpieczeństwo danych i zaufanie klientów
Sklep internetowy: przechowywanie i przetwarzanie danych
Monitoring wizyjny w kontekście RODO
Ocena skutków przetwarzania danych dla ich ochrony
Dane osobowe dłużników a RODO
Konsumenci nie chcą usług w zamian za dane osobowe
RODO - kiedy należy stosować się do jego przepisów?
RODO w centrum handlowym. Wnioski i wskazówki
Dzień dobry, jestem pracownikiem służby BHP u generalnego wykonawcy. Mamy wielu podwykonawców na budowie. Do czasu wprowadzenia RODO wysyłali ...
Muszę zgłosić w pracy fakt bycia w ciąży. Jednak nie chcę, żeby współpracownicy wiedzieli o tym fakcie, ponieważ mam złe doświadczenia ...
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Grupy VAT możliwe od 1 stycznia 2023 roku
Wynagrodzenia administratorów systemów IT w 2021 roku
O ile wzrosną ceny mieszkań?
Inne obawy w USA i Europie
GUS o średniej krajowej w IV 2022: wzrost o 14,1% r/r
Kredyty mieszkaniowe - bardzo zły kwiecień 2022
E-commerce w Czechach w rozkwicie. To szansa dla polskich firm