Hakerzy uderzą w Black Friday. Na celowniku m.in. Pandora
2020-11-20 10:57
Zakupy online © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Black Friday i Cyber Monday, czyli chroń się, kto może
Pandemia i związane z nią ograniczenia w handlu spowodują, że tegoroczne zakupowe święta - Black Friday (27 listopada) oraz Cyber Monday (30 listopada) - w znacznej części przeniosą się do sieci. Można o tym wnioskować chociażby po przebiegu obchodzonego w Chinach Dnia Singla (11 listopada), który przyniósł firmie Alibaba rekordową sprzedaż - kwota 74 miliardów dolarów to dwukrotne przekroczenie wyniku z poprzedniego roku.Wzmożony ruch w sieci tradycyjnie już kusi cyberprzestępców. Specjaliści Check Pointa szacują, że w przeprowadzanych właśnie kampaniach phishingowych (związanych głównie z Black Friday) ofiary otwierają 1 na 826 wiadomości e-mail rozesłanych przez hakerów. To imponujący wynik zważywszy chociażby, że jeszcze na początku października wynosił mniej 1 na 11 000 e-maili. Dane sugerują zatem, że przełom listopada i grudnia będzie rekordowy, jeśli chodzi o przychody z cyberprzestępczości.
fot. mat. prasowe
Ilość kampanii phishingowych
Przykładem ilustrującym działania hakerów jest przeprowadzona na początku miesiąca kampania phishingowa, podszywająca się pod oferty Pandory – popularnego duńskiego producenta i sprzedawcę biżuterii. Użytkownicy, głównie z USA, Wielkiej Brytanii i Bułgarii, otrzymali fałszywe e-maile prezentujące ofertę jubilerską, które – po kliknięciu w link – przekierowywały na stronę łudząco przypominającą oficjalny sklep internetowy Pandora, mającą na celu przechwycenie danych płatniczych internautów.
fot. mat. prasowe
Fałszywa strona Pandory
Ograniczenia narzucone przez Covid-19 nieuchronnie zwiększą zainteresowanie zakupami online. W związku z tym spodziewamy się rekordowej aktywności hakerów skierowanej przeciwko robiącym zakupy online w nadchodzącym sezonie świątecznym, zwłaszcza w okolicach Czarnego Piątku i Cyberponiedziałku – tłumaczy Omer Dembinsky, kierownik działu Data Intelligence w Check Point.
W listopadzie zauważamy niezwykłe i zdecydowane zainteresowanie hakerów „ofertami specjalnymi”. Tego typu kampanie phishingowe mogą być niezwykle zwodnicze, a kupujący online mogą łatwo pomylić je z prawdziwymi ofertami sklepów internetowych. Żyjemy w epoce, w której każdy e-mail w naszych skrzynkach odbiorczych musi być traktowany z ostrożnością. Gorąco zachęcam każdego kupującego w Internecie, aby zastanowił się dwa razy, spoglądając na „specjalną ofertę” swojej ulubionej marki. – dodaje ekspert Check Pointa.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
6 porad jak się nie dać oszukać w Black Friday i Cyber Monday
-
Black Friday i Cyber Monday: uwaga na spoofing
-
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
-
Prywatność w mediach społecznościowych: ważna, ale tylko w teorii
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
-
Świąteczne zakupy online. Jak odróżnić oszustwo od dobrej oferty?
-
5 sposobów na ochronę danych w Black Friday
-
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
-
Na Black Friday czekają sklepy, klienci i cyberprzestępcy
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)