Sprzedaż online w USA wciąż rośnie
2006-08-12 12:27
Przeczytaj także: Zakupy przez Internet - raport ECC
Sprzedaż online, bez uwzględnienia podróży, wzrosła o 24,6 proc. osiągając wartość 46,1 miliarda dolarów. Tymczasem wydatki na podróże osiągnęły wartość 34,7 miliarda dolarów, co oznacza 14,7 proc. wzrost.W porównaniu z minionym rokiem silny wzrost odnotowano w wielu kategoriach handlowych. Wydatki online na dostawy do biur wzrosły o 54 proc., a sprzedaż oprogramowania komputerowego wzrosła o 39 proc. Inne kategorie, które osiągnęły spore zyski w pierwszej połowie 2006 roku to sport i fitness (wzrost o 38 proc.), dom i ogród ( wzrost o 36 proc.), zabawki i hobby ( wzrost o 33 proc.).
ComScore spodziewa się, że całkowite wydatki online w roku 2006 osiągną w przybliżeniu wartość 170 miliardów dolarów. Wydatki na dobra nie związane z podróżami osiągną w tym roku wartość 102 miliardów dolarów, przekraczając po raz pierwszy próg 100 miliardów dolarów. Tylko w okresie od 1 listopada do 31 grudnia spodziewane są wydatki na zakupy nie związane z podróżami o wartości około 24 miliardów dolarów.
"Pomimo ogólnie powolnego wzrostu sprzedaży, wydatki konsumentów w sieci pozostaną znaczące" - powiedział szef ComScore Gian Fulgoni - "Wzrost wydatków online nie związanych z podróżami utrzymuje się na poziomie 25 proc. rocznie, że ogólne trendy gospodarcze nie wpłynęły na zachowania zakupowe konsumentów w sieci. Ta wiadomość z pewnością dobrze wróży sprzedawcom internetowym na nadchodzący sezon świąteczny, kiedy to wydatki online osiągną prawdopodobnie wartość 24 miliardów dolarów".
W innym raporcie eMarketer przewiduje, że całkowita sprzedaż w handlu elektronicznym w Stanach Zjednoczonych osiągnie w roku 2006 wartość 211 miliardów dolarów, w porównaniu ze 176,4 miliarda dolarów w roku 2005. Sprzedaż online z wyłączeniem podróży, osiągnie wartość 138 miliardów dolarów, w porównaniu ze 113,6 miliarda dolarów w roku 2005.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Konsumenci stawiają na zakupy in-line
-
Dlaczego lubimy zakupy w sieci?
-
Polacy w sieci: zakupy przez Internet coraz popularniejsze
-
eMarketer: Europa wybiera handel elektroniczny
-
E-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej 2007
-
Gemius: e-commerce w Polsce 2007
-
Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?