2020-05-02 00:44
Klub fitness © Kzenon - Fotolia.com
Przeczytaj także: BIG InfoMonitor: kluby fitness bez kondycji, a długi (93 mln zł) będą rosnąć
Jak czytamy w komunikacie z 7. już fali badania firmy doradczej Deloitte „The European Health & Fitness Market 2020”, ubiegłoroczne przychody europejskiej branży sięgnęły 28,2 mld euro, co oznacza, że wzrosły względem poprzedniego roku o 3 proc. W analizie uwzględnionych zostało 28 państw UE oraz Norwegia, Rosja, Szwajcaria, Turcja oraz Ukraina.fot. Kzenon - Fotolia.com
Klub fitness
Po pandemii rynek fitness czeka reorganizacja.
– Sektor ewoluuje i dzięki licznym możliwościom ery cyfrowej próbuje się dostosować do rzeczywistości, której warunki dyktuje pandemia. Część klubów fitness, by uratować się przed widmem upadku, wdrożyła zajęcia oraz konsultacje trenerskie w trybie online. Były one zresztą obecne w wielu ofertach już wcześniej, ale na pewno nie w takiej skali jak dziś. Warto jednak pamiętać, że działania te są wciąż niewystarczające, aby móc zapewnić stabilność zarówno właścicielom jak i pracownikom. Obiekty sportowe cały czas ponoszą wysokie koszty stałe, takie jak np. koszt najmu powierzchni czy leasing sprzętu – mówi Przemysław Zawadzki, Partner, Lider Sport Business Group w Deloitte.
– Za rynkiem fitness w Polsce i całej Europie, naprawdę dobry rok. To między innymi za sprawą rosnącej świadomości znaczenia zdrowego i aktywnego trybu życia oraz lepszej dostępności placówek sportowych. Nadal istotny wpływ na zachowania konsumenckie miały nowoczesne technologie, czyli opomiarowanie, śledzenie aktywności, dzielenie się informacjami w mediach społecznościowych czy wreszcie porady lub treningi on-line. Widzimy umocnienie i przyspieszenie tego wzorca w okresie pandemii, spodziewamy się, że obecna sytuacja może trwale odmienić obraz rynku fitness, wspierając jego digitalizację – mówi Szymon Pankowski, Menadżer, Sport Business Group, Deloitte.
– Rekordowy dla branży 2019 rok za nami. W dobie niepewności niestety jedno jest pewne – raport za 2020 rok będzie wyglądał zupełnie inaczej. Obostrzenia społeczno-gospodarcze do pary z powolnym powrotem do nowej normalności sprawią, że łączny przychód branży może skurczyć się nawet o połowę. W najbardziej pesymistycznym scenariuszu aż jedna trzecia działających dzisiaj klubów fitness i siłowni zamieni się w pustostany lub zmieni operatora – i to w perspektywie najbliższych dwunastu miesięcy – mówi Adam Śliwiński, Prezes Zarządu Total Fitness oraz członek Federacji Pracodawców Fitness.
– Pandemia COVID-19 wcześniej czy później dobiegnie końca, ale następująca po niej rzeczywistość może wymagać adaptacji, a może nawet istotnej zmiany koncepcji funkcjonowania klubów fitness. Zrozumienie potrzeb klientów w nowej rzeczywistości i umożliwienie im uprawiania ulubionych sportów w bezpieczny i efektywny sposób będzie wyzwaniem, ale i ciekawą szansą dla rynku – mówi Szymon Pankowski.
oprac. : eGospodarka.pl
Kluby fitness odwiedzają już 3 mln Polaków
Polskie kluby fitness to jeszcze nie zachód, ale...
4 miliony Polaków w klubach fitness?
Polskie kluby fitness w poszukiwaniu formy
Kluby fitness w coraz lepszej kondycji
Aktywność fizyczna w wydaniu Polaków
Branża sportowa wciąż w fatalnej kondycji ze 120 mln zł zaległości
Kluby fitness i siłownie w słabej kondycji
Polacy zwiększyli aktywność fizyczną w czasie pandemii
Dzień dobry, otwieram działalność polegającą na prowadzeniu zajęć fitness w różnych obiektach sportowych. Z jakiej formy opodatkowania ...
Przekształcenie spółki rodzinnej - jakie wyzwania?
Polski Ład 2.0 a rozliczanie kierowców. Czy przewoźnicy zyskają na zmianach?
Z ZUS uzyskasz dofinansowanie obszaru BHP. Nabór rusza na początku 2023 roku
5 źródeł niepewności w biznesie
Ceny ropy naftowej próbują się odbić w z poziomów 5-miesięcznych minimów
Range Rover P250 R-Dynamic S = elegancja + dynamika
Podwyżka wynagrodzenia. Jakie kryteria wziąć pod uwagę przy jej przyznawaniu?