eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieSprzęt › Microsoft Zune chce pokonać iPoda

Microsoft Zune chce pokonać iPoda

2006-07-25 12:13

Największy na świecie producent oprogramowania ze swoim odtwarzaczem Zune stawia czoła żmudnej wspinaczce, próbując zamknąć lukę pomiędzy Apple iPod oraz i Tunes Music Store. Microsoft poinformował o swoich planach wprowadzenia na rynek nowego odtwarzacza muzycznego i towarzyszącego oprogramowania, jeszcze w tym roku.

Przeczytaj także: Cyfrowy odtwarzacz od Microsoftu

Oświadczenie Microsoftu pojawiło się po tygodniach plotek i spekulacji dotyczących tej oferty. Microsoft już zareklamował produkty firmom fonograficznym.

„Pod marką Zune dostarczymy rodzinę produktów sprzętowych i oprogramowania, z których pierwszy będzie dostępny w tym roku” – powiedział Chris Stephenson, menadżer odpowiedzialny za rynek rozrywki i usług w Microsoft – „Widzimy duże możliwości w połączeniu technologii i społeczności, żeby umożliwić konsumentom wspólne zgłębianie i odkrywanie muzyki”.

Największy na świecie producent oprogramowania ze swoim odtwarzaczem Zune stawia czoła żmudnej wspinaczce, próbując zamknąć lukę pomiędzy Apple iPod oraz i Tunes Music Store, niepokonanymi liderami w swoich obszarach.

Według firmy badawczej NPD, iPod posiada połowę rynku cyfrowych odtwarzaczy medialnych, a iTunes stanowi ponad 70 proc. sprzedaży muzyki cyfrowej w Stanach Zjednoczonych. Według NPD w Stanach Zjednoczonych iPod ma ponad 75 proc. rynku cyfrowych odtwarzaczy muzycznych.

Na początku tego miesiąca źródła zbliżone do branży muzycznej poinformowały agencję Reuters, że Microsoft ujawnił plany wypuszczenia na rynek jeszcze przed Gwiazdką odtwarzacza medialnego, dzięki któremu będzie można bezprzewodowo ściągać pliki muzyczne i video. Według tego samego źródła, Microsoft miał powielić prostą ofertę Apple – dostarczania zintegrowanego, jednolitego systemu dla mediów cyfrowych, uważanego za klucz do sukcesu iPod/iTunes.

Microsoft nie ujawnił ceny nowego odtwarzacza medialnego, ani tego czy będzie skłonny ponosić straty na sprzęcie, żeby zarabiać na sprzedaży muzyki, video i być może gier. To strategia, którą przyjął przy konsoli gier Xbox.

Według źródeł zbliżonych do Microsoft, Robbie Bach, prezes dywizji do spraw rozrywki i urządzeń w Microsoft, pracuje razem z Allardem, wiceprezesem zespołu Xbox, nad projektem odtwarzacza mediów cyfrowych i oprogramowania.

Zaangażowanie Allarda jest postrzegane jako znaczące, ponieważ jest jednym z kilku szefów w Microsoft z doświadczeniem we wprowadzaniu od podstaw na rynek konsumenckich urządzeń elektronicznych z systemem gier X-box. Jego zaangażowanie wskazuje na to, że gry mogą być częścią odtwarzacza medialnego.

Analitycy uważają także, że Microsoft będzie prowadził bardzo agresywny marketing produktu, tak jak to miało miejsce z Xbox.

Przeczytaj także: Zune - konkurent iPoda? Zune - konkurent iPoda?

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: