Wielopokoleniowy zespół pracowników to atut firmy
2019-09-16 10:32
Zespół pracowników © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rynek pracy: zróżnicowany wiekowo zespół pracowników to same korzyści?
Z Raportu Ricoh wynika, że - zapowiadane jako rewolucja -pojawienie się na rynku pracy najmłodszej generacji Z nie zaowocowało drastyczną zmianą stylu pracy. Najmłodsi pracownicy są pozytywnie postrzegani przez starszych kolegów, a połowa badanych wskazuje, że nie dostrzega wyraźnych różnic pokoleniowych w stylu pracy. Starsze pokolenia w Zetkach cenią przede wszystkim świeżość spojrzenia (41%), kompetencje cyfrowe (41%) oraz nowoczesny styl pracy (42%).Nowoczesne technologie a różnice pokoleniowe
Niegdyś pojawiały się głosy, według których umiejętności technologiczne oraz podejście do nowych rozwiązań z tego obszaru miały być czynnikami przyczyniającymi się do pogłębiania różnic pokoleniowych w zespole pracowników. Wyniki zebrane w raporcie Ricoh „Workforce united” pokazują, że nowoczesne technologie nie są uważane za barierę, a wiek nie różnicuje w znaczący sposób tego podejścia. Pracownicy dostrzegają pozytywny wpływ innowacyjnych rozwiązań na poprawę efektywności pracy. Ponad połowa (51%) z nich zgadza się, że odpowiednio wdrożone narzędzia technologiczne w znaczący sposób pomagają w realizacji zadań zespołu pracowników. Kolejne 69% chciałoby mieć do nich dostęp by zwiększyć efektywność, usprawnić procesy, ułatwić komunikację i współpracę oraz przyspieszyć realizację rutynowych zadań. Tak funkcjonująca technologia umożliwia pracownikom wykorzystanie ich pełnego potencjału. 63% uważa, że nowoczesne technologie pozwolą im wykonywać swoje obowiązki w najlepszy sposób. Niezależnie od wieku badani wskazywali, że dostosowanie się do konieczności korzystania z nowych technologii nie stanowi dla nich problemu. 73% uważa, że bez problemu nadąża za zmianami w tym obszarze.
O badaniu
Badanie przeprowadzono w 2019 r. na grupie 4580 respondentów z Austrii, Belgii, Luksemburga, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Węgier, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Rosji, Słowacji, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Irlandii. W puli badawczej znaleźli się przedstawiciele pokoleń: Baby Boomers (1946–1964), X (1965–1980), Y (1981–1995), Z (1996–dziś).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Jak zarządzać zespołem wielopokoleniowym i dlaczego to nieuniknione?
-
Pracownicy z Ukrainy oczami polskich kolegów. Jak się układają relacje?
-
Szef w oczach Polaków. Jak go oceniają? Jak się dogadują?
-
Rynek pracy: kim są perennialsi i dlaczego są potrzebni?
-
Relacje międzyludzkie w pracy: od kumpla do partnera?
-
Niepełnosprawni pracownicy w dobie pracy zdalnej. Niewykorzystany potencjał?
-
Różnice kulturowe: kluczowa wiedza menedżerów?
-
Praca, czyli kupowanie kota w worku i zabawa w kotka i myszkę?
-
Satysfakcja z pracy zależy od lidera. Wynagrodzenie dopiero na 4. miejscu
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)