Koniunktura konsumencka II 2019
2019-02-20 13:10
Nastroje konsumenckie zbliżone do styczniowych © vegefox.com - Fotolia.com
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka I 2019
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lutym 2019 r.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 0,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 5,5*. Wśród składowych wskaźnika, wyższą wartość odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,1 i 1,2 p. proc.). Natomiast pogorszyły się przede wszystkim oceny możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 3,0 i 1,6 p. proc.). W porównaniu do lutego 2018 r. obecna wartość BWUK była niższa o 0,7 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w lutym 2019 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,0 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 3,2*. Na poprawę wartości wskaźnika wpłynęły głównie oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,1 i 1,2 p. proc.). Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek o 1,8 p. proc.). W lutym br. WWUK osiągnął wartość o 1,0 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2018 r.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe
*Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W lutym 2019 r. przeprowadzono 1240 wywiadów w okresie 04-13.02.2019 r. (w tym 88 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Nastroje konsumentów w marcu 2024 nieco lepsze
-
Nastroje konsumentów bez zmian w lutym 2024
-
Nastroje konsumentów lepsze w styczniu 2024
-
Nastroje konsumentów w grudniu 2023 pogorszyły się
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)