eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Wyszukiwarki robią dodatkowe narzędzia

Wyszukiwarki robią dodatkowe narzędzia

2006-05-18 02:21

Przeczytaj także: eBay chce pokrzyżować plany Google


Snap.com ma klasyczny zestaw 10 linków na dole po lewej stronie strony z wynikami wyszukiwania, ale każdy link wybierany przez użytkownika jest wyświetlany na ekranie wielkości połowy głównej strony internetowej. W ten sposób użytkownicy mogą przeglądać stronę z linkami korzystając ze wskazówek wizualnych zamiast czytania tekstu. To surfowanie po obrazach, jak zmiana telewizyjnych kanałów za pomocą pilota. Użytkownik może pominąć złe strony lub usunąć linki zanim się załadują.

„Spójrz zanim skoczysz” – powiedział w wywiadzie Tom McGovern, dyrektor naczelny Snap.com – „Ludzie, którzy są bardziej zorientowani wizualnie będą się bardziej skłaniać ku temu rozwiązaniu”.

Google zamieszcza reklamy obok wyników wyszukiwania i otrzymuje opłatę tylko wtedy, gdy konsumenci klikają na reklamy. Snap.com utrzymuje, że może on iść krok dalej, pobierając opłatę za reklamę tylko wtedy, jeśli konsumenci dopełnią transakcji.

Ale Snap.com łamie także potencjalnie kontrowersyjną podstawę tego, w jaki sposób strona zaciera różnice między sponsorowanymi wynikami wyszukiwania i wynikami otrzymanymi na podstawie popularnych zapytań.

Yahoo Answers, strona na której ludzie mogą zadawać pytania i uzyskać od innych użytkowników Yahoo odpowiedzi na pytania, rozwinęła się i w tej chwili zawiera blisko 11 milionów odpowiedzi powiązanych ze sprawami technicznymi czy życia codziennego w więcej niż 800 kategoriach, poinformowała firma. Serwis ma więcej niż 7,2 miliona użytkowników, poinformowało Yahoo, według danych pochodzących z firmy badawczej comScore Networks Inc. Firma z siedzibą w Kaliforni poinformowała także, że umieszcza teraz Yahoo Answers w swoim podstawowym systemie Yahoo Search.

Yahoo Answers, które firma wprowadziła w grudniu w wersji próbnej, jest zaprojektowane, żeby umożliwić użytkownikom zadawanie pytań w sieci w prostym języku. „Dla wielu ludzi trudne jest sformułowanie właściwego zapytania” – powiedział Mayer – „Yahoo Answers pozwala innym odpowiedzieć na to pytanie”. „To w rzeczywistości wykorzystuje ogromną siłę społeczności Yahoo” – powiedział Alan Weiner, analityk w firmie Gartner. Yahoo ma ponad 400 milionów użytkowników.

poprzednia  

1 2

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Pokerowa zagrywka hakerów

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: