Honda najbardziej odpowiedzialna społecznie
2006-05-10 00:04
Przeczytaj także: Najpopularniejsze auta w Europie
Honda została uznana za najbardziej odpowiedzialną społecznie markę w branży motoryzacyjnej przez większość konsumentów w Wielkiej Brytanii, USA, Indonezji. Zgodnie z wynikami badania Honda zajmuje też czołowe miejsce w Hiszpanii i we Włoszech, ex equo z BMW.W Japonii, Korei i Tajlandii numerem jeden jest Toyota. Z kolei w Szwecji i Holandii marką, która według respondentów podejmuje najwięcej inicjatyw i działań na polu odpowiedzialnego biznesu jest Volvo. W Chinach najlepszym społecznym wizerunkiem cieszy się Shell, we Francji Michelin, w Niemczech Porsche, w Indiach Bharat Petroleum, w Meksyku Nissan, a w Malezji Petronas. Polska w tym roku nie uczestniczyła w badaniu.
Według badania, aż 85% konsumentów sektora motoryzacyjnego w Indonezji chętniej wybiera produkty i usługi firm, które są zaangażowane w rozwój społeczny. Klienci nie oczekują tylko dobrych i bezpiecznych produktów, chcą także wiedzieć czy zostały one wyprodukowane w sposób etyczny i odpowiedzialny. Z kolei w Wielkiej Brytanii zaledwie 54% konsumentów zwraca na to uwagę. Z badania wynika ponadto, że w krajach azjatyckich takich jak Tajlandia, Indie i Chiny działalność firm motoryzacyjnych w ramach CSR-u (ang. Corporate Social Responsibilities) jest wyżej oceniana niż w zachodnich krajach o dużej tradycji biznesowej.
"Badanie pokazało, że społecznie odpowiedzialny biznes odgrywa coraz większą rolę. Przyczynia się do zwiększania zysków i podnosi wartość rynkową firmy. W rezultacie, wiele firm podejmuje coraz więcej inicjatyw w tym kierunku i inwestuje w CSR" - komentuje Magdalena Sawińska z TNS OBOP.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
10 największych firm motoryzacyjnych w Europie Wschodniej
-
Elektromobilność: po 2035 roku zaleje nas fala używanych samochodów?
-
Automotive: daleko do stabilności finansowej, ale prognozy są obiecujące
-
Samochody elektryczne podbiją rynek? Prognozy dla branży motoryzacyjnej
-
Czy przepisy o fundacji rodzinnej pomogą branży motoryzacyjnej?
-
Internetowy Samochód Roku. Jakie auta używane na celowniku Polaków?
-
Co czeka automotive? Niepewne prognozy na 2023 rok
-
Branża motoryzacyjna czeka na odbicie. Pomoże elektromobilność?
-
Branża motoryzacyjna: wojna gorsza niż COVID-19?