eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kadra zarządzająca w mediach I 2006

Kadra zarządzająca w mediach I 2006

2006-02-25 00:04

Kadra zarządzająca w mediach I 2006

Ranking przekazów o szefach największych firm w styczniu 2006 r. © fot. mat. prasowe

W styczniu 2006 roku najpopularniejszą postacią medialną spośród szefów największych firm w Polsce okazał się Igor Chalupec, prezes PKN Orlen. Po dwóch miesiącach przerwy wrócił na miejsce lidera w rankingu "Bossowie polskiej gospodarki" przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów.

Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w mediach III 2005

W związku z rozpoczęciem nowego roku, media najczęściej publikowały informacje o szefach firm w kontekście strategii i planów kierowanych przez nich spółek.

W styczniu 2006 roku nazwiska szefów 50 największych firm pojawiały się w mediach 416 razy: w materiałach prasowych - 347, radiowych - 24, a telewizyjnych - 45. Najpopularniejszą postacią medialną spośród bossów 50 największych przedsiębiorstw był w styczniu prezes PKN Orlen Igor Chalupec (91 przekazów). Kolejne miejsca zajęli: Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos (64) i Cezary Stypułkowski, prezes PZU (39). Igora Chalupeca i Pawła Olechnowicza najczęściej wymieniano przy okazji prezentacji strategii kierowanych przez nich firm, informacji branżowych oraz w kontekście opisów inwestycji.

fot. mat. prasowe

Ranking przekazów o szefach największych firm w styczniu 2006 r.

Ranking przekazów o szefach największych firm w styczniu 2006 r.


Nazwiska szefów firm lub ich wypowiedzi pojawiały się w mediach najczęściej, gdy dziennikarze opisywali strategie kierowanych przez bossów firm - styczeń był miesiącem, w którym większość spółek zaprezentowała plany na 2006 rok. Często wymieniano ich również przy okazji opisów dokonanych lub planowanych zmian na stanowiskach menedżerskich oraz w kontekście prezentacji całej branży, w której działa przedsiębiorstwo.

Najwięcej prasowych cytatów i wzmianek o dyrektorach i prezesach firm analizowanych w raporcie pochodziło z dziennika Puls Biznesu - 51. Wśród stacji telewizyjnych pierwsze miejsce pod względem liczby przekazów zajęła TVN24 - 24 wzmianki, a wśród stacji radiowych - Radio PIN (13).

Większość publikacji miała neutralny wydźwięk - 85%. 12% stanowiły przekazy pozytywne, a 3% - negatywne.

Na przełomie roku następowały znaczące zmiany personalne w firmach państwowych i z udziałem skarbu państwa. Dlatego w klasyfikacjach za styczeń uwzględnialiśmy tylko 31 przedstawicieli kluczowych firm.

Raport "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista szefów firm została przygotowana w oparciu o listę 500 największych przedsiębiorstw opublikowaną przez Rzeczpospolitą w kwietniu 2005 roku.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: