eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Sklep internetowy: dobra strona www to podstawa

Sklep internetowy: dobra strona www to podstawa

2016-03-04 11:25

Przeczytaj także: Prostota ułatwia sukces w e-commerce. Klienci chcą przejrzystości


Szukanie drogi


Kolejnym powodem słabej konwersji może być źle skonstruowana wyszukiwarka albo jej brak. Nic nie zniechęca konsumenta bardziej niż trudność w znalezieniu interesującego go produktu. Z tego samego powodu ścieżka dojścia do konkretnego produktu powinna być prosta i jasna. Możemy to osiągnąć uściślając kategorie. Warto jednak przemyśleć w jaki sposób to zrobimy. Dla przykładu – jeden z najpopularniejszych e-sklepów z odzieżą pozwala na bardzo szczegółowe filtrowanie swojej oferty. I tak z bogatej kolekcji rozmaitych spódnic, dzięki odpowiedniemu narzędziu sortowania klient może wybrać tylko te, które go interesują wg. marki, koloru, wzoru, długości, ceny, rozmiaru, materiału jak i również z uwagi na bieżące promocje czy nowy asortyment w ofercie. Mając do wyboru kilkaset produktów, dzięki szybkiej i prostej parametryzacji kryteriów zobaczy tylko te kilka, które spełniają wszystkie jego oczekiwania. Dzięki temu nie musi krążyć po stronie w poszukiwaniu interesującego produktu i spada ryzyko, że znudzony porzuci koszyk.

Wygoda konsumenta jest najważniejsza


Innym skłaniającym do porzucenia koszyka problemem jest niejasny proces zakupowy. Budując koszyk należy stworzyć jak najmniej kroków do realizacji transakcji, tak by był przejrzysty. Z danych SalesBee wynika, że liczba osób które po przejściu do koszyka nie finalizuje transakcji to aż 74 proc. Koszyk nie może być chaotyczny i przeładowany informacjami. Należy też poinformować klienta o całkowitym koszcie zamówienia, podać informacje o warunkach dostawy i formie płatności, tak aby nie został zaskoczony dodatkowymi kosztami o których wcześniej nie wiedział.

Należy również zadbać o możliwość edycji zarówno zamówienia jak i danych klienta. Każdemu z nas zdarza się czegoś zapomnieć czy pomylić się podczas wypełniania danych potrzebnych do dostawy Niemożność cofnięcia się na poprzednią stronę bez straty treści w wypełnionych już formularzach często irytuje konsumenta i skłania do porzucenia koszyka.

Tak samo utrudnieniem dla konsumentów jest obowiązek rejestracji. Możemy oczywiście zaproponować taką możliwość i udostępnić stałym, zarejestrowanym klientom program lojalnościowy i atrakcyjne rabaty za rejestrację w formie zachęty. Ale nie możemy konsumenta do niczego zmuszać, jeśli nie chce zakładać konta w naszym serwisie musimy umożliwić mu zakupy z pominięciem tego kroku.
Prostota i przejrzystość naszego serwisu przekładają się na doświadczenie użytkownika e-sklepu, a im lepsze wywołamy wrażenie tym większe prawdopodobieństwo, że klient będzie do nas wracał. Według SalesBee liczba konsumentów, którzy tylko raz dokonali zakupu i nie wrócili stanowi nawet 90 proc. wszystkich użytkowników. Warto więc zadbać o każdy szczegół, który pozwoli ten procent obniżyć.

Agata Lejman, ekspert

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: