eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zakupy spożywcze przez Internet w wydaniu Polaków

Zakupy spożywcze przez Internet w wydaniu Polaków

2016-02-01 10:49

Przeczytaj także: Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą


Po produkty spożywcze do e-supermarketów najczęściej wybierają się mężczyźni (20 proc.), osoby w wieku 25-34 lata (22 proc.), zarabiające od 3 000 do 5 000 złotych (25 proc.) i posiadające dzieci (19 proc.). Produkty chemiczne częściej w e-sklepach kupują kobiety (18 proc.), internauci w wieku do 24 lat (20 proc.) oraz mieszkańcy średniej wielkości miast (21 proc.). Kobiety częściej od mężczyzn kupują w e-sklepach ubrania, mężczyźni za to chętniej decydują się na e-zakupy sprzętu RTV i AGD.

Na co najczęściej zwracają uwagę internetowi klienci, decydując się na zakupy w e-supermarketach? Najważniejsze dla klientów supermarketów internetowych są koszty dostawy – 26 proc. internautów porównuje opłatę za dostarczenie zamówienia pomiędzy sklepami. Co czwarty badany (25 proc.) decyduje się na zakupy w danym miejscu ze względu na ofertę produktową konkretnego e-supermarketu, a co piąty (21 proc.) zwraca uwagę na oferty promocyjne. Dla badanych ważne są również termin realizacji e-zamówień (9 proc.) oraz sposoby płatności (8 proc.).

E-plany na bieżący rok


Połowa badanych (50 proc.) deklaruje, że w 2016 roku planuje zintensyfikować e-zakupy, w tym co szósty (16 proc.) internauta jest o tym przekonany (respondenci pochodzący głównie z małych miejscowości i posiadający dzieci) a co trzeci (34 proc.) raczej ma taki plan. Często respondenci nie posiadali planów na zakupy w e-supermarketach – 39 proc. z nich nie potrafiło udzielić odpowiedzi na to pytanie. Zaledwie co dziesiąty (11 proc.) badany nie planuje częstszych zakupów artykułów spożywczych i produktów codziennego użytku przez internet.

fot. mat. prasowe

Plany na e-zakupy w 2016 r.

Blisko 50% respondentów zamierza zwiększyć częstotliwość robienia zakupów online w bieżącym roku


Informacje o badaniu


Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research wśród użytkowników panelu on-line SW Panel w dniach 18-19.01.2016 r. Analizą objęto grupę 800 Internautów w wieku 16-64 lat. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 16-64 lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne.

poprzednia  

1 2

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Zakupy spożywcze przez Internet w wydaniu Polaków

    KatarzynaHelena / 2016-02-02 09:58:51

    Ja zaliczam się do tych 13%, które lubią dotknąć coś przed zakupem :)
    odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: