eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Marketing w e-commerce: jak przygotować dobry newsletter

Marketing w e-commerce: jak przygotować dobry newsletter

2016-01-02 00:15

Przeczytaj także: 5 błędów, których należy się wystrzegać wysyłając newsletter


Oczywiście nie można zapomnieć o zdefiniowaniu celu naszego newslettera, czyli 2-3 wyrazowym call to action. To przycisk wzywający odbiorcę do działania, najczęściej w formie czasownika w trybie rozkazującym, np. Kup teraz, Sprawdź, Dołącz, Pobierz. CTA powinien wyróżniać się w treści maila kontrastowym kolorem, musi być wyrazisty.

Newsletter warto spersonalizować - każdy lubi dostawać komunikat specjalny, skierowany tylko do niego. Warto więc zwrócić się do odbiorców po imieniu. Ten prosty zabieg, który automatycznie wykonają za nas narzędzia do tworzenia newsletterów można także zastosować w temacie maila. Jest to ważne w budowaniu relacji, a więź jest podstawą lojalności, tak istotnej dla wszystkich sklepów internetowych. Treść samej wiadomości powinna być przemyślana i estetyczna, nieprzeładowana zbyt wieloma informacjami w myśl zasady „less is more”. Oczywiście każdy mail musi zawierać możliwość rezygnacji z subskrypcji, nie tylko bo tak po prostu wypada, ale szczególnie, że nakazuje tak ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Właściwy odbiorca


Istotna jest jakość, a nie ilość. Dotyczy to zarówno wartości naszej bazy, jak i treści wiadomości. Nie należy rezygnować z wysyłania części e-maili do wszystkich subskrybentów, ale trzeba pamiętać o segmentacji kontaktów, m.in. ze względu na zainteresowania czy średnią wartość koszyka. W ten sposób możemy pokazać dopasowaną ofertę stałym klientom, a inną przedstawić nowym użytkownikom. W reakcji na bieżące wybory warto wysyłać maile do poszczególnych klientów, którzy porzucili koszyk lub zaoferować zniżkę na oglądane produkty dla niezdecydowanych Takie działania z pewnością poprawia konwersję. Segmentując swoją bazę mamy możliwość przygotowywania kampanii dostosowanych do konkretnych grup, np. wysyłając maila do klientów uśpionych, którzy nie zrobili zakupów w naszym sklepie przez ostatnie pół roku. Możliwości jest wiele.

Ostanie szlify


Na koniec warto pamiętać o sprawdzaniu zarówno różnych kreacji newslettera jak i tematów wykorzystując do tego testy A/B – czyli porównując różne warianty wiadomości. Należy przyglądać się wynikom działań e-mail marketingowych. Korzystając z kompleksowych rozwiązań dedykowanych dla tego typu aktywności możemy zmierzyć wskaźniki skuteczności naszej kampanii. Dzięki temu dowiemy się jaki odbiorca otworzył wiadomość, kliknął w nią, dokonał zakupu lub wypisał się z newslettera. Zyskamy w ten sposób informację zwrotną na temat jakości naszego mailingu i bazy klientów. W przypadku monitorowania sprzedaży warto spojrzeć na jej wyniki szerzej. Posługując się żargonem prosto z boiska piłkarskiego - pamiętajmy że bez asysty nie ma gola. Zazwyczaj sprzedaż zlicza się po ostatnim kliknięciu, ale warto zwrócić uwagę również na to, że nie zawsze odbiorca klika w wiadomość, żeby wejść na stronę e-sklepu i zrobić zakupy. Dlatego właśnie e-mail marketing odgrywa ważną role w budowaniu świadomości marki i relacji z klientami.

Agata Lejman, ekspert

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: