eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wiosenny newsletter, czyi powiew świeżości w skrzynce mailowej

Wiosenny newsletter, czyi powiew świeżości w skrzynce mailowej

2017-02-22 11:55

Wiosenny newsletter, czyi powiew świeżości w skrzynce mailowej

Wiosenny newsletter © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinien wyglądać newsletter – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.

Przeczytaj także: 10 sposobów na świąteczny e-mail marketing

Zaprowadź wiosenne porządki


Zanim wejdziemy w pełni w wiosenny nastrój, musimy zrobić miejsce dla nowości. Koncepcja wiosennych porządków może znaleźć zastosowanie w każdej branży, z którą prowadzimy komunikację – odświeżenie szafy, detoks organizmu czy zachęta do skorzystania z nowych rozwiązań technologicznych. Zaproponuj więc swoim subskrybentom coś szczególnego. To już ostatnie – miejmy nadzieję – podrygi zimy. Wyraź to w formie chwytliwej grafiki lub gifu!

Celebruj święta


Wiosna obfituje w okazje do nawiązania bliskiej relacji z klientami. W marcu wykorzystaj Dzień Kobiet (8 marca), Dzień Mężczyzn (10 marca) oraz Dzień Świętego Patryka (17 marca), w kwietniu natomiast dobrym kontekstem do dialogu z klientem będą na pewno Prima Aprilis (1 kwietnia) i Wielkanoc (16 kwietnia).

Firmą, która w sprytny sposób wykorzystała w swoim newsletterze motyw „szczęścia”, z którym utożsamiany jest Dzień Świętego Patryka, jest brytyjska marka Boden. Ułożenie ubrań w kolorach przechodzących z zieleni, przez niebieski i czerwony, aż do żółtego – przypomina tęczę, na końcu której znajduje się garnek złota – symbol szczęścia. Warto wykorzystać to niezbyt popularne u nas święto do zaproponowania rabatów na wybrane produkty i sprawić, aby nasi odbiorcy poczuli się w tym dniu wyjątkowo.

fot. mat. prasowe

Newsletter firmy Boden

W wiosennym newsletterze marka wykorzystała motyw tęczy


Zaangażuj się społecznie


Wiosna budzi się do życia, a wraz z nią nowa energia do działań w słusznym celu. Przed chwilą wspominałam o świętach, które warto wykorzystać w komunikacji z klientem – nie zapominajmy także o okazjach do udzielenia pomocy naszej planecie. Dzień Dzikiej Przyrody (3 marca), Dzień Wody (22 marca) czy Dzień Ziemi (22 kwietnia) mogą być doskonałym powodem do przeprowadzenia akcji charytatywnej oraz szerzenia idei dbania o środowisko.

Wskaż trendy, twórz trendy


Wraz z kolejną porą roku, konsumenci otwierają się na nowe trendy, zwłaszcza modowe. Podsuwaj klientom wiosenne nowości, prezentując lookbooki i inspiracje do tworzenia kreatywnych kreacji. Marka Ann Taylor postawiła na newsletter w odcieniach żółci, witając tym samym słońce i strzepując z ramion ostatki zimowych, smutnych błękitów. Nie bój się zaszaleć – w końcu wiosna to wyraziste kolory i odważne zmiany!

fot. mat. prasowe

Wiosenny newsletter Ann Taylor

Wysyłane wiosną newslettery powinny wyglądać świeżo i słonecznie


Postaw na naturalność i naturę


Pamiętaj, by newsletter wiosenny tryskał pozytywną energią i wyrazistymi kolorami. Doskonałym przykładem nietuzinkowego mailingu jest soczysty newsletter firmy J.Crew, informujący o wiosennej wyprzedaży. Marka ta wykorzystała w kampanii ruchomy gif, który przedstawia rozcinanego, soczystego grejpfruta. Grafika opatrzona jest dodatkowo chwytliwym hasłem „How sweet is this?”. Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna!

fot. mat. prasowe

Newsletter firmy J.Crew

W wiosennej kampanii marka wykorzystała bijący świeżością gif.


Z niecierpliwością czekamy na dłuższe, coraz cieplejsze, wiosenne dni i budzącą się do życia przyrodę. Wraz z nadejściem wiosny warto wprowadzić zmiany nie tylko w swojej garderobie, ale także w sposobie komunikacji z klientem. Postaw więc na wyraziste kolory, chwytliwe hasła i kreatywne działania, angażujące Twoich odbiorców. Nadając newsletterom odrobinę świeżości i słońca nie tylko wywołasz uśmiech na ustach Twoich klientów, ale także przekonasz ich, że to właśnie zakup Twojego produktu lub usługi zasługuje na wpisanie na wiosenną listę „to-do”.

Anita Wata, Key Account Consultant, , an Episerver Company

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • leszekmarciniak / 2017-12-14 10:42:34

    Niech wieje świeżością tylko w miarę czytelnie. I dodatkowo konsekwentnie. Uważam, że dobry newsletter to ten, który jest regularny, który daje poczucie klientom  że jest prowadzony przez profesjonalistów. Musi być więc w miarę poważny, śmieszkowanie to było w liceum. Warto się wspomóc jakimś systemem do mailingu, ja używam emu mail i jak dotąd bardzo sobie cenię wiele rozwiązań i niewielkie koszty. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: