eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Beacony - pionierska dziedzina Polaków

Beacony - pionierska dziedzina Polaków

2015-08-12 00:30

Przeczytaj także: Polskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne


Z technologii beaconów korzystają także sklepy spożywcze. Jednym z przykładów zastosowania nadajników Bluetooth jest sieć franczyzowa Chata Polska. Wchodząc do sklepu konsument otrzymuje pakiet informacji o dostępnych w nim nowościach oraz akcjach sprzedażowych. Po częstszym korzystaniu użytkownicy otrzymają również sugestie zakupu produktów, jakich do tej pory nie próbowali. Spersonalizowane oferty czekają także na klientów sklepów Intermarche. Początkowo oferta dotyczyć ma konsumentów z Poznania.

Przydatne aplikacje


Aby móc w pełni korzystać z przydatnych funkcji beaconów, potrzebna jest specjalna, obsługująca je aplikacja. Tak jak w przypadku wspomnianej apki Riccardo, coraz częściej spotykanym rozwiązaniem jest oprogramowanie konkretnych sklepów i miejsc, w których będą one wykorzystywane. Oprócz tego korzystać można z programów twórców beaconów, takich jak aplikacja Estimote na Androida i iOS – ma ona szerokie zastosowanie i może służyć komunikowaniu się zarówno z własnymi beaconami, jak również z tymi umieszczonymi w sklepach lub innych miejscach.

W restauracjach liczne programy lojalnościowe realizować można natomiast za pośrednictwem apki Everytap. Jej działanie polega na zdobywaniu punktów za płatności, a nawet za samą wizytę we współpracujących z nią lokalach gastronomicznych. Dzięki beaconom punkty przyznawane będą bez konieczności wyjmowania telefonu z kieszeni, zaś wymienione mogą być na bezpłatne usługi. Dla łowców okazji i lubiących oszczędzanie konsumentów godna polecenia jest aplikacja Qupony. Oprócz zestawienia interesujących zniżek w okolicy współpracuje ona z rozmieszczonymi w jej zasięgu beaconami.

Technologia przyszłości


Choć już teraz wielu komentatorów ma sceptyczne nastawienie do beaconów, eksperci i deweloperzy są zgodni, że miniaturowe nadajniki mają szansę zrewolucjonizować wiele sfer ludzkiego życia. Przykłady z zagranicy świadczą też o tym, że zarówno sprzedawcy, jak i konsumenci są takim rozwiązaniem bardzo zainteresowani. Z raportu The Deloitte Consumer Review. Digital Predictions 2015. wynika, że jeszcze przed końcem bieżącego roku wdrożenie technologii beacon planuje już 1/3 amerykańskich i około 15-20% brytyjskich sprzedawców. Niecała połowa konsumentów z Wielkiej Brytanii natomiast chętnie będzie otrzymywać tego rodzaju wiadomości ze sklepów.
Co ciekawe, Polska już teraz nazywana jest przez portal internetowy TechCrunch „doliną beaconową”. Dzieje się tak za sprawą polskich firm, które zasłynęły na świecie jako pionierzy w tworzeniu beaconów. Wśród nich wymienić można między innymi przygotowującą projekt Virtualna Warszawa firmę Infinity, rozwijającą beaconowe technologie markę Estimote oraz Kontakt.io i Comarch, które równie śmiało poczynają sobie na rynkach międzynarodowych.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: zakupy, handel stacjonarny, beacony, promocje

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: