eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Beacony - pionierska dziedzina Polaków

Beacony - pionierska dziedzina Polaków

2015-08-12 00:30

Przeczytaj także: Polskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne


Beacony mogą służyć również do egzekwowania programów lojalnościowych – przy zakupie specjalne nadajniki mogą przekazywać klientom punkty za dokonany zakup, zaś zgromadzenie ich konkretnej ilości może być nagradzane upominkiem lub rabatem.

Wielu użytkownikom, którzy szczególnie boją się spamu i nadmiaru zbędnych informacji, wizja taka może jednak zjeżyć włos na głowie. Eksperci uspokajają: dalekosiężnym celem beaconów jest personalizacja ich wiadomości. W związku z tym zbierane są dane na temat reakcji konsumentów na powiadomienia. Analizowane jest między innymi, czy użytkownik ma włączony Bluetooth po wejściu do centrum handlowego, czy klika w poszczególne komunikaty, czy je usuwa. Istnieje także dodawanie poszczególnych sklepów do ulubionych.

Wszystko to sprawia, że na koniec użytkownicy będą mieć pewność, że otrzymają dopasowane do kontekstu i preferencji powiadomienia – do tego stopnia, że możliwe mogą być komunikaty dotyczące zniżki na buty w rozmiarze konsumenta lub na najczęściej wybierane przez niego artykuły spożywcze.
Informacje o promocjach nie są jedynym możliwym zastosowaniem beaconów podczas zakupów. Oprócz kuponów rabatowych konsumenci mogą otrzymywać od sprzedawców teksty, zdjęcia lub wskazówki nawigacyjne. Umieszczone na poszczególnych produktach beacony z kilkunastocentymetrowym zasięgiem nadawania sygnałów mogą dostarczyć klientom szczegółowych informacji na temat właściwości. W ten sposób beacony mają szansę stać się doradcami w trakcie zakupów. Zbierając dane o konsumentach, będą wpływały na ich decyzje zakupowe.

Gdzie można je znaleźć?


Becony wykorzystywane były już w wybranych galeriach handlowych w różnych częściach Polski. Należą do nich poznański outlet Factory i Stary Browar oraz warszawski kompleks Blue City. Niebawem natomiast wprowadzone zostaną one także w katowickim Silesia City Center. Informujące o rabatach nadajniki znaleźć można także w warszawskich filiach Multikina.

fot. mat. prasowe

Aplikacja mobilna

Aby móc w pełni korzystać z przydatnych funkcji beaconów, potrzebna jest specjalna, obsługująca je aplikacja.


Do sklepów, które sięgały już po beacony w ramach promocji swoich ofert należą już znane marki takie jak Reserved, Puma lub Home&Cook. We wszystkich swoich salonach technologię tę wykorzystuje także sieć sklepów Gino Rossi. Oprócz informacji na temat zniżek klienci otrzymują w nich informacje na temat dostępności poszczególnych produktów w konkretnych sklepach oraz oferty dostosowane do ich poprzednich zakupów online oraz offline – za każdym razem z zapewnieniem, że dostarczane im informacje dopasowane będą do ich zainteresowań oraz podawane w formie, jaką będą oni respektować. W podobny sposób działają nadajniki beacon w sieci butików Riccardo. Użytkownicy rozpoznawani są przez nich już po wejściu do sklepu, zaś gdy przechadzają się obok półek z produktami, otrzymują informacje na ich temat i powiadomienia o promocjach dopasowanych do ich historii zakupowej. Sklep Riccardo oferuje klientom specjalną aplikację na Androida i iOS, dzięki której mogą oni również sami wpływać na personalizację ofert.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: zakupy, handel stacjonarny, beacony, promocje

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: