eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce

Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce

2015-07-29 12:26

Przeczytaj także: Polski sklep internetowy we Włoszech: jak się przygotować?


To, jak jest prezentowany dany produkt, a więc jak jest on fotografowany, ma ogromne znaczenie. Jak wynika z danych e-Baya, amerykańskiego odpowiednika polskiego Allegro, jedna profesjonalna fotografia, zwiększa szanse sprzedaży o 2%. Jeśli zdjęć jest więcej – chodzi np. o wiele ujęć danego produktu – sprzedaż może być nawet o połowę większa (dane za seowordpress.pl). Z badań GlobalProduct zaś wynika, że odpowiednie dane produktowe (w tym fotografie) mogą zwiększyć współczynnik konwersji nawet o 72% (konwersja – to kliknięcie na reklamę czy zdjęcie produktu oraz wykonanie czynności ważnej z punktu widzenia strony, a więc w wypadku e-handlu – dokonania zakupu).

Ale skuteczność fotografii można sprawdzić także dzięki narzędziom, jakie oferuje oprogramowanie służące do tworzenia sklepów internetowych.
- W internecie wszystko można zmierzyć – mówi Marta Siekierska, odpowiedzialna za wdrażanie rozwiązań ecommerce w strategii marketingowej w Idea Banku. – Łatwo także sprawdzić reakcje klientów, choćby na zmiany niektórych elementów na stronie. Dlatego można dokładnie dowiedzieć się jak odpowiednie przygotowanie zdjęć naszych produktów wpłynęło na poprawę naszych wyników sprzedażowych. Naszym głównym zadaniem powinno być skupienie się na tym, aby poprzez fotografię i opis produktu jak najbardziej zniwelować użytkownikowi straty wynikające z braku realnego kontaktu z naszym przedmiotem. Pokazanie na zdjęciach kontekstu użycia danego przedmiotu, jakości wykończenia lub charakterystycznych detali powinno poprawić współczynniki konwersji od kilkunastu do kilkudziesięciu punktów procentowych – tłumaczy.

10 tricków przydatnych przy prezentacji produktu

  1. Używaj zdjęć tylko wysokiej jakości – źle wykonane zdjęcie, w złym oświetleniu albo o niskiej rozdzielczości powoduje, że produkt wygląda gorzej niż w rzeczywistości. Poza tym sugeruje lekceważące podejście sprzedającego do klienta, co obniża wiarygodność sklepu
  2. Korzystaj z efektu zoom – w rzeczywistości klient może dokładnie obejrzeć dany produkt, więc trzeba zadbać, aby miał taką możliwość również w internecie
  3. Kuś detalami – kolejny sposób na dokładne zaprezentowanie produktu, ale im więcej zdjęć, tym większa szansa na sprzedaż produktu
  4. Prezentuj produkt w różnych wariantach (kolory, rozmiar) – klient musi mieć możliwość wyboru, bo ma preferencje kolorystyczne, poza tym – co jasne – klienci noszą różne rozmiary
  5. Pokaż kontekst – sam przedmiot nie robi takiego wrażenia, jak umieszczenie go w określonym kontekście, nawet najładniejsza sofa sprzeda się lepiej, jeśli pokaże się kogoś na niej odpoczywającego
  6. Na modelce czy bez modelki? Fotografie ubrań, które nie zostały „włożone” na modelkę czy modela, powodują, że klient nie jest pewien, jak dany strój będzie na nim wyglądał. Jednakże sesja z udziałem żywych osób kosztuje i bywa niełatwa, a na dodatek modelka czy model może odciągać uwagę odbiorcy od tego, co najważniejsze, czyli od ubrań.
  7. Manipuluj uwagą odbiorcy – szczegóły mają znaczenie. Przykładem może być fakt, że zdjęcie produktu z modelką patrzącą na użytkownika powoduje, że ten skupia uwagę na jej oczach – co innego, kiedy modelka spogląda na towar, wówczas zwraca nań uwagę użytkownika
  8. Fotografia 360 – kolejna możliwość pokazania szczegółów produktu a także możliwość przekonania użytkownika, że to, co wygląda dobrze z przodu, nie ma wad od tyłu
  9. Dostosuj formę zdjęcia do płci użytkownika – mężczyźni zwracają uwagę na inne elementy zdjęcia niż kobiety. Przykładem może być fakt, że w przypadku modelki z głębokim dekoltem to właśnie na dekolcie skupi się większość uwagi mężczyzny, podczas gdy kobieta dokładnie obejrzy dokładnie cały ubiór
  10. Zapomnij o zdjęciach stockowych – internauci uodpornili się całkowicie na seryjnie produkowane zdjęcia, które można kupić za grosze, odstrasza ich sztuczność fotografowanych zdjęć. To, co liczy się w sieci, to realizm, naturalność i autentyczność.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: