Nie tylko Pendolino: PKP Intercity FLIRT-uje. Testy nowego pociągu
2015-05-10 17:07
Trwają testy nowego pociągu dla PKP Intercity © Uolir - Fotolia.com
Przeczytaj także: PKP testują Dart - "polskie Pendolino"
Umowa pomiędzy PKP Intercity a konsorcjum Newag i Stadler Polska obejmuje dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) oraz serwis pociągów przez 15 lat. Za same pociągi przewoźnik zapłaci 1 mld 156 mln złotych, natomiast koszty utrzymania przez piętnaście lat wyniosą 465 mln. zł. Łączna wartość kontraktu to ponad 1,6 mld zł, przy czym 70 procent środków na zakup pociągów pozyskanych zostanie z funduszy unijnych. PKP Intercity otrzyma 20 zamówionych składów do końca października 2015 roku.Testy, testy...
Celem realizowanych obecnie testów jest sprawdzenie systemów pociągu - układu napędowego, układu hamulcowego czy systemu antypoślizgowego. Po zakończeniu tych testów, prowadzonych przez dostawcę, pojazd zostanie przekazany Instytutowi Kolejnictwa, który dokona oficjalnego badania homologacyjnego, obejmującego sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu bez obciążenia oraz przy maksymalnym dociążeniu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa.
Pociągi FLIRT 3 zaczną wozić pasażerów w grudniu tego roku, jak zapowiada PKP Intercity, będą one obsługiwać trasy Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).
Nowoczesny pociąg
Pociągi FLIRT 3 to ośmioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT3. Mają one 360 miejsc siedzących w układzie otwartym, czyli bez podziału na przedziały. Każdy ze składów zostanie wyposażony w klimatyzację, przedział barowy, wydzielone miejsce na bagaże, indywidualne gniazdka elektryczne. Dla osób podróżujących z małymi dziećmi będzie dostępny przewijak. Nowymi pociągami będzie można przewozić rowery.
Pociągi są też przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach, w pociągach będą zainstalowane też urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pociągiem a peronem. Całości dopełni specjalnie przystosowana do osób niepełnosprawnych toaleta.
Pociągi będą mogły rozwijać prędkości 160 km/h.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polskie lokomotywy spalinowe w PKP Intercity
-
Symulator jazdy lokomotywą pomaga w szkoleniu maszynistów PKP Intercity
-
PKP Intercity znów sprzedaje bilety przez Internet
-
Wpadka z biletami na Pendolino: w PKP Intercity lecą głowy
-
PKP Intercity: brudne pociągi, niedziałająca klimatyzacja
-
Upadłość PKP będzie już możliwa. Zmiana prawa
-
Szybkie pociągi w PKP Intercity
-
PKP Intercity: rośnie liczba pasażerów
-
PKP: rośnie liczba pasażerów
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)