Kto kupuje on-line?
2005-12-07 00:06
Przeczytaj także: Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?
Nielsen//NetRatings określa klientów wydających więcej pieniędzy na zakupy online, niż wynosi średnia, mianem „Najwartościowszych Kupujących” (MVP (Most Valuable Purchasers). Badanie prowadzone było pod kątem dwojakiego rozróżnienia klientów: tych, którzy wydają w sieci dużo lub mało, oraz tych którzy robią zakupy online często i sporadycznie. Do grona MVP zaliczonych zostało 18% respondentów badania, którzy łącznie wygenerowali 46% dochodów sektora. MVP kupują często i za duże sumy. Na przeciwnym biegunie znalazły się osoby, które w sieci kupują sporadycznie i za niewielkie sumy. Ta grupa zgromadziła w sobie aż 55% respondentów badania, którzy dokonali łącznie 21% wszystkich transakcji handlowych online.Okazuje się, że MVP są atrakcyjni dla sprzedawców przez internet nie tylko z powodu sum, jakie wydają na zakupy w sieci, ale także dlatego, że jest to najbardziej wierna grupa klientów. Jeżeli się już przekonają do jakiegoś sprzedawcy, to nie zmieniają miejsca zakupów z błahych powodów. Ponadto, w opinii analityków są to osoby o wyższych niż przeciętne dochodach, które korzystają z szerokopasmowego połączenia z internetem, a w związku z tym dłużej przebywają w sieci i więcej czasu poświęcają na zakupy online.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
4 warunki, aby cross-border był zgodny z prawem
-
Cross-border: jak nam idzie sprzedaż internetowa za granicę?
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
-
Polskie sklepy internetowe działają za granicą. Gdzie i co sprzedają?
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
-
E-commerce powoli hamuje
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?