eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?

Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?

2014-12-22 13:46

Przeczytaj także: Co kupić na Święta? Przedświąteczna gorączka w social media


Prognozy Allegro, dotyczące trendów zakupowych w drugiej połowie grudnia, są jeszcze bardziej optymistyczne.
„Granice czasowe, w których robimy świąteczne zakupy, znacznie się rozszerzyły. Wprawdzie boom sprzedażowy zaczął się w miniony weekend (13–14 grudnia) i poniedziałek ( 15 grudnia), ale świąteczny ruch na Allegro jest mocno widoczny już od połowy listopada i utrzymuje się aż do 21 grudnia. Sprzedający na Allegro w coraz większym stopniu oferują bezpłatną szybką, dostawę, co powoduje, że wysoka sprzedaż utrzymuje się prawie do Wigilii. W tym czasie liczba wystawionych ofert wzrasta nawet o 25% rok do roku, a liczba odwiedzających Allegro użytkowników jest o 20% wyższa niż zazwyczaj. W związku z tak dużą dynamiką, w okresie świątecznym spodziewamy się wzrostu obrotów na poziomie dwucyfrowym w stosunku do roku poprzedniego.” – mówi Tomasz Nowak, Marketplaces Commercial Director w Allegro.

W tym roku Allegro spodziewa się zainteresowania podobnymi produktami, co w latach ubiegłych.
„Nie będzie zaskoczenia co do świątecznych trendów i zakupowych preferencji Polaków. Niezmiennie od lat stawiamy na sprawdzone prezenty i kupujemy klocki, lalki, drobne AGD, perfumy, książki, bieliznę, kosmetyki oraz gry.” – prognozuje Tomasz Nowak, komentując transakcje kupna i sprzedaży w serwisie Allegro.


O badaniu:
Dane zostały zebrane z okresu 4–10 grudnia 2014 na podstawie przekazanej przez Allegro listy najczęściej kupowanych w serwisie produktów. Allegro przygotowało zestawienie najbardziej popularnych fraz na podstawie analizy trendów za okres 15 listopada – 24 grudnia 2012, 15 listopada – 24 grudnia 2013 oraz trendów produktowych za okres 1–30 listopada 2014. Monitoring fraz, przekazanych przez Allegro Instytutowi Monitorowania Mediów, odbył się w kontekście popularnych zwrotów, związanych z poszukiwaniem porad w internecie („jaki/jaką kupić”, „co wybrać”, „prezent” i pokrewnych). Zbadano 3180 wycinków, w tym wycinki z frazą „prezent”.

Łukasz Jadaś, starszy specjalista ds. badań i produktów, Anna Bartosiewicz, młodszy specjalista ds. PR,

poprzednia  

1 2 3

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: