eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Strony mobilne to ciągle rzadkość

Strony mobilne to ciągle rzadkość

2014-11-13 10:42

Przeczytaj także: Wyszukiwanie lokalne napędzi sprzedaż w m-commerce


Procentowa ilość firm z różnych branż w polskich miastach według posiadania przez nie stron mobilnych:
  • fryzjerzy w Łodzi – 40%
  • dentyści w Białymstoku – 38,46%
  • restauratorzy w Warszawie – 50%
  • firmy remontowe w Poznaniu – 30%
  • elektrycy w Poznaniu – 27,27%
  • hydraulicy w Gdyni – 30%
  • pomoc drogowa w Częstochowie – 28,57%
  • kwiaciarnie w Szczecinie – 27,27%
  • weterynarze w Zabrzu – 25%

fot. mat. prasowe

Odsetek firmowych stron mobilnych i RWD w pierwszych 11 wynikach wyszukiwania (branże i miasta)

O posiadanie stron mobilnych najbardziej dbają restauratorzy z Warszawy.


Największy problem dla użytkowników smartfonów stanowią strony internetowe, których pełna zawartość nie wyświetla się na ich urządzeniu.

W trakcie badania trafiliśmy na atrakcyjną witrynę firmową wykonaną w technologii RWD. Po otworzeniu strony na smartfonie, okazało się, że część jej elementów nie dostosowuje się do wielkości ekranu i nie mieści się w jego obszarze, a ponadto nie daje się przewijać. W efekcie użytkownik widzi tylko fragment tekstu, menu oraz grafik, nie mając dostępu do pozostałej części. Drugim problemem są nachodzące na siebie elementy, dodatkowo utrudniające korzystanie ze strony.

Błędnie zaprojektowana strona responsywna (RWD), zamiast otworzyć firmę na użytkowników urządzeń mobilnych, może całkowicie uniemożliwić im dotarcie do niej. W omawianym przypadku korzystniej byłoby pozostać przy tradycyjnej stronie internetowej, niż oferować potencjalnym klientom mobilnym stronę RWD, z której trudno się korzysta.

fot. mat. prasowe

Zrzut ekranu ze smartfona LG G2 Mini, strona otworzona w przeglądarce Google Chrome for Mobile

Największym problemem dla użytkowników smartfonów są strony, których pełna zawartość nie wyświetla się na urządzeniu.


Jednym z błędów najczęściej popełnianych podczas dostosowywania stron internetowych do wyświetlania na urządzeniach mobilnych jest wykorzystywanie tych samych treści i form.

Wiele nowoczesnych witryn projektowanych jest w formie długich pojedynczych stron, które przeglądamy przewijając je w dół. takie rozwiązanie sprawdza się, gdy stronę otwieramy na komputerze. Wielokrotne przewijanie strony na urządzeniach mobilnych jest dla ich użytkowników niewygodne, a ponadto sprzyja utracie orientacji i utrudnia odnalezienie konkretnych informacji, jak w przypadku strony internetowej jednej z firm uwzględnionych w naszym badaniu.

Użytkownik mobilny otwiera stronę podzieloną na sekcje, które wykraczają poza długość jednego ekranu. duży plus za menu dostępne cały czas w górnej części – w przypadku tak długiej strony zdecydowanie ułatwia poruszanie się po jej sekcjach. według nas należałoby popracować nad jego widocznością oraz stylem, aby swoim wyglądem nie przypominało pola tekstowego. Pomimo obecności menu, użytkownik nie wie jednak jak obszerna jest na przykład galeria zdjęć, czy cennik, a w efekcie – czego spodziewać się w następnej kolejności, po przewinięciu strony. W przypadku tej strony dobrym rozwiązaniem byłoby umieszczenie zdjęć na karuzelach, umożliwiających ich przewijanie, co znacząco skróciłoby jej długość.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: