Strony mobilne to ciągle rzadkość
2014-11-13 10:42
Przeczytaj także: Wyszukiwanie lokalne napędzi sprzedaż w m-commerce
Procentowa ilość firm z różnych branż w polskich miastach według posiadania przez nie stron mobilnych:
- fryzjerzy w Łodzi – 40%
- dentyści w Białymstoku – 38,46%
- restauratorzy w Warszawie – 50%
- firmy remontowe w Poznaniu – 30%
- elektrycy w Poznaniu – 27,27%
- hydraulicy w Gdyni – 30%
- pomoc drogowa w Częstochowie – 28,57%
- kwiaciarnie w Szczecinie – 27,27%
- weterynarze w Zabrzu – 25%
fot. mat. prasowe
Odsetek firmowych stron mobilnych i RWD w pierwszych 11 wynikach wyszukiwania (branże i miasta)
Największy problem dla użytkowników smartfonów stanowią strony internetowe, których pełna zawartość nie wyświetla się na ich urządzeniu.
W trakcie badania trafiliśmy na atrakcyjną witrynę firmową wykonaną w technologii RWD. Po otworzeniu strony na smartfonie, okazało się, że część jej elementów nie dostosowuje się do wielkości ekranu i nie mieści się w jego obszarze, a ponadto nie daje się przewijać. W efekcie użytkownik widzi tylko fragment tekstu, menu oraz grafik, nie mając dostępu do pozostałej części. Drugim problemem są nachodzące na siebie elementy, dodatkowo utrudniające korzystanie ze strony.
Błędnie zaprojektowana strona responsywna (RWD), zamiast otworzyć firmę na użytkowników urządzeń mobilnych, może całkowicie uniemożliwić im dotarcie do niej. W omawianym przypadku korzystniej byłoby pozostać przy tradycyjnej stronie internetowej, niż oferować potencjalnym klientom mobilnym stronę RWD, z której trudno się korzysta.
fot. mat. prasowe
Zrzut ekranu ze smartfona LG G2 Mini, strona otworzona w przeglądarce Google Chrome for Mobile
Jednym z błędów najczęściej popełnianych podczas dostosowywania stron internetowych do wyświetlania na urządzeniach mobilnych jest wykorzystywanie tych samych treści i form.
Wiele nowoczesnych witryn projektowanych jest w formie długich pojedynczych stron, które przeglądamy przewijając je w dół. takie rozwiązanie sprawdza się, gdy stronę otwieramy na komputerze. Wielokrotne przewijanie strony na urządzeniach mobilnych jest dla ich użytkowników niewygodne, a ponadto sprzyja utracie orientacji i utrudnia odnalezienie konkretnych informacji, jak w przypadku strony internetowej jednej z firm uwzględnionych w naszym badaniu.
Użytkownik mobilny otwiera stronę podzieloną na sekcje, które wykraczają poza długość jednego ekranu. duży plus za menu dostępne cały czas w górnej części – w przypadku tak długiej strony zdecydowanie ułatwia poruszanie się po jej sekcjach. według nas należałoby popracować nad jego widocznością oraz stylem, aby swoim wyglądem nie przypominało pola tekstowego. Pomimo obecności menu, użytkownik nie wie jednak jak obszerna jest na przykład galeria zdjęć, czy cennik, a w efekcie – czego spodziewać się w następnej kolejności, po przewinięciu strony. W przypadku tej strony dobrym rozwiązaniem byłoby umieszczenie zdjęć na karuzelach, umożliwiających ich przewijanie, co znacząco skróciłoby jej długość.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Strona mobilna czy responsywna?
-
Mobilna strona internetowa kluczem do sukcesu
-
Co czeka e-commerce w 2023 roku?
-
6 sposobów na Customer Experience w sklepie internetowym
-
Najszybsze mobilne strony internetowe. Kto w czołówce?
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
-
10 trendów w e-commerce w 2021 roku
-
Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
-
5 powodów, dla których marki powinny mieć aplikacje zakupowe
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)