eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaInwestycje › Ulice handlowe w Warszawie i Krakowie

Ulice handlowe w Warszawie i Krakowie

2014-05-19 10:59

Przeczytaj także: Centra handlowe w Polsce i na świecie


PRZYSZŁE TRENDY

Według CBRE, ulice handlowe w Warszawie i Krakowie będą nadal dynamicznie się rozwijać.

CBRE przewiduje, że w Warszawie powstaną nowe ulice handlowe. Jedną z nich będzie ul. Świętokrzyska. Wraz z ukończeniem drugiej linii metra do końca 2014 r., ul. Świętokrzyska przejdzie zasadniczą przebudowę, w rezultacie której może odzyskać charakter deptaka i przyciągnąć zarówno nowych najemców jak i klientów. Następną lokalizacją, która może wkrótce stać się strefą handlową, jest odległy koniec ul. Marszałkowskiej, rozciągający się od Placu Zbawiciela do Placu Unii Lubelskiej, który obecnie jeszcze nie przypomina ulicy handlowej.

Kolejną tendencją są plany renowacji starych domów handlowych i kamienic, w których miałyby znaleźć się lokale handlowe oraz – na wyższych piętrach – biura.

Krakowskie ulice handlowe, które są usytuowane wokół Rynku Głównego, w tym ulica Floriańska, Grodzka i Szewska także mają przejść gruntowne zmiany. Pomimo popularności i atrakcyjności Krakowa, w mieście nadal brakuje znanych, międzynarodowych marek, zarówno z branży akcesoriów jak i mody. Wynika to z braku obiektów handlowych mogących pomieścić tego typu najemców. Patrząc na liczbę renowacji wyraźnie widać, że sytuacja stopniowo się zmienia, a inwestorzy są coraz bardziej świadomi potencjału miasta.

STAWKI CZYNSZU

Warszawa jest najdroższą lokalizacją w Polsce, przy najwyższych czynszach na poziomie 75-90 EUR/mkw./mies. (za najwyższej jakości lokale o powierzchni ok.100 mkw. w wiodących centrach handlowych) i średnim poziomie czynszów wynoszącym ok. 30-45 EUR/mkw./mies. Na ulicach handlowych, najwyższe stawki wynoszą 70-90 EUR/mkw./mies. Brak dostępnej powierzchni handlowej zwiększa presję na wzrost czynszów w najlepszych lokalizacjach, jednak średni poziomie utrzymuje się na stabilnym poziomie z tendencją zniżkową, szczególnie w przypadku ulic handlowych.

Magdalena Frątczak, Dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych w CBRE Polska, zauważa: „Dobra lokalizacja handlowa posiada takie cechy jak: wygodę dostępu, szeroką ofertę, łatwość dojazdu, czystość i bezpieczeństwo – to nadal jest dla klientów najważniejsze. Aby wspierać dalszy rozwój ulic handlowych w głównych polskich miastach, potrzebne są istotne zmiany w podejściu władz lokalnych, deweloperów i właścicieli nieruchomości, aby możliwe było pokonanie licznych przeszkód i problemów, które istnieją obecnie.”

Katarzyna Kocon, Konsultant w CBRE dodaje: „Wygoda nadal jest hasłem przewodnim konsumentów. Ludzie lubią robić zakupy w lokalnych sklepach i chcą, aby te lokalizacje oferowały dogodny dojazd samochodem, bądź środkami transportu publicznego. Dobrze jest poznać potrzeby klientów i działać według tych wskazówek, co zapewni polskim ulicom handlowych najlepsze szanse na sukces.”


poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: