eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najdroższe ulice handlowe świata 2016

Najdroższe ulice handlowe świata 2016

2016-11-18 11:26

Najdroższe ulice handlowe świata 2016

Piąta Aleja w Nowym Jorku © Pj Sampson - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Nowojorska Piąta Aleja, Causeway Bay w Hongkongu, Pola Elizejskie w Paryżu, New Bond Street w Londynie oraz tokijska Ginza to czołówka najdroższych ulic świata. Warszawski Nowy Świat zajął w globalnym zestawieniu 40 pozycję, awansując o dwa oczka w porównaniu z poprzednim zestawieniem - wynika z najnowszego raportu firmy Cushman & Wakefield "Main Streets Across the World" (Główne ulice handlowe na świecie).

Przeczytaj także: Najdroższe ulice handlowe świata 2015

Podstawą rankingu są dane na temat wysokości czynszów na 462 najdroższych ulicach naszego globu. Bieżąca, 28. już edycja raportu zawiera także zestawienie 71 najdroższych ulic, po jednej z każdego kraju.

Zwycięzcą tegorocznej listy okazała się po raz kolejny już nowojorska Górna Piąta Aleja, przy czym szczególnego podkreślenia wymaga fakt, iż po raz pierwszy od czasów kryzysu finansowego roczny czynsz za zlokalizowany przy niej lokal handlowy zanotował spadek. Na drugim miejscu, podobnie jak w zeszłym roku, Causeway Bay. Ceny w obu tych lokalizacjach są dwukrotnie wyższe niż w przypadku pozostałych głównych ulic handlowych.

Na trzecim miejscu Paryż i Pola Elizejskie, z czynszami sięgającymi 13 255,2 euro. Czwarta pozycja przypadła w udziale londyńskiej New Bond Street (12 433,6 euro za m kw. rocznie), a piąta tokijskiej Gilzie (12 102,9 euro za m kw. rocznie), której udało się zepchnąć Mediolan i Via Montenapoleone na miejsce szóste.

Dane przedstawione przez Cushman & Wakefield wskazują, że czynsze wzrosły w 36% lokalizacji.

fot. mat. prasowe

Najdroższe ulice handlowe świata

Najdroższą ulicą handlową na świecie jest nowojorska Piąta Aleja.


Region EMEA


W Paryżu znajduje się aż pięć najdroższych ulic handlowych regionu EMEA, w tym plasujące się na czele rankingu Pola Elizejskie, które pomimo spadku liczby turystów i wydatków konsumenckich, w znacznym stopniu decydują o kondycji sektora handlowego.

W Wielkiej Brytanii stawki czynszów najmu bardzo wzrosły, za sprawą dużego zainteresowania najemców obecnością przy głównych ulicach handlowych, gdzie jest stosunkowo mała dostępność lokali. Jeden z największych wzrostów czynszów w regionie EMEA ma miejsce w Londynie. Sieci handlowe są gotowe zapłacić więcej, aby zapewnić sobie dogodną lokalizację gwarantującą dużą odwiedzalność. Czynsze przy londyńskiej New Bond Street – drugiej najdroższej ulicy handlowej w regionie EMEA – wzrosły w ostatnich 12 miesiącach o 14,3%, ale większymi wzrostami w tym czasie mogą się pochwalić Covent Garden (31,6%) i Sloane Street (27,3%).

Z kolei czynsze przy Via Montenapoleone w Mediolanie wzrosły w ciągu roku do czerwca o 20%, dzięki czemu lokalizacja ta umocniła się na trzeciej pozycji rankingu najdroższych ulic handlowych regionu EMEA. To potwierdza atrakcyjność miasta wśród sieci zarówno nastawionych na rynek masowy, jak i oferujących towary luksusowe.
Justin Taylor, dyrektor działu powierzchni handlowych w regionie EMEA w firmie Cushman & Wakefield, powiedział:
„Sieci handlowe akceptują nowości technologiczne i coraz więcej marek decyduje się na prowadzenie sprzedaży online jednocześnie z obecnością w tradycyjnym kanale dystrybucji. Podnoszą także poprzeczkę w zakresie obsługi klientów, czego przykładami są między innymi nowy sklep sieci Primark w Madrycie czy zmodernizowany lokal firmy Apple przy Regent Street w Londynie. Ze względu na silny popyt na odpowiednią powierzchnię w odpowiedniej lokalizacji oraz niewystarczającą podaż przy większości najważniejszych ulic handlowych Europy czynsze nadal rosną, a rynek handlowy rozwija się także w ich bezpośrednim sąsiedztwie. Świadczą o tym wzrosty czynszów w lokalach przy takich ulicach Londynu jak przy Bond Street czy Oxford Street”.

Azja i Pacyfik


Dzielnica Causeway Bay w centrum Hongkongu została ponownie najdroższą lokalizacją handlową w regionie Azji i Pacyfiku. Jednak presja zniżkowa na czynsze umożliwia niektórym sieciom handlowym pozyskanie lokali w atrakcyjnych miejscach na korzystnych warunkach czynszowych.

fot. mat. prasowe

Najdroższe ulice handlowe w Polsce

W Polsce najdroższymi lokalizacjami są: Nowy Świat, Floriańska oraz Chmielna.


Z kolei w Chinach rośnie konkurencja ze strony rynku e-commerce. Jednym z nowych trendów jest łączenie platformy online ze sprzedażą w tradycyjnych sklepach w celu odpowiedniego wpasowania się w zmieniające się zachowania konsumentów. Jednocześnie zarówno sieci handlowe, jak i wynajmujący podnoszą poprzeczkę w zakresie uatrakcyjniania klientom zakupów rozbudowując ofertę gastronomiczną i rozrywkową.

Theodore Knipfing, dyrektor działu powierzchni handlowych w regionie Azji i Pacyfiku w firmie Cushman & Wakefield, powiedział:
„Sieci handlowe nadal ostrożnie podejmują decyzje o otwieraniu nowych sklepów w regionie, między innymi z powodu obaw związanych z niestabilnością światowej gospodarki. Ten trend utrzyma się również w 2017 r. Otwierając nowe lokale najemcy zazwyczaj koncentrują się na jakości – nie na ilości. Pomimo ostrożnych prognoz dla regionu, duże międzynarodowe i regionalne sieci handlowe będą zmuszone poszukiwać możliwości wzrostu w innych krajach, ponieważ ich rynki krajowe zbliżają się do punktu nasycenia, a inwestorzy oczekują wyników”.

Ameryka Północna i Południowa


W USA sieci odzieżowe notowane na giełdzie są pod bardzo dużą presją ze strony Wall Street. Akcjonariusze oczekują większej efektywności, co przekłada się na zamykanie nierentownych sklepów, obniżanie kosztów stałych i zwiększanie marż. Trend ten wpłynął w największym stopniu na ulice i centra handlowe w USA i utrzyma się również w 2017 r. Maleje również popyt ze strony globalnych marek na powierzchnię z przeznaczeniem na flagowe sklepy w Nowym Jorku – na tym rynku zadebiutowało kilku nowych operatorów, którzy bardzo ostrożnie podejmowali decyzje o wyborze odpowiedniej lokalizacji.
Gene Spiegelman, wiceprezes, dyrektor działu powierzchni handlowych w Ameryce Północnej w firmie Cushman & Wakefield, powiedział:
„W 2016 r. w Ameryce Północnej i Południowej wydatki konsumenckie utrzymały się na stabilnym poziomie dzięki dobrej sytuacji na rynku pracy i niższym cenom energii. To trwały trend od 2015 r. i utrzyma się także w 2017 r. Jednak w przyszłym roku i w latach następnych kluczową kwestią będzie utrzymanie równowagi pomiędzy sprzedażą w sklepach tradycyjnych i na platformach online. W sektorze handlowym w ośrodkach miejskich globalne marki będą dążyć do podtrzymywania bezpośredniego kontaktu z klientami. Wzrośnie natomiast presja na centra handlowe, które będą zmuszone oferować klientom coraz bardziej atrakcyjne warunki dokonywania zakupów oraz różnicować pozycję na rynku, aby zachować konkurencyjność wobec dalszego rozwoju sektora bricks and clicks, czyli modelu łączącego sprzedaż internetową i stacjonarną”.

Najdroższą ulicą w Polsce pozostał Nowy Świat w Warszawie z rocznym czynszem na poziomie 1080 euro za m kw., który awansował o dwie pozycje na 40 miejsce w globalnym rankingu. W zestawieniu sklasyfikowano ponownie aż 16 polskich ulic handlowych.
Renata Kusznierska, partner, dyrektor działu powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield w Polsce, powiedziała:
„W Polsce przy ulicach handlowych bardzo dobrze rozwijają się branże modowa i gastronomiczna. Najemcy szukają szczególnie lokalizacji w centrach miast i przy odnowionych zabytkowych ulicach przyciągających mieszkańców oraz turystów. W kolejnych latach mamy nadzieję na rozkwit tzw. destynacji zakupowych, za sprawą bardziej zdecydowanego wejścia na nasz rynek marek premium i luksusowych. Najaktywniejsze będą branże z sektora mody, akcesoriów, biżuterii i obuwia, które od lat przyglądają się Polsce”.

Patrycja Dzikowska, associate director w dziale doradztwa i analiz rynkowych Cushman & Wakefield w Polsce, powiedziała:
„Ulice handlowe o ugruntowanej pozycji nadal przyciągają najemców nastawionych na rynek masowy. W przypadku Warszawy istotnym ograniczeniem rozwoju głównych ulic handlowych jest niewystarczająca podaż powierzchni odpowiedniej jakości, która spełniałaby oczekiwania sieci handlowych. Najnowsze projekty przy głównych ulicach, realizowane w większości w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach, takie jak Hotel Europejski czy obiekt biurowo-handlowy Centrum Marszałkowska, wpływają na wzrost zainteresowania zarówno marek segmentu premium czy luksusowych, jak i najemców profilu masowego”.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: