eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › SMS Premium: nieuczciwe praktyki rynkowe

SMS Premium: nieuczciwe praktyki rynkowe

2014-03-05 00:30

Przeczytaj także: SMS Premium popularny wśród Polaków


Warto też dowiedzieć się jaka jest realna cena SMS-a, którego mamy zamiar wysłać. Sprawdzenie tego nie jest zadaniem trudnym. Jeżeli wiadomość kosztuje mniej niż 10 zł, numer zaczyna się od cyfry „7” i jego druga liczba mówi o wartości SMS-a. Jeżeli koszt, który musimy ponieść przekracza 10 zł, numer zaczyna się od „9”, a jego druga i trzecia cyfra mówią o koszcie. Tak więc za SMS-a wysłanego na numer 74XX(X) zapłacimy 4 zł netto, a za taką samą wiadomość wysłaną na numer 914XX(X), 14 zł netto.

Dodajmy, że można za darmo u operatora zażądać blokady na wszystkie numery o podwyższonej płatności lub ustanowić limit kwotowy na tego typu usługi. Jeżeli zarejestrujemy dziecko jako użytkownika telefonu, mamy możliwość zarządzania usługami na jego koncie i sprawowanie kontroli nad dostępnością i treściami np. SMS Premium. Ponadto, znając numer, na który ma być wysłana wiadomość, możemy zidentyfikować dostawcę. Wystarczy wejść na prowadzony przez Prezesa UKE wykaz numerów usług o podwyższonej płatności i za pomocą wyszukiwarki znaleźć podmiot, który za nią odpowiada. Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że ostrożności nigdy dość, a przy tego typu usługach może nawet uchronić nas przed potencjalnym oszustwem.

„Usługi SMS Premium MT, czyli wiadomości o podwyższonym koszcie, które pobierają opłatę za SMS-y otrzymywane, naszym zdaniem w znakomite części noszą znamiona wyłudzeń. Uczciwe firmy nie stosują tego typu zabiegów. Działamy w obszarze rynku telekomunikacyjnego i w naszym interesie jest, aby dbać o polskich konsumentów i dobre praktyki. Tylko w ten sposób będziemy rozwijać rzetelne usługi i odpowiadać na potrzeby Polaków. SMS to często kwestia zaufania i na jego bazie właśnie będzie kształtował się rynek marketingu mobilnego w Polsce w następnych latach” – komentuje Artur Sadowski.

Pamiętajmy jednak, że sprawa nie jest jednostronna, a jak wynika z danych UKE zgłaszane przez użytkowników przypadki nadużyć wcale nimi nie są. Wina coraz częściej leży w nieuwadze Klientów oraz ich ignorancji. Analizowane przez UKE przypadki, w których Urząd podjął interwencje, potwierdziły, że usługi Premium zostały aktywowane w sposób prawidłowy i nie mogło to się odbyć bez wiedzy Klienta. Operatorzy, jak i dostawcy usług do których występowaliśmy, podawali okoliczności aktywacji usług, w tym subskrypcji. Klienci mieli również możliwość zapoznania się z regulaminem usługi. Niestety korzystali z usług o podwyższonej płatności nie zapoznając się z warunkami ich świadczenia. Według UKE coraz rzadziej mamy do czynienia z „oszustwem”. Natomiast prawie w każdym z trafiających do Urzędu przypadków mamy do czynienia z dużą ignorancją Klientów, którzy zapominają o zapoznaniu się z regulaminem usługi, z której chcą skorzystać.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: