eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › nieuczciwe praktyki
  • Praca w korporacji: za jaką pensję sprzedamy nasze przekonania?

    Praca w korporacji: za jaką pensję sprzedamy nasze przekonania?

    00:22 26.06.2021

    Stres, zbyt duża konkurencja wśród pracowników, mały wpływ zatrudnionych na firmę, sztywne reguły, brak prywatności. To niektóre z wymienianych przez Polaków minusów pracy w korporacji. Pomimo to wielu z nas, oczywiście za odpowiednie pieniądze, zgodziłoby się na zatrudnienie w korpo i to nawet w takim, które działa wbrew naszym przekonaniom. Do ... WIĘCEJ

    Tematy: wynagrodzenia, wysokość wynagrodzenia, nieuczciwe praktyki, rynek pracy
  • Rabat retrospektywny pod lupą. UOKiK bada 3 sieci handlowe

    Rabat retrospektywny pod lupą. UOKiK bada 3 sieci handlowe

    11:14 28.12.2020

    ... go przyznać sieci handlowej oraz na podstawie jakich kryteriów. Takie praktyki mogą być uznane za niedozwolone działanie silniejszej strony umowy, stanowiące nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej. Jak już wspomniano we wstępie, za podobne praktyki została już ukarana spółka Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka. Teraz ... WIĘCEJ

    Tematy: uokik, UOKiK, nadużywanie pozycji dominującej, nieuczciwa konkurencja
  • UOKiK sprawdza rabaty retrospektywne. Sieci handlowe nadużywają swojej pozycji

    UOKiK sprawdza rabaty retrospektywne. Sieci handlowe nadużywają swojej pozycji

    13:18 07.09.2020

    ... . Postanowiłem sprawdzić, jak kształtuje się polityka rabatowa także innych sieci handlowych. Dlatego na początku lipca wszcząłem postępowania wyjaśniające, w którym zbadamy praktyki 19 innych tego typu podmiotów. Chcemy bardzo wnikliwie przyjrzeć się, czy nie wykorzystują oni swojej przewagi kontraktowej stosując mechanizmy rabatów ... WIĘCEJ

    Tematy: uokik, UOKiK, nadużywanie pozycji dominującej, nieuczciwa konkurencja
  • Telekomunikacja Stacjonarna z karą ponad 320 tys. zł

    Telekomunikacja Stacjonarna z karą ponad 320 tys. zł

    11:44 20.07.2020

    Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Telekomunikację Stacjonarną ponad 320 tys. zł kary za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów. Jakie niedozwolone praktyki stosowała ukarana firma? To przede wszystkim nie przedstawianie konsumentom kompletnych umów oraz bezprawne pobieranie opłaty aktywacyjnej i wyrównawczej. Oferta Telefonii ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, naruszenie praw konsumentów
  • Nadużycia w czasach pandemii. Nie bądźmy bierni

    Nadużycia w czasach pandemii. Nie bądźmy bierni

    00:35 06.05.2020

    W czasach zaburzenia równowagi rynkowej nadużycia są niemal pewne, dlatego skuteczna ochrona własności intelektualnej ma aktualnie bezprecedensowe znaczenie. Czas pandemii to okres bardzo trudny dla wielu branż. Ograniczone lub wręcz całkowicie wygaszone procesy sprzedaży towarów i usług nie mogą w żaden sposób zrównoważyć, nawet ograniczonych, ... WIĘCEJ

    Tematy: COVID-19, koronawirus, przedsiębiorcy, ochrona własności intelektualnej
  • Telekomunikacja Stacjonarna pod lupą UOKiK

    Telekomunikacja Stacjonarna pod lupą UOKiK

    12:29 03.10.2018

    ... Stacjonarną. Takie praktyki spółki mogą utrudniać konsumentom korzystanie z prawa do zmiany dostawcy usług telekomunikacyjnych. Za praktyki naruszające zbiorowe ... zł dostała Twoja Telekomunikacja, a prawie 500 tys. zł - Telekomunikacja Cyfrowa. Podobne nieuczciwe praktyki stosują też sprzedawcy prądu, np. ukarany w grudniu 2016 r. Polski Prąd ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, naruszenie praw konsumentów
  • Profi Credit Polska pod lupą UOKiK

    Profi Credit Polska pod lupą UOKiK

    12:16 12.06.2018

    Profi Credit Polska na cenzurowanym. Działalności tego przedsiębiorcy przygląda się właśnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To efekt skarg napływających od klientów tego pożyczkodawcy. Jednemu z nich do 1000 zł pożyczki doliczono 1622 zł tytułem kosztów ubezpieczenia. To wzbudziło wątpliwości UOKiK. Jednocześnie Urząd prowadzi ... WIĘCEJ

    Tematy: ochrona konsumentów, nieuczciwe praktyki, Profi Credit, pożyczki
  • Whistleblower. Po co pracodawcy sygnalista?

    Whistleblower. Po co pracodawcy sygnalista?

    11:28 24.01.2018

    ... , które reagują, gdy w firmach, w których pracują, zdarzają się rzeczy, które nie powinny mieć miejsca. Ochrona osób, które zgłaszają nieuczciwe bądź nieetyczne praktyki jest zarówno w interesie pracowników, jak i pracodawców. Sygnalista, demaskator (ang. whistleblower, dosł. „człowiek dmuchający w gwizdek”) – osoba nagłaśniająca działalność, która ... WIĘCEJ

    Tematy: whistleblower, nadużycia, nieuczciwe praktyki
  • Nieuczciwe praktyki w firmie nie ujdą płazem

    Nieuczciwe praktyki w firmie nie ujdą płazem

    10:15 16.01.2018

    ... biurowych reprezentujących sektor biurowy z Polski, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Francji i Niemiec. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że o zgodę na nieuczciwe praktyki w firmie jest trudno. Niemal 3 na 4 badanych (74%) wskazuje, że nie miałoby skrupułów, aby zgłosić nielegalną lub nieuczciwą praktykę występującą w ich ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki, nielegalne oprogramowanie
  • Nie ma zgody na nieuczciwe praktyki w firmach

    Nie ma zgody na nieuczciwe praktyki w firmach

    12:09 25.10.2017

    ... miałoby skrupułów, aby zgłosić nieuczciwe praktyki biznesowe w swoim miejscu pracy, a co 10 przyznaje, że już kiedyś to zrobił. Równocześnie 1 na 5 badanych ma świadomość, że w jego aktualnym miejscu zatrudnienia nielegalne lub nieetyczne praktyki są na porządku dziennym. Na jakie nieuczciwe praktyki nie chcą się godzić pracownicy ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki, nielegalne oprogramowanie

 

1 2

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: