eGospodarka.pl

eGospodarka.plTematy › nieuczciwa konkurencja
  • smartDOM i Power LTE, czyli bohaterowie nieuczciwych reklam

    smartDOM i Power LTE, czyli bohaterowie nieuczciwych reklam

    Przeszło 40 mln złotych może kosztować Cyfrowy Polsat i Polkomtel wyemitowanie reklam usług smartDOM i Power LTE. UOKiK uznał, że prezentowane na ekranach TV spoty wprowadzały konsumentów w błąd. Kara finansowa to jednak nie wszystko. O naruszeniu praw konsumentów przedsiębiorcy mają poinformować na antenie telewizyjnej oraz opublikować decyzję ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwa reklama, reklama wprowadzająca w błąd, nieuczciwa konkurencja, Cyfrowy Polsat
  • Nieuczciwa reklama: odpowiada przedsiębiorca czy agencja reklamowa?

    Nieuczciwa reklama: odpowiada przedsiębiorca czy agencja reklamowa?

    Przedmiotem rozpoznania Sądu Najwyższego było naruszenie prawa do firmy oraz dopuszczenie się czynów nieuczciwej konkurencji - reklamy wprowadzającej klienta w błąd i mogącej przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi oraz wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa. Zgodnie z ustawą, odpowiedzialność podmiotu ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwa reklama, reklama wprowadzająca w błąd, nieuczciwe praktyki konsumenckie, nieuczciwa konkurencja
  • Zmowa cenowa w ujęciu praktycznym

    Zmowa cenowa w ujęciu praktycznym

    Celem prawa konkurencji jest przede wszystkim zagwarantowanie takiego poziomu efektywności rynkowej, aby poszczególni odbiorcy towarów i usług, w szczególności zaś odbiorcy końcowi mogli w pełni czerpać z korzyści uzyskiwanych dzięki swobodnej konkurencji (przejawiających się np. w poprawie jakości oferowanych towarów i usług, wzroście produkcji i ... WIĘCEJ

    Tematy: prawo konkurencji, prawo antymonopolowe, nieuczciwa konkurencja, zmowa cenowa
  • Wylewanie piwa czynem nieuczciwej konkurencji

    Wylewanie piwa czynem nieuczciwej konkurencji

    Swego czasu bardzo głośną w mediach, również tych społecznościowych, była sprawa wylewania piwa marki Ciechan przez warszawską księgarnio-kawiarnię Wrzenie Świata w reakcji na – w jej ocenie – homofobiczne wypowiedzi właściciela browaru. W sprawie zapadł już nieprawomocny wyrok – Sąd Okręgowy w Warszawie uznał, że Fundacja Instytut Reportażu, ... WIĘCEJ

    Tematy: czyn nieuczciwej konkurencji, nieuczciwa konkurencja, zasady uczciwej konkurencji, prawo konkurencji
  • Odzyskana opłata półkowa z podatkiem od firmy ale nie odsetki

    Odzyskana opłata półkowa z podatkiem od firmy ale nie odsetki

    Przedsiębiorca, który po zakończeniu działalności gospodarczej, odzyskał część poniesionych kosztów, może je rozliczyć jakby były one przychodami z działalności. Ale już odsetki musi rozliczyć odrębnie, bo są to przychody z innych źródeł - wynika ze stanowiska fiskusa. Zdarza się, że po zakończeniu działalności gospodarczej przedsiębiorca mimo ... WIĘCEJ

    Tematy: opłaty półkowe, zasady uczciwej konkurencji, nieuczciwa konkurencja, przychody podatkowe
  • Kara pieniężna za naruszenie prawa konkurencji obejmie również kierownictwo firmy

    Kara pieniężna za naruszenie prawa konkurencji obejmie również kierownictwo firmy

    Nowelizacja przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (ustawa OKiK), która weszła w życie w dniu 18 stycznia 2015 roku, wprowadziła kolejny środek prawny mający na celu odstraszenie przedsiębiorców od dopuszczania się praktyk ograniczających konkurencję. Przyznaje ona bowiem kompetencję Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i ... WIĘCEJ

    Tematy: prawo konkurencji, ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, nieuczciwa konkurencja, kary dla firm
  • UOKiK: Swatch Group Polska ustalała ceny minimalne

    UOKiK: Swatch Group Polska ustalała ceny minimalne

    "Wszyscy trzymają się reguł z małymi cwaniackimi wyjątkami, które zostaną ukrócone już wkrótce" – to fragment maila pomiędzy uczestnikami niedozwolonego porozumienia na rynku sprzedaży zegarków. Swatch Group Polska wraz z dystrybutorami ustalała ceny sprzedaży detalicznej produktów marki m.in. Omega, Tissot, Certina, Longines i Rado. Postępowanie ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kary UOKiK, porozumienia między przedsiębiorcami, zmowy cenowe
  • SN: rabaty posprzedażowe a nieuczciwa konkurencja

    SN: rabaty posprzedażowe a nieuczciwa konkurencja

    18 listopada 2015 r. Sąd Najwyższy rozpoznał przedstawione mu przez Sąd Apelacyjny w Katowicach zagadnienie prawne dotyczące charakteru i dopuszczalności zastrzegania w umowach między dostawcami towarów a przedstawicielami sklepów wielkopowierzchniowych różnego rodzaju premii i tzw. rabatów posprzedażowych. Ocena Sądu dotyczyła rozważenia kwestii, ... WIĘCEJ

    Tematy: rabaty posprzedażowe, nieuczciwa konkurencja, zwalczanie nieuczciwej konkurencji, sklepy wielkopowierzchniowe
  • Tajemnica przedsiębiorstwa: przed kradzieżą można się ochronić

    Tajemnica przedsiębiorstwa: przed kradzieżą można się ochronić

    Wraz z rozwojem przedsiębiorcy coraz ważniejsza staje się ochrona informacji stanowiących o jego sukcesie. Informacje te składają się na tzw. tajemnicę przedsiębiorstwa, która została zdefiniowana w art. 11 ust. 4 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zgodnie z tym przepisem tajemnicą tą są nieujawnione do wiadomości publicznej informacje ... WIĘCEJ

    Tematy: tajemnica handlowa, tajemnica przedsiębiorstwa, tajemnica firmowa, nieuczciwa konkurencja
  • Co 3 przedsiębiorca oczerniany przez konkurencję

    Co 3 przedsiębiorca oczerniany przez konkurencję

    ... liczby ofert w przetargu, w momencie gdy zwycięzca już był znany. Innym przykładem, który cieniem kładzie się na zaufanie w biznesie jest nieuczciwa konkurencja. Co trzeci przedsiębiorca przyznał, że w ostatnim roku spotkała go sytuacja, że jego konkurencja rozpowszechniała o nim nieprawdziwe informacje, aby zdyskredytować go w oczach klientów. WIĘCEJ

    Tematy: zaufanie w biznesie, budowanie zaufania, przedsiębiorcy, biznes

 

1 2 ... 10 ... 14

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

REKLAMA

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

MENU
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.