eGospodarka.pl

eGospodarka.plTematy › nieuczciwa konkurencja
  • Zamówienia publiczne: uczciwa konkurencja ciągle szwankuje

    Zamówienia publiczne: uczciwa konkurencja ciągle szwankuje

    Po nowelizacji przepisów zamówienia publiczne miały przestać dostarczać przedsiębiorcom problemów. Tymczasem okazuje się, że praktyka daleka jest od ideału. Bolączką rynku zamówień publicznych jest chociażby ciągle obecne naruszanie zasady uczciwej konkurencji. Tymczasem wzorcowo przeprowadzony przetarg powinien uwzględniać interes każdej ze stron ... WIĘCEJ

    Tematy: pzp, Prawo zamówień publicznych, zamówienia publiczne, przetargi
  • Przewaga kontraktowa. 10 pytań i odpowiedzi

    Przewaga kontraktowa. 10 pytań i odpowiedzi

    12 lipca br. a więc za trzy tygodnie, zaczną obowiązywać nowe przepisy Ustawy z dnia 15 grudnia 2016 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. Praktyczne stosowanie nowych regulacji ciągle jeszcze budzi wiele wątpliwości. Oto 10 najczęstszych pytań o nadchodzące zmiany w ... WIĘCEJ

    Tematy: zmiany w prawie, UOKiK, przewaga kontraktowa, branża rolno-spożywcza
  • Nieuczciwa konkurencja

    Nieuczciwa konkurencja PORADA

    Otworzyłam firmę produkującą pewien produkt. Proszę mi powiedzieć, czy inna firma produkująca taką samą rzecz może mnie posądzić o nieuczciwą konkurencję? Nie jestem w ogóle z nią zwiazana (z konkurencyjną firmą). WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwa konkurencja, czyn nieuczciwej konkurencji, wolny rynek, zakładanie działalności gospodarczej
  • smartDOM i Power LTE, czyli bohaterowie nieuczciwych reklam

    smartDOM i Power LTE, czyli bohaterowie nieuczciwych reklam

    Przeszło 40 mln złotych może kosztować Cyfrowy Polsat i Polkomtel wyemitowanie reklam usług smartDOM i Power LTE. UOKiK uznał, że prezentowane na ekranach TV spoty wprowadzały konsumentów w błąd. Kara finansowa to jednak nie wszystko. O naruszeniu praw konsumentów przedsiębiorcy mają poinformować na antenie telewizyjnej oraz opublikować decyzję ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwa reklama, reklama wprowadzająca w błąd, nieuczciwa konkurencja, Cyfrowy Polsat
  • Nieuczciwa reklama: odpowiada przedsiębiorca czy agencja reklamowa?

    Nieuczciwa reklama: odpowiada przedsiębiorca czy agencja reklamowa?

    Przedmiotem rozpoznania Sądu Najwyższego było naruszenie prawa do firmy oraz dopuszczenie się czynów nieuczciwej konkurencji - reklamy wprowadzającej klienta w błąd i mogącej przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi oraz wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa. Zgodnie z ustawą, odpowiedzialność podmiotu ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwa reklama, reklama wprowadzająca w błąd, nieuczciwe praktyki konsumenckie, nieuczciwa konkurencja
  • Zmowa cenowa w ujęciu praktycznym

    Zmowa cenowa w ujęciu praktycznym

    Celem prawa konkurencji jest przede wszystkim zagwarantowanie takiego poziomu efektywności rynkowej, aby poszczególni odbiorcy towarów i usług, w szczególności zaś odbiorcy końcowi mogli w pełni czerpać z korzyści uzyskiwanych dzięki swobodnej konkurencji (przejawiających się np. w poprawie jakości oferowanych towarów i usług, wzroście produkcji i ... WIĘCEJ

    Tematy: prawo konkurencji, prawo antymonopolowe, nieuczciwa konkurencja, zmowa cenowa
  • Wylewanie piwa czynem nieuczciwej konkurencji

    Wylewanie piwa czynem nieuczciwej konkurencji

    Swego czasu bardzo głośną w mediach, również tych społecznościowych, była sprawa wylewania piwa marki Ciechan przez warszawską księgarnio-kawiarnię Wrzenie Świata w reakcji na – w jej ocenie – homofobiczne wypowiedzi właściciela browaru. W sprawie zapadł już nieprawomocny wyrok – Sąd Okręgowy w Warszawie uznał, że Fundacja Instytut Reportażu, ... WIĘCEJ

    Tematy: czyn nieuczciwej konkurencji, nieuczciwa konkurencja, zasady uczciwej konkurencji, prawo konkurencji
  • Odzyskana opłata półkowa z podatkiem od firmy ale nie odsetki

    Odzyskana opłata półkowa z podatkiem od firmy ale nie odsetki

    Przedsiębiorca, który po zakończeniu działalności gospodarczej, odzyskał część poniesionych kosztów, może je rozliczyć jakby były one przychodami z działalności. Ale już odsetki musi rozliczyć odrębnie, bo są to przychody z innych źródeł - wynika ze stanowiska fiskusa. Zdarza się, że po zakończeniu działalności gospodarczej przedsiębiorca mimo ... WIĘCEJ

    Tematy: opłaty półkowe, zasady uczciwej konkurencji, nieuczciwa konkurencja, przychody podatkowe
  • Kara pieniężna za naruszenie prawa konkurencji obejmie również kierownictwo firmy

    Kara pieniężna za naruszenie prawa konkurencji obejmie również kierownictwo firmy

    Nowelizacja przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (ustawa OKiK), która weszła w życie w dniu 18 stycznia 2015 roku, wprowadziła kolejny środek prawny mający na celu odstraszenie przedsiębiorców od dopuszczania się praktyk ograniczających konkurencję. Przyznaje ona bowiem kompetencję Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i ... WIĘCEJ

    Tematy: prawo konkurencji, ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, nieuczciwa konkurencja, kary dla firm
  • UOKiK: Swatch Group Polska ustalała ceny minimalne

    UOKiK: Swatch Group Polska ustalała ceny minimalne

    "Wszyscy trzymają się reguł z małymi cwaniackimi wyjątkami, które zostaną ukrócone już wkrótce" – to fragment maila pomiędzy uczestnikami niedozwolonego porozumienia na rynku sprzedaży zegarków. Swatch Group Polska wraz z dystrybutorami ustalała ceny sprzedaży detalicznej produktów marki m.in. Omega, Tissot, Certina, Longines i Rado. Postępowanie ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kary UOKiK, porozumienia między przedsiębiorcami, zmowy cenowe
  • SN: rabaty posprzedażowe a nieuczciwa konkurencja

    SN: rabaty posprzedażowe a nieuczciwa konkurencja

    18 listopada 2015 r. Sąd Najwyższy rozpoznał przedstawione mu przez Sąd Apelacyjny w Katowicach zagadnienie prawne dotyczące charakteru i dopuszczalności zastrzegania w umowach między dostawcami towarów a przedstawicielami sklepów wielkopowierzchniowych różnego rodzaju premii i tzw. rabatów posprzedażowych. Ocena Sądu dotyczyła rozważenia kwestii, ... WIĘCEJ

    Tematy: rabaty posprzedażowe, nieuczciwa konkurencja, zwalczanie nieuczciwej konkurencji, sklepy wielkopowierzchniowe

 

1 2 ... 10 ... 14

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

REKLAMA

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.