eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › nieuczciwa reklama
  • UOKiK: RenoPuren Zatoki nie leczy

    UOKiK: RenoPuren Zatoki nie leczy

    12:50 28.11.2017

    ... żywnością. Nie leczą – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Konsumenci nie potrafią odróżnić suplementu diety od leku, dlatego reklama musi rzetelnie informować o właściwościach produktu. Lek jest w świadomości odbiorców bardziej atrakcyjny od suplementu. Ponadto pod wpływem błędnych informacji rodzice mogli ... WIĘCEJ

    Tematy: suplementy diety, reklama, nieuczciwa reklama, ochrona konsumentów
  • Suplementy diety nie leczą - przypomina UOKiK

    Suplementy diety nie leczą - przypomina UOKiK

    10:55 22.02.2017

    O tym, że suplementy diety to nie lekarstwa, przypomina się Polakom już od lat. Co jednak z tego, gdy reklamy tych produktów usilnie starają się nam wmówić że mamy do czynienia z preparatami, które leczą i są remedium na najróżniejsze dolegliwości. Zastrzeżenia w tej kwestii zgłasza UOKiK, który wszczął kolejne postępowania w sprawie nieuczciwych ... WIĘCEJ

    Tematy: suplementy diety, reklama, nieuczciwa reklama, ochrona konsumentów
  • smartDOM i Power LTE, czyli bohaterowie nieuczciwych reklam

    smartDOM i Power LTE, czyli bohaterowie nieuczciwych reklam

    13:28 02.02.2017

    ... umowę w ramach promocji smartDOM i Power LTE. Nasze postępowania wykazały, że rzeczywiste warunki oferty różniły się od tych prezentowanych w reklamach. Oczywiście, reklama może przybierać różne konwencje, m.in. uproszczenia czy żarty. Nie może jednak wprowadzać w błąd co oferty przedsiębiorcy – wyjaśnia Marek Niechciał, Prezes ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwa reklama, reklama wprowadzająca w błąd, nieuczciwa konkurencja, Cyfrowy Polsat
  • Nieuczciwa reklama: odpowiada przedsiębiorca czy agencja reklamowa?

    Nieuczciwa reklama: odpowiada przedsiębiorca czy agencja reklamowa?

    09:15 20.09.2016

    Przedmiotem rozpoznania Sądu Najwyższego było naruszenie prawa do firmy oraz dopuszczenie się czynów nieuczciwej konkurencji - reklamy wprowadzającej klienta w błąd i mogącej przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi oraz wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa. Zgodnie z ustawą, odpowiedzialność podmiotu ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwa reklama, reklama wprowadzająca w błąd, nieuczciwe praktyki konsumenckie, nieuczciwa konkurencja
  • UOKiK wskazał nieuczciwe reklamy banków

    UOKiK wskazał nieuczciwe reklamy banków

    13:18 23.03.2016

    ... możliwe było ich odczytanie. Przykładowo w 30-sekundowym filmie tekst zawierający wymagane przepisami prawa informacje był wyświetlany jedynie przez 2 sekundy. Zgodnie z prawem reklama powinna dostarczyć konsumentowi podstawowe dane niezbędne do podjęcia przez niego wstępnej decyzji o zainteresowaniu się ofertą kredytu konsumenckiego. Nie może ona ... WIĘCEJ

    Tematy: Alior Bank, BGŻ BNP Paribas, Euro Bank, Credit Agricole Provident Polska
  • Bierzesz kredyt na święta? Reklama może wprowadzić cię w błąd

    Bierzesz kredyt na święta? Reklama może wprowadzić cię w błąd

    11:01 23.12.2015

    Alior Bank w Warszawie, Bank Spółdzielczy w Wodzisławiu Śląskim i SKOK im. Stefczyka w Gdyni. To tylko niektórzy z przedsiębiorców, których działalność wzbudziła ostatnio zastrzeżenia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kontrola UOKiK dotyczyła reklam przedświątecznych kredytów. Inspektorzy zakwestionowali m.in. nieczytelną czcionkę, brak ... WIĘCEJ

    Tematy: banki, instytucje finansowe, kredyt na święta, reklama bankowa
  • SKOK wprowadzał w błąd. Milionowa kara

    SKOK wprowadzał w błąd. Milionowa kara

    14:39 10.01.2013

    SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni w swojej reklamie podawał nieprawdziwe informacje. Za wprowadzanie w błąd Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał gdyński SKOK kwotą 1,3 miliona złotych. Kasa może się od tej decyzji jednak odwołać. Firmy nie mogą wprowadzać konsumentów w błąd, bowiem wtedy konsumenci mogą zakupić towary lub usługi, których bez ... WIĘCEJ

    Tematy: SKOK, bank, UOKiK, prawa konsumenta
  • UOKiK: Pobieraczek.pl złamał prawo

    UOKiK: Pobieraczek.pl złamał prawo

    00:45 08.04.2010

    ... naliczana była już od pierwszego dnia, a nie jak sugerowały hasła reklamowe dopiero po 10 dniach. Zdaniem Urzędu taka praktyka jest nieuczciwa i wprowadza konsumentów w błąd. Wielu z nich na podstawie haseł reklamowych i informacji na stronie internetowej portalu mogło sądzić, że usługa jest bezpłatna ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, prawa konsumentów, pobieraczek.pl, nieuczciwe reklamy
  • UOKiK wygrywa z Polkomtelem

    UOKiK wygrywa z Polkomtelem

    13:50 26.03.2010

    ... reklama operatora sieci Plus "iPlus dla ciebie z komputerem" wprowadzała w błąd. Wcześniej decyzję Prezesa Urzędu potwierdził Sąd Ochrony ... kara jest adekwatna. Jednocześnie UOKiK przypomina, że na pod koniec 2009 roku stwierdził, że reklama spółki Vobis Notebook z modemem iPlus za 1 zł również wprowadziła konsumentów w błąd. Urząd ustalił, że ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, Polkomtel, reklama wprowadzająca w błąd, naruszenie praw konsumentów
  • UOKiK: 5,7 mln zł kary dla PKO BP

    UOKiK: 5,7 mln zł kary dla PKO BP

    11:48 11.03.2010

    ... oznaczeń ani odesłań wskazujących na konieczność zapoznania się z dodatkowymi materiałami. Poza tym użycie sformułowania „bez gwiazdek” sugerowało potencjalnemu odbiorcy, że reklama zawierała wszystkie istotne informacje. Prezes UOKiK nałożyła na spółkę ponad 5,7 mln zł kary. Sąd podzielił argumenty Prezesa Urzędu. Urząd przypomina ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, PKO BP, nieuczciwa reklama, nieuczciwe reklamy


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: