12:25 17.04.2018
... jednak, że reklamy mogły wprowadzać klientów w błąd. Kampania T-Mobile prowadzona była w okresie od 21 lipca do 30 września 2015 r. Emitowana reklama sugerowała, że nielimitowany pakiet usług Heyah kosztować ma 49,98 zł. W radiowej i internetowej wersji reklamy nie pojawiła się jednak informacja ...
10:06 09.03.2018
... sytuacji musiał dodatkowo zapłacić warunkowo zawieszone wynagrodzenie pożyczkodawcy. Opóźnienie w spłacie pożyczki promocyjnej wiązało się zatem z większym kosztem, niż sugerowała to reklama. Mogło to wprowadzać konsumentów w błąd co do ryzyka wiążącego się z zaciągnięciem pożyczki – wyjaśnia Waldemar Jurasz, dyrektor delegatury UOKiK w Krakowie ...
14:46 13.02.2018
... ekranu głosił, że żelki są dostępne w aptece. Konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że jest to produkt leczniczy. - Rzetelna i zgodna z prawdą reklama powinna dostarczyć konsumentowi podstawowych danych na temat produktu. Taką informacją jest fakt, że Magmisie to suplement diety, a więc środek spożywczy ...
12:50 28.11.2017
... żywnością. Nie leczą – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Konsumenci nie potrafią odróżnić suplementu diety od leku, dlatego reklama musi rzetelnie informować o właściwościach produktu. Lek jest w świadomości odbiorców bardziej atrakcyjny od suplementu. Ponadto pod wpływem błędnych informacji rodzice mogli ...
10:55 22.02.2017
O tym, że suplementy diety to nie lekarstwa, przypomina się Polakom już od lat. Co jednak z tego, gdy reklamy tych produktów usilnie starają się nam wmówić że mamy do czynienia z preparatami, które leczą i są remedium na najróżniejsze dolegliwości. Zastrzeżenia w tej kwestii zgłasza UOKiK, który wszczął kolejne postępowania w sprawie nieuczciwych ...
13:28 02.02.2017
... umowę w ramach promocji smartDOM i Power LTE. Nasze postępowania wykazały, że rzeczywiste warunki oferty różniły się od tych prezentowanych w reklamach. Oczywiście, reklama może przybierać różne konwencje, m.in. uproszczenia czy żarty. Nie może jednak wprowadzać w błąd co oferty przedsiębiorcy – wyjaśnia Marek Niechciał, Prezes ...
09:15 20.09.2016
Przedmiotem rozpoznania Sądu Najwyższego było naruszenie prawa do firmy oraz dopuszczenie się czynów nieuczciwej konkurencji - reklamy wprowadzającej klienta w błąd i mogącej przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi oraz wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa. Zgodnie z ustawą, odpowiedzialność podmiotu ...
13:18 23.03.2016
... możliwe było ich odczytanie. Przykładowo w 30-sekundowym filmie tekst zawierający wymagane przepisami prawa informacje był wyświetlany jedynie przez 2 sekundy. Zgodnie z prawem reklama powinna dostarczyć konsumentowi podstawowe dane niezbędne do podjęcia przez niego wstępnej decyzji o zainteresowaniu się ofertą kredytu konsumenckiego. Nie może ona ...
11:01 23.12.2015
Alior Bank w Warszawie, Bank Spółdzielczy w Wodzisławiu Śląskim i SKOK im. Stefczyka w Gdyni. To tylko niektórzy z przedsiębiorców, których działalność wzbudziła ostatnio zastrzeżenia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kontrola UOKiK dotyczyła reklam przedświątecznych kredytów. Inspektorzy zakwestionowali m.in. nieczytelną czcionkę, brak ...
14:39 10.01.2013
SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni w swojej reklamie podawał nieprawdziwe informacje. Za wprowadzanie w błąd Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał gdyński SKOK kwotą 1,3 miliona złotych. Kasa może się od tej decyzji jednak odwołać. Firmy nie mogą wprowadzać konsumentów w błąd, bowiem wtedy konsumenci mogą zakupić towary lub usługi, których bez ...
20:18 19.07.2012 PORADA
Witam
Gdzie należy zgłosić firmę, która mimo zawieszonej działalności reklamuje się coraz bardziej, wprowadza ludzi w błąd, że prowadzi działalność i wykonuje zlecenia chociaż ma zawieszoną działalność. Proszę o pomoc w tej sprawie
Pozdrawiam