eGospodarka.pl

eGospodarka.plTematy › prawa konsumenta
  • Strajk linii lotniczych - czy dostaniesz odszkodowanie?

    Strajk linii lotniczych - czy dostaniesz odszkodowanie?

    11:30 16.07.2018

    ... zwalnia przewoźnika z odpowiedzialności odszkodowawczej wobec pasażerów. Odszkodowanie otrzymają jednak wyłącznie osoby, które w porę się o nie zwrócą. Dlatego warto znać swoje prawa w tym zakresie – mówi Krzysztof Burzyński, Dyrektor Działu Prawnego w AirCashBack. Należy jednak pamiętać, że nowe regulacje dotyczą jedynie „dzikiego strajku”, a więc ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot
  • W wakacje odstąpienie od umowy zawartej na odległość może być trudne

    W wakacje odstąpienie od umowy zawartej na odległość może być trudne

    11:33 26.06.2018

    ... ) można odstąpić bez ponoszenia kosztów, często jednak cena takiej rezerwacji jest wyższa. W niektórych krajach (np. Austrii) w przypadku rezygnacji z umowy z winy konsumenta, jest on zobowiązany do uiszczenia kosztów rezerwacji. Hotel nawet nie musi w swoim regulaminie mieć zapisów dotyczących jej anulowania. Rezygnacja z zakupionego ... WIĘCEJ

    Tematy: odstąpienie od umowy, odstąpienie od umowy na odległość, prawa konsumenta, zwrot towaru
  • Platforma ODR pomoże rozwiązać spór przez internet

    Platforma ODR pomoże rozwiązać spór przez internet

    00:20 22.06.2018

    Online Dispute Resolution, czyli internetowa platforma służąca rozstrzyganiu sporów na linii kupujący - sprzedawca funkcjonuje w Polsce od 15 lutego 2016 roku. Serwis pozwala, aby bez wychodzenia z domu rozstrzygnąć spór z każdym e-sprzedawcą działającym na terenie UE, Norwegii, Islandii lub Liechtensteinu. Wystarczy wypełnić dostępny w języku ... WIĘCEJ

    Tematy: zakupy przez Internet, zakupy online, handel transgraniczny, zakupy za granicą
  • Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?

    Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?

    15:41 21.06.2018 PORADA

    Dzień dobry, kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący  jako pasek koloru srebrnego zaczął się wycierać i brudzić ubranie. Złożyłam reklamację, ale dostałam odpowiedź, że zamki i ozdoby oraz łańcuszki nie podlegają reklamacji ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta
  • Dystrybutor Green Magma ma zwrócić pieniądze konsumentom

    Dystrybutor Green Magma ma zwrócić pieniądze konsumentom

    12:38 30.05.2018

    ... szybkiej decyzji w sprawie zakupu. - Ceny nie mogą być fikcją, a obniżki nie mogą być sztucznie wykreowane. Takie działanie służy tylko zwabieniu konsumenta, żeby szybko kupił produkt. Nieuczciwa praktyką rynkową jest twierdzenie, że coś będzie dostępne w promocji tylko przez pewien czas, jeśli jest ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, ochrona praw konsumenta, nieuczciwe praktyki rynkowe
  • Impreza turystyczna czy powiązane usługi?

    Impreza turystyczna czy powiązane usługi?

    12:30 25.05.2018

    ... wdrażania nowych przepisów i nie mogą wychodzić poza ich ramy. Celem takiego sposobu tworzenia regulacji unijnych jest maksymalne ujednolicenie zakresu praw konsumenta, jakie obowiązują na unijnych rynkach usług turystycznych. Impreza turystyczna a powiązane usługi Impreza turystyczna to oferowane przez touroperatora zestawienie minimum dwóch ... WIĘCEJ

    Tematy: ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, prawa konsumenta
  • Ładowarka do laptopa

    Ładowarka do laptopa

    22:15 06.05.2018 PORADA

    Podczas podłączania ładowarki do kontaktu iskrzyło, więc kupiłam nową ładowarkę. Na początku było dobrze, nie iskrzyło ale teraz jest znów to samo. Czy to wina laptopa? WIĘCEJ

    Tematy: ładowarka, laptop, reklamacja, prawo do reklamacji
  • Rzecznik Finansowy 2017: na których ubezpieczycieli najwięcej skarg?

    Rzecznik Finansowy 2017: na których ubezpieczycieli najwięcej skarg?

    13:05 27.04.2018

    Od 2016 roku Rzecznik Ubezpieczonych rozszerzył swoją działalność o sprawy związane z sektorem bankowo-kapitałowym, stając się w efekcie Rzecznikiem Finansowym. W minionym roku jedną z jego głównych aktywności pozostawały kwestie ubezpieczeniowe. Na których ubezpieczycieli Polacy skarżyli się najbardziej? W 2017 r. rzadko skarżyli się klienci ... WIĘCEJ

    Tematy: Rzecznik Finansowy, ubezpieczyciele, ochrona konsumenta, prawa konsumenta
  • Wymiana świec w aucie - auto nie działa. Co robić?

    Wymiana świec w aucie - auto nie działa. Co robić?

    10:34 12.03.2018 PORADA

    Witam, co mogę zrobić z takim mechanikiem, który miał wymienić świece w aucie, a jedna mu się ułamała, wpadła do środka. Wynik taki, że niby wszystko mechanik wyjął ze środka, a teraz auto nie równo chodzi, czyli mechanik mówił, że prawdopodobnie zostały porysowane tłoki ... WIĘCEJ

    Tematy: mechanik, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta, reklamacja
  • Robienie zdjęć i porównywanie cen to prawa konsumenta

    Robienie zdjęć i porównywanie cen to prawa konsumenta

    10:13 01.03.2018

    ... porównywania cen może zostać uznane za nieuczciwą praktykę rynkową - podkreśla UOKiK. - Sklepy nie mogą zakazywać takich praktyk. Jednym z podstawowych praw konsumenta jest możliwość swobodnego wyboru oferty, która mu najbardziej odpowiada pod względem ceny czy właściwości produktu. Musi mieć więc możliwość porównania ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, ochrona praw konsumenta, nieuczciwe praktyki rynkowe
  • „Ukryte” koszty randki online

    „Ukryte” koszty randki online

    12:36 14.02.2018

    ... W regulaminie (czasami nawet w pierwszym zdaniu) Co więcej, obowiązujące przepisy prawa nie wykluczają możliwości stosowania automatycznego przedłużenia konta. Takie ... wykupiliśmy subskrypcję na miesiąc zwykle umowa jest odnawiana na 3 miesiące, a z karty płatniczej konsumenta pobierana jest kwota około 170 zł. W sytuacji, gdy zawieramy umowę na ... WIĘCEJ

    Tematy: portale randkowe, e-randki, prawa konsumenta, ochrona praw konsumenta
  • Czym zajmuje się rzecznik praw konsumenta?

    Czym zajmuje się rzecznik praw konsumenta?

    13:55 13.02.2018

    Masz wrażenie, że twoje prawa konsumenta nie są respektowane? Sklep odrzucił twoją reklamację? Masz problem z towarem zakupionym online? Chcesz wsparcia w sporze z przedsiębiorcą? Jeśli potrzebujesz pomocy, udzieli ci jej rzecznik praw konsumenta. W Polsce działa ich 371. Czym zajmowali się ostatnio? UOKiK dokonał podsumowania ich ... WIĘCEJ

    Tematy: ochrona konsumentów, prawa konsumenta, rzecznik praw konsumenta
  • Gwarancja . Kto płaci za dojazd?

    Gwarancja . Kto płaci za dojazd?

    14:14 30.01.2018 PORADA

    Pracuję w fabryce produkującej maszyny transportowe i bardzo często spotykam się z pytaniem: "kto zapłaci za dojazd, transport w celu naprawy gwarancyjnej sprzętu do waszego serwisu"? Dodam, że nie prowadzimy sprzedaży detalicznej (fabryka - klient/konsument), a  nasze produkty ... WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dojazd
  • E-sklepy zapominają o pozasądowym rozwiązywaniu sporów

    E-sklepy zapominają o pozasądowym rozwiązywaniu sporów

    12:00 19.01.2018

    ... chwili. O ile przepisy nie stanowią inaczej – to od dobrej woli konsumenta jak i przedsiębiorcy zależy poddanie sporu pod rozpatrzenie przez „trzecią” neutralną stronę ... minionego roku Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, Ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. z oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR ... WIĘCEJ

    Tematy: pozasądowe rozwiązywanie sporów, ODR, ADR, sklepy internetowe
  • Nierzetelny mechanik samochodowy

    Nierzetelny mechanik samochodowy

    08:57 01.12.2017 PORADA

    Witam, pękła mi opona, podjechałam do wulkanizatora. Zakupiłam dwie opony, otrzymałam paragon. Po około miesiącu okazało się, że uchodzi powietrze z zakupionej opony. Podjechałam do wulkanizatora z reklamacją (dodam, że auto głównie stoi na parkingu, po wymianie może z 6 razy ... WIĘCEJ

    Tematy: nierzetelni fachowcy, prawa konsumenta, nieuczciwa firma, uprawnienia kupującego
  • Negatywne rozpatrzenie reklamacji

    Negatywne rozpatrzenie reklamacji

    21:08 18.09.2017 PORADA

    Czy sprzedawca może odmówić zwrotu pieniędzy klientowi za dokonane przez konsumenta naturalne uszkodzenia towaru związane z jego 3-miesięcznym użytkowaniem? Klient dostarcza towar nieustannie szukając przysłowiowej "dziury w całym", za każdym razem wpływając na to aby nastąpił ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, obowiązki sprzedawcy, reklamacja, odmowa reklamacji
  • Zwrot zadatku przez wykonawcę za nie wykonanie usługi

    Zwrot zadatku przez wykonawcę za nie wykonanie usługi

    23:32 08.08.2017 PORADA

    Zatrudniliśmy DJ-a na wesele. Podpisaliśmy umowę, w której musieliśmy zapłacić zadatek (w umowie był zapis, że w przypadku naszej rezygnacji z jego usług nie otrzymamy zadatku i będziemy musieli pokryć 50 % kosztów). DJ stawił się na sali weselnej o godz. 12, czyli 5 godzin przed ... WIĘCEJ

    Tematy: zwrot zadatku, zadatek, zwrot pieniędzy, reklamacja
  • Reklamacja - niezgodność z umową

    Reklamacja - niezgodność z umową

    22:15 08.08.2017 PORADA

    Prowadzę własną dzialalność. Niedawno klient zamówił usługę montażową drzwi zewnętrznych o rozmiarze 80. Drzwi zostały zamówione i zamontowane. Protokół odbioru klient podpisał, żadnych uwag nie roszczył. Po pewnym czasie zgłosił reklamację na drzwi twierdząc, że otrzymał ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, zwrot pieniędzy, towar niezgodny z umową
  • Reklamacja okularów oceniona negatywnie. Co dalej?

    Reklamacja okularów oceniona negatywnie. Co dalej?

    14:34 04.08.2017 PORADA

    Witam, 12.05.2017r. kupiłam okulary korekcyjne w salonie optycznym. Oprawki były firmowe i drogie. 26.07.2017 r. złożyłam reklamacje w salonie. Oddałam okulary, ponieważ wyłamał się zausznik. Pracownica salonu przyjmując je, włożyła okulary w mojej obecności do myjki i podczas ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, odmowa reklamacji, niezgodność towaru z umową
  • Uszkodzona kuchenka kupiona ze sklepu internetowego

    Uszkodzona kuchenka kupiona ze sklepu internetowego

    10:29 08.07.2017 PORADA

    Dzień dobry, w dniu 5 lipca odebrałam kuchenkę gazową emaliowaną zakupioną w sklepie internetowym. Opakowanie ze styropianu było całe, nie nosiło podejrzanych uszkodzeń. Klapa szklana w całości, piekarni szklany w całości. Po rozpakowaniu wizualnie bez dotykania wszystko fajnie, ale ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, prawa konsumenta

 

1 2 ... 10 ... 20 ... 33

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

REKLAMA

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.