eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Czas słuchania radia dłuższy w wakacje

Czas słuchania radia dłuższy w wakacje

2011-09-19 10:35

Czas słuchania radia dłuższy w wakacje

Średni dzienny czas słuchania radia © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W miesiącach wakacyjnych Polacy spędzali z radiem dziennie średnio 268 minut, czyli 4,5 godziny. To najwyższa wartość tego wskaźnika w tym roku - podaje Komitet Badań Radiowych.

Przeczytaj także: Wydłuża się czas słuchania radia

Polacy zawsze latem bardzo chętnie słuchają radia i spędzają z nim więcej czasu, bo dostęp do tego medium jest praktycznie nieograniczony – wystarczy najprostszy odbiornik radiowy, telefon komórkowy czy odtwarzacz mp3, by w każdym miejscu mieć dostęp do co najmniej kilku, a często do kilkunastu czy kilkudziesięciu rozgłośni. Radio może towarzyszyć na plaży, podczas górskich wycieczek, nad jeziorem. Jest obecne w tych miejscach, w których postawienie telewizora czy komputera jest po prostu niemożliwe. Dlatego właśnie w czasie wakacji rośnie średni czas słuchania.

Tak było w tym roku: w okresie czerwiec-sierpień br. średni czas słuchania radia wynosił 268 minut. Podobnie było w analogicznym okresie ub.r., kiedy to przeciętnie Polacy słuchali radia przez 266 minut dziennie.

Od początku tego roku średni czas słuchania radia systematycznie rośnie – w pierwszym kwartale wynosił 255 minut, a w drugim – 260 minut.

fot. mat. prasowe

Średni dzienny czas słuchania radia

Średni dzienny czas słuchania radia


Statystycznie z radiem najwięcej czasu spędzają dorośli. Średni czas słuchania wśród osób w wieku 25-39 lat wynosił 287 minut, a w wieku 40-59 lat – dwie minuty mniej.

fot. mat. prasowe

Średni dzienny czas słuchania radia

Średni dzienny czas słuchania radia


Zasięg dzienny radia ogółm w miesiącach wakacyjnych br. wynosił 79,8 proc., co oznacza, że średnio każdego dnia radia słuchało 24,1 mln osób w wieku 15-75 lat. Zasięg tygodniowy wynosił 94,6 proc.

Wszystkie dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC.

Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. KBR zleca badanie Radio Track, które jest jedynym, ciągłym badaniem słuchalności stacji radiowych w Polsce.

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: