eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kibice piłki nożnej a gadżety klubowe

Kibice piłki nożnej a gadżety klubowe

2011-04-18 12:05

Kibice piłki nożnej a gadżety klubowe

Posiadanie i chęć zakupu produktów kibicowskich © fot. mat. prasowe

Aż 70 proc. kibiców posiada gadżet związany z klubem piłkarskim, któremu kibicuje. Wśród najczęściej wymienianych przez fanów futbolu pamiątek są szaliki i koszulki klubowe. W ciągu roku kibic jest w stanie wydać średnio 170 zł na akcesoria związane z swoją ulubioną drużyną - wynika z Monitora Piłkarskiego 2010 przygotowanego przez instytut ARC Rynek i Opinia.

Przeczytaj także: Europejskie kluby piłkarskie warte 15,7 mld EUR

fot. mat. prasowe

Posiadanie i chęć zakupu produktów kibicowskich

Posiadanie i chęć zakupu produktów kibicowskich

Okazuje się, że gadżety piłkarskie cieszą się dużą popularnością wśród kibiców. Aż 70 proc. fanów futbolu posiada pamiątki związane ze swoim ukochanym klubem. Najczęściej wymienianymi przez respondentów przedmiotami są szaliki oraz koszulki klubowe. Co ciekawe, są to też najbardziej pożądane akcesoria wśród osób, które jeszcze takowych nie posiadają.

Analitycy ARC Rynek i Opinia wyszczególnili trzy grupy gadżetów klubowych, które występują obok siebie w odpowiedziach badanych. Są to:
  • szalik, koszulka, czapka, plakat, bluza, koszulka polo
  • spodnie, bielizna, pasek, rękawiczki, kurtka
  • breloczki, długopisy, smycze

Warto dodać, że aż 80 proc. kibiców chce powiększać swój stan posiadania i ma zamiar zakupić jeszcze jakieś klubowe gadżety. Plany zakupowe fanów piłki wyglądają podobnie, jak posiadane przez nich zestawy. Dla przykładu jeśli kibic kupił już szalik, często ma w planach kupno pozostałych elementów zestawu: koszulki, czapki, plakatu, bluzy czy koszulki polo.

Połowa kibiców deklaruje, że w ciągu roku jest w stanie przeznaczyć na zakup klubowych pamiątek nie więcej niż 100 złotych. Najczęściej spotykaną odpowiedzą jest jednak przedział między 101 i 500 złotych, a średnia to ok. 170 złotych. Co ciekawe, stosunkowo najwięcej skłonni byliby wydać kibice Śląska Wrocław, Legii Warszawa oraz Wisły Kraków.

Informacje o badaniu
Raport Monitor Piłkarski został oparty na dwóch badaniach. Pierwsze zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) w 3 falach od maja do grudnia 2010 r. na reprezentatywnej próbie N=1218 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat. Natomiast drugie metodą ankiet wypełnianych za pośrednictwem Internetu (CAWI) na panelu internetowym Epanel.pl w lutym 2011 rok na ogólnopolskiej próbie N=1044 osób bardzo zainteresowanych piłką nożną w wieku 15-65 lat.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: