Internauci wybrali Mistrza
2004-06-25 00:01
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Internauci o Powstaniu
Podstawą przyznania nagrody Vox Populi były głosy oddawane poprzez smsy, audiotele, kupony z gazet oraz - w tym roku po raz pierwszy - plebiscytu przeprowadzonego w Internecie przez firmę badawczą Gemius SA. Realizacja plebiscytu przebiegła zgodnie z metodologią badania gemiusAdHoc, które pozwala w krótkim czasie uzyskać opinie internautów na każdy zadany przez zlecającego temat. Badanie w Sieci objęło ponad 3,5 tys. użytkowników. W efekcie uzyskano odpowiedź, kto według internautów zasługuje na tytuł Mistrza Mowy Polskiej. Nagrodę Vox Populi na poniedziałkowej gali odebrali Jan Englert i Lucjan Kydryński.Gdyby jednak o przyznaniu nagrody publiczności decydowali tylko internauci, przypadłaby ona Robertowi Makłowiczowi (22,9 proc. głosów) oraz Annie Dymnej (20,3 proc.). Sami mężczyźni na drugim miejscu widzieliby Wojciecha Manna, kobiety natomiast na pierwszym Annę Dymną, a Roberta Makłowicza dopiero na drugim – odwrotnie to całościowego wyniku plebiscytu on-line.
fot. mat. prasowe
Wśród wszystkich internautów, który głos oddali na popularyzatora dobrej kuchni było prawie 60 proc. mężczyzn, gdzie największy odsetek stanowiła grupa w wieku 15-24 lata (52 proc.). Prawie 70 proc. głosów na Annę Dymną oddały kobiety, przy czym największą popularnością aktorka cieszyła się wśród internautów w wieku 7-14 oraz 35-44 lata.
Wyniki plebiscytu przeprowadzonego w Internecie w dniach 9-15 czerwca b.r. to kolejny dowód na to, że internauci mają swoje zdanie, tym razem inne od werdyktu konkursowego jury. Internauci to specyficzna grupa – są to w większości ludzie młodzi, pochodzący z dużych miast, postrzegający walory polskiej mowy i pięknego używania języka polskiego nieco inaczej niż starsze pokolenia. Wyniki badania tego dowiodły.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Lidl kontra Biedronka: która strona internetowa popularniejsza?
-
Sklep internetowy Ikea na razie w planach, ale strona WWW bardzo popularna
-
Strony WWW poświęcone karierze odwiedza co trzeci internauta
-
Zagraniczne zakupy online: co kupują Polacy?
-
Media społecznościowe a wiek ich użytkowników
-
iPhone czy iPad – które urządzenie wygrywa?
-
Wyszukiwarka Yahoo: jak zmieniała się jej popularność?
-
Najpopularniejsze drogerie internetowe
-
Branża e-commerce na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat