Jakie leki kupujemy
2004-02-10 10:47
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Leki na wszelki wypadek
Wśród tych osób najwięcej jest ludzi starszych (w wieku 60 lat i więcej) oraz mieszkańców wsi.Zachowania związane z procesem podejmowania decyzji o wyborze marki leku OTC
Badanie na 1005 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków
fot. mat. prasowe
Natomiast prawie co czwarty badany (28%) przed wejściem do apteki lub sklepu z lekami OTC wie, jakiej marki lek OTC chce kupić, ale ostateczną decyzję co do jej wyboru podejmuje w miejscu zakupu. Taką grupę stanowią głównie ludzie młodzi (w wieku 20-39 lat) oraz mieszkańcy miast powyżej 100 tys. mieszkańców.
W miejscu zakupu ostateczną decyzję dotyczącą wyboru marki leku OTC podejmuje tylko co dziesiąta osoba. Tego rodzaju postawę reprezentują częściej ludzie w wieku średnim (40-59 lat) i głównie mieszkańcy dużych miast powyżej 500 tys. mieszkańców.
*Raport "Zwyczaje zakupowe Polaków dotyczące nabywania leków", przygotowany został w ramach badania OTC Track, zrealizowanego w okresie 26.05.-22.06.2003r. na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15 lat i więcej.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Konsumenci wybrali najlepsze apteki internetowe
-
Ranking europejskich aptek
-
Sprzedaż leków w Polsce IV 2010
-
Sprzedaż leków w Polsce 2009
-
Rynek farmaceutyczny w Polsce rośnie
-
Rynek farmaceutyczny w Polsce 2009
-
Rynek farmaceutyczny w Polsce 2007
-
Internetowa sprzedaż leków uregulowana
-
Sprzedaż leków przez Internet: bitwa o rozporządzenie