eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Google najpotężniejszą marką na świecie

Google najpotężniejszą marką na świecie

2007-04-25 01:50

Google zajmuje 1. miejsce w rankingu najpotężniejszych marek świata sporządzanym przez BrandZ. Wartość lidera na rynku wyszukiwarek wyceniana jest na 66,4 mld dol., rok temu wartość firmy oszacowano na 37,4 mld dol.

Przeczytaj także: Ranking najcenniejszych marek 2013

BrandZ określając wartość marki bierze pod uwagę wyniki finansowe oraz preferencje konsumentów.

Google zdecydowanie wyprzedził Microsoft, który w rankingu najpotężniejszych marek świata zajmuje dopiero 3. miejsce. Na 2. pozycji jest General Electric, a kolejne miejsca zajmują cenione marki amerykańskie: Coca-Cola jest na 4. pozycji, Malboro - na 6. i Wal-Mart - na 7. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają: China Mobile na miejscu 5. oraz Citi, IBM i Toyota.

Najpotężniejszą marką brytyjską okazała się, drugi rok z rzędu, Vodafone, która w rankingu światowym zajmuje 22. miejsce. Jej wartość oceniana jest na 21,1 mld dol. Pozostałe pozycje w rankingu najpotężniejszych marek Wielkiej Brytanii zajmują: Tesco (3. miejsce), Marks & Spencer (4.) oraz banki: Royal Bank of Scotland (5.), Barclays (6.), Standard Chartered (9.) i Lloyds TSB (10.). Na miejscu 7. uplasował się lider na rynku paliwowym - BP, a na 8. - sieć supermarketów Asda.

Ogółem dochód 100 najpotężniejszych marek świata zwiększył się o 10,6 proc. w stosunku do roku poprzedniego - z 1,44 biliona dol. do 1,6 biliona dol.

oprac. : Mediarun.pl Mediarun.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: