Santander Consumer Bank: wybieramy małe sklepy i płatność kartą
2020-05-19 11:37
Wybieramy płatności kartą © DR - Fotolia.com
Przeczytaj także: Płatności elektroniczne: jak wypadamy na tle innych 13 krajów?
Po ogłoszeniu pandemii aż 47 proc. ankietowanych zdecydowało się ograniczyć płatności gotówkowe. Zrezygnowało z nich 80 proc. Polaków przed czterdziestym rokiem życia oraz połowa seniorów. Przez zagrożenie COVID-19 aż 38 proc. badanych zaczęło częściej płacić kartą, z czego prawie 70 proc. na zakupach w sklepach stacjonarnych. Z danych zebranych przez bank wynika również, że w trakcie pandemii 9 proc. ankietowanych częściej zaczęło płacić telefonem w kanale sprzedaży offline i korzystać z BLIK-a. Płatności mobilne podczas epidemii są najpopularniejsze wśród respondentów przed czterdziestym rokiem życia.Chętniej płacimy kartą i kupujemy w małym sklepie
- Pandemia koronawirusa przyczyniła się do rozwoju obrotu bezgotówkowego. Co ciekawe, nasze badanie pokazuje, że co trzecia osoba powyżej sześćdziesiątego roku życia zdecydowała się na płatności kartą wyłącznie ze względu na COVID-19, mimo że wcześniej z nich nie korzystała - mówi Jacek Wieczorkowski, szef zespołu zarządzania doświadczeniem klienta Santander Consumer Banku. - Jest to ważna i pozytywna zmiana, biorąc pod uwagę fakt, że obecnie płatności bezgotówkowe są uznawane za najbezpieczniejsze.
Koronawirus wpłynął również na przyzwyczajenia konsumenckie. Pandemia sprawiła, że większość przebadanych przez bank wolało kupować produkty w lokalnym sklepie, położonym blisko miejsca zamieszkania (62 proc.). Zakupy w supermarkecie wybrał jedynie co czwarty ankietowany (26 proc.). Unikały ich nie tylko osoby starsze. Na zakupy w takim sklepie podczas pandemii zdecydowało się niespełna 26 proc. osób poniżej czterdziestego roku życia. Podobnie wyglądało zainteresowanie hipermarketami – tu odsetek wyniósł 32 proc.
fot. DR - Fotolia.com
Wybieramy płatności kartą
Polacy boją się o swoje zdrowie i dochody
Jak wynika z badania Santander Consumer Banku, większość z nas odczuwa realne zagrożenie związane z COVID-19. Ankietowani przez bank najczęściej oceniali sytuację epidemiologiczną w Polsce jako bardzo poważną (51 proc.). Połowa martwi się, że zarazi siebie lub rodzinę. Obawia się tego co trzeci senior i co piąta osoba przed czterdziestym rokiem życia.
Klienci ankietowani przez bank boją się również utraty pracy. Takiej odpowiedzi udzielił co czwarty badany. Perspektywą utraty zatrudnienia najbardziej przejmują się osoby przed czterdziestym rokiem życia (prawie 16 proc.). Ponadto, 55 proc. przewiduje, że w związku z koronawirusem ich sytuacja finansowa pogorszy się w nadchodzącym półroczu. Obawa ta towarzyszy w podobnym stopniu badanym z każdej grupy wiekowej. Co siódmy ankietowany wskazał, że boi się kryzysu gospodarczego (prawie 13 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 14-22 kwietnia 2020 roku metodą wywiadów telefonicznych (CATI) na reprezentatywnej grupie klientów kredytowych banku. N=1000.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Płatności cyfrowe w Polsce: BLIK i co jeszcze?
-
Płatności online: jakie zwyczaje płatnicze Polaków?
-
Płatności na wakacjach: kartą, telefonem czy zegarkiem?
-
E-commerce przegania handel tradycyjny dzięki seniorom?
-
Płatności zbliżeniowe, czyli kariera w pandemii
-
Małe sklepy i coraz większe płatności bezgotówkowe
-
Płatności zbliżeniowe: dlaczego Polacy nie zamierzają z nich rezygnować?
-
7 globalnych trendów, które wpłyną na przyszłość płatności
-
Społeczeństwo bezgotówkowe, czyli rewolucja w płatnościach
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)