Najnowsze technologie zwiększą twoje zyski o 80% szybciej
2020-02-15 00:22
Sztuczna inteligencja © Alexander Limbach - Fotolia.com
Przeczytaj także: Internet Rzeczy rewolucjonizuje biznes
W badaniu "Emerging Technologies: The competitive edge for finance and operations” zebrano opinie 700 menedżerów ds. finansowych i operacyjnych reprezentujących 13 krajów. Oto kluczowe wnioski, jakie płyną z przeprowadzonych ankiet.Sztuczna inteligencja i asystenci cyfrowi to większa efektywność i precyzja działu finansów
Okazuje się, że firmy, które stosują najnowsze technologie w obszarze finansów zyskują znacznie więcej, aniżeli oczekiwały:
- Redukcja błędów w działach finansowych sięga przeciętnie 37%.
- W 72% przypadków korzystanie ze sztucznej inteligencji przyczynia się do lepszej orientacji w ogólnej wydajności.
- 83% przedstawicieli kadry kierowniczej jest zdania, że wystarczy 5 lat, aby sztuczna inteligencja w pełni zautomatyzowała procesy zamykania okresów finansowych.
- Asystenci cyfrowi przyspieszają analizę finansów o 38% i podnoszą produktywność o 36%.
Nowe technologie zapewniają przewagę konkurencyjną
Większość badanych firm zaimplementowała już nowe technologie, a pionierzy w tym zakresie, którzy wykorzystują minimum 3 tego rodzaju rozwiązania, odnoszą największe korzyści i radzą sobie lepiej niż ich rywale.
- Nowoczesne technologie, tj. sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy, Blockchain i asystenci cyfrowi, stają się standardem, a 84% przedsiębiorstw używa w środowisku produkcyjnym co najmniej jednej z nich.
- 82% firm, które korzystają z trzech lub więcej nowych technologii, ma przewagę nad konkurencją — dla porównania, taką przewagę ma tylko 45% przedsiębiorstw, które nie używają żadnego z tych rozwiązań.
- Firmy stosujące wiele nowych technologii 9,5 razy częściej dysponują w swoich działach finansowych i operacyjnych precyzją na najwyższym rynkowym poziomie.
- Przedsiębiorstwa 2 lub 3 razy częściej kupują gotowe rozwiązania oparte na nowych technologiach niż tworzą je samodzielnie (wartość procentowa zależy od rozwiązania technologicznego).
- Prawie wszyscy respondenci (91%) uznali aplikacje typu oprogramowanie jako usługa (SaaS) za kluczowy element umożliwiający korzystanie z nowych technologii.
fot. Alexander Limbach - Fotolia.com
Sztuczna inteligencja
Sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy i Blockchain pozwalają tworzyć szybciej reagujące łańcuchy dostaw
Sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy, Blockchain i asystenci cyfrowi pomagają firmom w zwiększeniu precyzji i przyspieszeniu operacji i łańcucha dostaw. Zapewniają też lepszy wgląd w te obszary. Wraz ze wzrostem popularności aplikacji opartych na technologii Blockchain ankietowani spodziewają się dodatkowych korzyści biznesowych.
- W przedsiębiorstwach, które używają sztucznej inteligencji w swoich łańcuchach dostaw, czas realizacji zamówień skrócił się o średnio 6,7 dnia roboczego.
- Zastosowanie danych generowanych przez sztuczną inteligencję w procesach łańcucha dostaw pomaga firmom ograniczyć błędy w realizacji zamówień o średnio 26%.
- Sztuczna inteligencja pomaga firmom zmniejszyć liczbę błędów w realizacji zamówień o 25%, braki zapasów o 30%, a przestoje w produkcji o 26%.
- Przedsiębiorstwa, które wykorzystują w swoich łańcuchach dostaw asystenty cyfrowe, zwiększyły produktywność pracowników o 28%, a szybkość analiz o 26%.
- 87% firm korzystających z Blockchain osiągnęło oczekiwany lub wyższy zwrot z inwestycji; 82% spodziewa się, że w najbliższym roku wygeneruje znaczną wartość biznesową.
- 78% menedżerów sądzi, że możliwość weryfikacji monitorowania łańcucha dostaw za pomocą Blockchain ograniczy oszustwa o co najmniej 50% w ciągu najbliższych pięciu lat.
- 68% respondentów uważa, że rozszerzona analiza danych biznesowych jest kluczową zaletą nowych technologii w operacjach łańcucha dostaw.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Ministerstwo Cyfryzacji o rozwoju IoT w Polsce
-
Nowe technologie: firmy inwestują w sztuczną inteligencję, ale...
-
Nowe technologie: pracownicy chcą zmian, a pracodawcy się nie spieszą
-
Sztuczna inteligencja w polskich firmach. Ciągle niewykorzystany potencjał?
-
SAS przedstawia 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku
-
Nowe technologie: 10 prognoz dla konsumentów
-
Transformacja cyfrowa, czyli przez rozum do serca
-
6 najważniejszych trendów technologicznych 2017. Chatbot i co jeszcze?
-
Cyfryzacja Polski: w obecnym tempie bez szans na sukces
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)