eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ile kosztują imprezy integracyjne?

Ile kosztują imprezy integracyjne?

2019-09-24 11:02

Ile kosztują imprezy integracyjne?

Ile kosztują imprezy integracyjne? © CandyBox Images - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Imprezy integracyjne na stałe wpisały się w krajobraz polskich firm i stały się jednym z najbardziej popularnych benefitów pozapłacowych. Organizują je zarówno mali, jak i duzi pracodawcy. Z danych przedstawionych przez Briefly, serwis ułatwiający organizowanie firmowych imprez, wynika, że średni budżet przypadający na jednego uczestnika takiego wydarzenia sięga 235 złotych. Zdecydowanie najdroższe są wyjazdy integracyjne.
Imprezy integracyjne i to, co się na nich dzieje, zdążyły już obrosnąć legendą, a firmy wprost prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych atrakcji dla swoich pracowników. Pracownicy są tym pomysłom przychylni, z chęcią uczestnicząc w organizowanych przez firmę wydarzeniach. Potwierdzeniem tego są zarówno zagregowane dane preferencji przedsiębiorstw poszukujących poprzez serwis Briefly lokali i obiektów na imprezy, jak również rezultaty ankiety zrealizowanej wśród właścicieli firm, HR, office lub marketing managerów, na których spoczywa organizacja imprez integracyjnych w danej firmie.

9 na 10 badanych ekspertów przyznaje, że w firmowych eventach uczestniczą wszyscy lub prawie wszyscy pracownicy. Okazuje się również, że najczęściej nie kończy się na jednym wydarzeniu - firmy przeważnie organizują 2-3 imprezy rocznie. Co czwarta ogranicza się do jednej, a podobny odsetek respondentów wskazuje, że organizuje nawet ponad cztery imprezy integracyjne w roku.
- Imprezy integracyjne zawsze cieszyły się dużym powodzeniem zarówno w Polsce, jak i w środowiskach międzynarodowych. Jest to idealny czas na integrację z innymi pracownikami i poznanie ich od trochę bardziej prywatnej strony. Poznanie lepiej własnego szefa i współpracowników. Nie zawsze jest na to czas w godzinach pracy. Pracownicy chętnie w nich uczestniczą, i nie ma znaczenia czy jest to w trakcie godzin pracy, czy poza nimi - Rafał Jatczak, Recruitment Manager EMEA - CWT, autor bloga Sposoby na zasoby.

Ile kosztują integracje firmowe?


Budżet firmowy przeznaczony na imprezy i wyjazdy firmowe zależy głównie od wielkości firmy, i w mniejszym stopniu, od branży. Nie jest rzadkością inwestowanie ponad 100 tys. zł na jedną imprezę dla pracowników.

Ceny organizacji integracji firmowych w Polsce różnią się oczywiście w zależności od rodzaju imprezy. Istotnie większe są koszty wyjazdów integracyjnych (413 zł na osobę), podczas gdy cena kolacji integracyjnej mieści się w granicach 182 zł za osobę.

Na podstawie imprez organizowanych z pomocą serwisu Briefly wynika, że w Polsce średnio w imprezie integracyjnej bierze udział 72 osoby. Całkowity koszt, jaki ponosi firma dla takiej liczby pracowników to ok. 15 tys. zł.

Kiedy organizowane są imprezy?


Maj i czerwiec - w tych miesiącach firmy najczęściej organizują imprezy lub wyjazdy integracyjne dla pracowników, według danych Briefly.

O ile imprezy i kolacje integracyjnie oraz wigilie firmowe głównie organizują asystenci zarządu lub office managerowie, o tyle wyjazdy integracyjne częściej planują HR lub marketing managerowie. Nierzadko w czasie wyjazdowych integracji dodatkowo organizuje się szkolenia lub warsztaty team buildingowe, za które odpowiedzialne są działy HR czy marketingu (komunikacji wewnętrznej).

fot. mat. prasowe

Popularność imprez pracowniczych wśród pracowników

Niemal połowa respondentów uważa, że na przestrzeni ostatnich 2 lat popularność imprez pracowniczych wzrosła.


Średnio 6-7 tygodni wcześniej planowane są imprezy integracyjne. Nieco dłużej - bo zwykle 9-10 tygodni - firmy przygotowują się do organizowania wigilii firmowych i wyjazdów integracyjnych. Choć oczywiście zdarza się planowanie wyjazdów lub bardzo dużych eventów w popularnych miejscach nawet z rocznym wyprzedzeniem.
- Idealny timing planowania imprezy to rok do przodu. Chcąc zapewnić unikatowe atrakcje, niekiedy organizując imprezę myślimy już o kolejnej, która ma być za rok czy za kilka miesięcy. Ale to scenariusz idealny. Czasem mamy na organizację tylko kilka tygodni. Na szczęście nasz firmowy dream-team umie robić rzeczy niemożliwe - Małgorzata Jurkiewicz, HR Business Partner, Blue Media.

Imprezy integracyjne z przytupem


Imprezy integracyjne najczęściej organizowane są w klubach, restauracjach, pubach lub centrach eventowych.

To, na co zwracają firmy szukając miejsc na tego typu imprezy to przede wszystkim dostępność miejsca do tańca (parkietu), ogródka/ tarasu i parkingu. Z dodatkowych atrakcji, jakie życzą sobie organizatorzy imprez od lokali to zorganizowanie dyskoteki, fotobudki lub koncertu/ muzyki na żywo.

Wigilia firmowa na bogato


Niemal wszystkie ankietowane przez Briefly firmy organizują spotkania świąteczne dla swoich pracowników. 7 na 10 firm organizuje je raz w roku, a 17 proc. dwa razy w roku (także w okolicach Wielkanocy).

Na spotkania świąteczne dla swoich pracowników firmy są gotowe wydać nieco więcej niż na imprezy integracyjne organizowane wiosną czy jesienią. Średni koszt zorganizowania wigilii firmowej czy spotkania świątecznego w lokalu wynosi ok. 200 zł od osoby.

Firmy na organizowanie wigilii preferują kolejno: restauracje i kluby. Rzadziej są to sale bankietowe, hotele czy puby.

fot. mat. prasowe

Ceny organizacji eventów firmowych

Istotnie większe są koszty wyjazdów integracyjnych (413 zł na osobę), podczas gdy cena kolacji integracyjnej mieści się w granicach 182 zł za osobę.


Wyjazdy firmowe na odludziu


Organizowanie wyjazdów firmowych jest najbardziej czaso i zasobochłonne ze wszystkich imprez firmowych - wynika z danych Briefly.

Firmy najczęściej decydują się zorganizować wyjazdy w maju, czerwcu lub wrześniu. Ponad połowa firm organizuje wyjazdy dla pracowników z jednym noclegiem, co trzecia - z dwoma noclegami.

W Polsce na wyjazdy integracyjne pożądane są przede wszystkim spokojne lokalizacje, oddalone od miasta i zgiełku. Aż 80 proc. użytkowników Briefly szukających lokalizacji na wyjazdy dla pracowników w swoich wymaganiach oczekuje bliskości jeziora lub lasu, 40 proc. - najchętniej organizuje imprezę na wsi, a 15 proc. - w miejscowości uzdrowiskowej.

Wśród najbardziej pożądanych dodatkowych atrakcji w czasie wyjazdu firmowego raczej nie ma zaskoczeń. Są to kolejno: dyskoteka, ognisko, spływ kajakowy, park linowy, paintball.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (2)

  • Re: Ile kosztują imprezy integracyjne?

    AlicjaK13 / 2019-09-29 21:23:13

    U nas jest w grudniu impreza świąteczna i jeszcze jedna w maju lub czerwcu. Fajna sprawa, bo można poznać współpracowników z trochę innej strony. Ludzie z Amer Event potrafią zorganizować świetną zabawę i zaangażować w nią wszystkich. Znają się na rzeczy i jeszcze nie było tak aby ktoś narzekał odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Re: Ile kosztują imprezy integracyjne?

    karolina_kowalczyk / 2019-10-10 09:59:31

    Wszystko zależy jakie kto ma oczekiwania i na ile osób impreza jest organizowana. Ja za wynajęcie cateringu blue z mokobód i sali na ok 40 osób nie płacę aż tak dużo. Cena zazwyczaj jest w miarę przystępna.
    odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: