Smog na ulicach i w social mediach
2017-11-29 12:30
Smog © malajscy - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak smog rozprzestrzenił się w Internecie?
Smog w social media
Problem zanieczyszczenia powietrza w Polsce dotyczy przede wszystkim dwóch rodzajów pyłów: PM 2.5 i PM 10. Choć w Polsce wysokie stężenie tych pyłów – szczególnie w okresie zimowym – utrzymuje się od wielu lat, do debaty publicznej w dużym nasileniu temat ten przedostał się w styczniu 2017. Od początku października obserwujemy ponowny wzrost zainteresowania tematem smogu. Porównując go do analogicznych miesięcy w latach poprzednich –jest on jeszcze wyższy. Najwięcej publikacji na temat smogu pojawia się na Facebooku (55%) – głównie na fapage’ach lokalnych Alert Smogowy – oraz Twitterze (30%).
Maski antysmogowe w social media
Równolegle ze wzrostem tego tematu wzrasta zainteresowanie maskami antysmogowymi i oczyszczaczami powietrza. Wśród masek najwięcej wypowiedzi dotyczyło marki Respro (64% spośród analizowanych marek) i Dragon Mask (11%). Respro i Dragon miały także w październiku 2017 roku najwięcej odwiedzin ich stron internetowych. W przypadku obu marek największy ruch na stronie pochodził z searchu. Markę Ozone wyróżniał najwyższy udział platform social media, a markę Emaska – wejść bezpośrednich.
fot. mat. prasowe
Dynamika wypowiedzi na temat smogu
Oczyszczacze powietrza w social media
W dyskusjach na temat oczyszczaczy powietrza dominują dwie marki: Sharp i Philips. Dyskusje o nich stanowiły ponad połowę udziału wypowiedzi na temat analizowanych marek. Sharpa wyróżnia wysoki udział poleceń na forach (35%), które stanowią główną przestrzeń wypowiedzi na temat marki. Wśród forów najwięcej treści pojawiło się na kafeteria.pl i mamzdrowie.pl. Większość treści to polecenia produktu w różnorodnych tematycznie wątkach. Większość z nich prowadzi do sklepu internetowego goodair.pl. Dwie główne przestrzenie dyskusji na temat Philipsa to Facebook (26%) i Fora (25%). Wśród forów dominują e-konkursy.info, gdzie Philips był przede wszystkim wzmiankowany w wątku Ambasador Innowacji. Marka była też mocno obecna w prasie, w artykułach nawiązujących do zdrowego powietrza, alergii i smogu.
fot. mat. prasowe
Liczba odwiedzin stron
fot. mat. prasowe
Udział wypowiedzi na temat oczyszczaczy powietrza
Weronika Niżnik
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Czy maski antysmogowe nas chronią?
-
Oczyszczacz powietrza, czyli smog precz z domu!
-
UOKiK sprawdził maski antysmogowe i czujniki czadu
-
Sezon grzewczy 2023/2024. Jak ogrzewać ekologicznie i ekonomicznie?
-
Zanieczyszczenie powietrza: czy pandemia rzeczywiście zmniejszyła smog?
-
Co to jest CEEB i jak uniknąć kary za brak deklaracji?
-
Jak dokonać zgłoszenia do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków?
-
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków, czyli polska walka ze smogiem
-
Kto i co odpowiada za smog? Wielu winnych
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)