eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Kim jest użytkownik social media?

Kim jest użytkownik social media?

2017-03-15 11:40

Kim jest użytkownik social media?

Kim jest użytkownik social media? © John Smith - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W 2016 roku w Social Media dominowały: kulinaria, zdrowe odżywianie, moda i uroda – najchętniej czytane na blogach, Facebooku i Youtube. Użytkownicy blogów, Instagrama, Twittera starzeją się. Prezentujemy kolejne wyniki projektu Social Media 2016 – z badania CAWI wśród 2110 internautów, skanu social media i pomiaru aktywności na urządzeniach mobilnych.
Z Facebooka korzystają „wszyscy”. Aktywni użytkownicy tych treści to osoby do 35 roku życia. Snapchat dociera do coraz większej liczby starszych użytkowników.

Mapa Social Media to kanały, tematy, marki i osoby, które najbardziej angażują najszerszą grupę aktywnych użytkowników social media. Pomaga zrozumieć – jakie tematy mają potencjalnie największy zasięg, co w ich ramach najbardziej angażuje i jakie rodzaje działań na nich występują. Projektując zasięgowe kampanie w social media warto odnieść się do najbardziej powszechnych rodzajów zachowań i poznać działania konkurencji.

Kim są użytkownicy poszczególnych kanałów? Co ich łączy i co ich dzieli? W Social Media 2016 opisujemy demograficznie użytkowników poszczególnych kanałów i tematy, które ich interesują.
  • Z Facebooka korzystają „wszyscy”. Aktywni użytkownicy tych treści to osoby do 35 roku życia. Snapchat dociera do coraz większej liczby starszych użytkowników.
  • Youtube – od dłuższego czasu dominuje zainteresowanie kulinariami, zdrowym odżywianiem, modą i urodą.
  • Facebook – rośnie liczba udostępniających treści z oficjalnych fanpage marek i treści blogerów i vlogerów na niekorzyść śmiesznych grafik i informacji o akcjach charytatywnych
  • Blogi – to od dłuższego czasu częściej kobiety, zwłaszcza z większych miast. Dominuje tutaj taka sama tematyka, jak na Youtube – kulinaria, zdrowe odżywianie, moda i uroda

fot. mat. prasowe

Zainteresowania tematami contentu na Facebooku i na blogach

Widoczne jest zainteresowanie kulinariami, zdrowym odżywianiem, modą i urodą.


Informacje o badaniu
Tegoroczne badanie badania Social Media 2016 zostało zrealizowane w oparciu o: badanie CAWI na reprezentatywnej próbie n=2110 internautów; realizacja styczeń 2017 (4 fala), jakościową i ilościową analizę treści z mediów społecznościowych – pomiar dyskusji w social media – Sentione, monitoring 2,5 tyś. urządzeń mobilnych; dane za okres styczeń – grudzień 2016 – SpicyMobile.

Weronika Niżnik

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.