eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polscy czytelnicy czasopism 2005

Polscy czytelnicy czasopism 2005

2006-02-21 00:21

Polscy czytelnicy czasopism 2005

Różne typy spodziewanych zachowań czytelników © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Ponad połowa Polaków (54%) zamierza regularniej i dokładniej czytać te czasopisma, które już zna, a 33% planuje zaglądać do większej liczby magazynów, niż obecnie. Co piąty badany (20%) chce w ogóle zrezygnować z czytania i przeglądania czasopism - wynika z monitoringu kupowania i czytania prasy, przeprowadzonego przez TNS OBOP.

Przeczytaj także: Dzienniki: spadek sprzedaży

Na podstawie monitoringu TNS OBOP można wyróżnić pięć różnych typów czytelników czasopism:

fot. mat. prasowe

Różne typy spodziewanych zachowań czytelników

Różne typy spodziewanych zachowań czytelników



1. Zaangażowani - to czytelnicy, którzy zamierzają regularniej i dokładniej czytać znane sobie czasopisma, ale nie zamierzają rozszerzać listy tytułów;
2. Zachłanni - to osoby, które zamierzają regularniej i dokładniej czytać znane sobie czasopisma, ale chcą również zaglądać do większej ich liczby;
3. Inercyjni - to ci, którzy niczego nie zamierzają;
4. Dezerterzy - to osoby, które zamierzają w przyszłości częściej rezygnować z czytania i przeglądania czasopism.
5. Konwertyci - to ci, którzy zamierzają zaglądać do większej liczby czasopism niż dotychczas, ale nie zamierzają regularniej i dokładniej czytać tych już sobie znanych.

Najwięcej (29%) jest zaangażowanych, nieco mniej inercyjnych (27%) i zachłannych (25%), a najmniejszą grupę stanowią dezerterzy i konwertyci (odpowiednio 11% i 8%).

Proporcje pomiędzy różnymi typami spodziewanych zachowań czytelników przedstawiają się jednak odmiennie wśród zwolenników różnych tytułów. Najbardziej zaangażowanych czytelników mają tygodniki Wprost (36%) i Pani Domu (34%). Najwięcej "zachłannych", czyli zamierzający zaglądać też do innych czasopism, jest natomiast wśród czytelników Newsweeka (41%) i Tiny (39%), a najwięcej dezerterów znajdziemy wśród sympatyków Tele Tygodnia i Przyjaciółki (13%).

fot. mat. prasowe

Proporcje pomiędzy różnymi typami spodziewanych zachowań czytelników wg tytułów

Proporcje pomiędzy różnymi typami spodziewanych zachowań czytelników wg tytułów



O badaniu
Monitoring kupowania i czytania prasy TNS OBOP przeprowadził w czerwcu 2005 roku, metodą wywiadów bezpośrednich (face - to - face), na reprezentatywnej grupie 1000 osób (15+).


Przeczytaj także: Ożywienie na rynku czasopism Ożywienie na rynku czasopism

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: