Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
2013-04-12 12:47
Przeczytaj także: Reklama wielkoformatowa 2012 r.
Również PGE w 2012 roku podwoiło swój budżet mediowy (+102% do 9,1 mln zł). Obok intensywnych działań wizerunkowych związanych ze sponsoringiem sportowym firma skupiała się na oferowaniu stałej ceny usług (nawet do 2014 roku). W ocenie analityków domu mediowego Equinox działania te mają ścisły związek z planowanym uwolnieniem cen energii. Należy zwrócić uwagę, iż rok 2012 był pierwszym w którym daje się zauważyć przejrzystą komunikację dedykowaną klientom indywidualnym oraz biznesowym. To, co jednak w dalszym ciągu różni PGE od firmy Enea oraz Energa to niski poziom wydatków na reklamę telewizyjną (12% SoS), w której aktywność ogranicza się do plansz sponsorskich.
Kolejną firmą, która znacząco zwiększyła budżet w 2012 roku jest Tauron (+72% do poziomu 12,3 mln zł). Duży wpływ na wzrost nakładów reklamowych tej firmy miały kampanie wizerunkowe, w tym również te oparte na wykorzystaniu znanych sportowców w roku Olimpijskim (Londyn 2012), co miało na celu budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako stabilnego dostawcy dla klientów indywidualnych oraz silnego partnera biznesowego. Podobnie jak w przypadku PGE, TV stanowi relatywnie niewielki udział w całości wydatków - 22%.
fot. mat. prasowe
Rynek energetyczny - wydatki z podziałem na media
Najniższą aktywnością w 2012 roku spośród liczących się graczy wykazało się RWE które zredukowało budżet mediowy z ponad 5 mln zł (cennikowo) w 2011 roku do kilkudziesięciu tysięcy złotych w 2012 roku. W przypadku tej firmy dominuje komunikacja kierowana do biznesu poprzez magazyny specjalistyczne.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Co i za ile reklamuje branża finansowa?
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)