eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polskie media a Euro 2012

Polskie media a Euro 2012

2012-07-24 11:15

Przeczytaj także: Najpopularniejsze dyscypliny sportowe VI 2012


Poza tym, że stadion ten znajduje się w stolicy Polski, na wynik taki wpłynęły:
  • Na Stadionie Narodowym odbył się mecz otwarcia Euro 2012 (Polska-Grecja, 8.06).
  • Reprezentacja Polski rozegrała tutaj dwa z trzech swoich meczów na Euro.
  • Odbyło się tutaj jedno spotkanie ćwierćfinałowe (Czechy-Portugalia, 21.06) i jedno półfinałowe (Niemcy-Włochy, 28.06).
  • Ostatni mecz Mistrzostw na terenie Polski rozegrany został właśnie na Stadionie Narodowym („Wczoraj nasz kraj pożegnał się z Euro 2012. Na Stadionie Narodowym w Warszawie został rozegrany półfinał pomiędzy reprezentacjami Niemiec i Włoch” – Polska Gazeta Krakowska, „Koncerty, mecze i zwiedzanie, czyli sposób na nowe areny”, 29.06.12).
  • To największy typowo piłkarski obiekt tych Mistrzostw („jedną z największych inwestycji był Stadion Narodowy w Warszawie. Został otwarty w styczniu 2012, z półrocznym opóźnieniem. Kosztował prawie 2 mld złotych. Będzie główną polską areną ME, odbędzie się na nim pięć spotkań” – Kurier Szczeciński, „To warto wiedzieć”, 8.06.12).

Sponsorzy Euro 2012

Głównym Partnerem Technologicznym oraz jednym ze sponsorów UEFA EURO 2012 był Orange. Ponadto, sponsorami mistrzostw Europy w Polsce i na Ukrainie byli: Adidas, Castrol, Coca-Cola, Hyundai-Kia, Carlsberg, McDonald’s, Sharp, Canon oraz Continental.

W polskiej prasie i wybranych portalach internetowych najczęściej (ponad 100 publikacji) występowały nazwy:
  1. Carlsberg (160) – zwłaszcza za sprawą szeroko promowanych Carlsberg FanCamp – specjalnych stref kibica utworzonych przez firmę w Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu.
  2. McDonald’s (132) – wiele publikacji na temat programu „Dziecięca Eskorta McDonald’s” (przede wszystkim gazety regionalne informowały o kolejnych dzieciach, które zakwalifikowały się do programu i w związku z tym będą wyprowadzać na murawę piłkarzy drużyn narodowych); w warszawskiej strefie kibica firma uruchomiła największą restaurację w Polsce.
  3. Adidas (105) – liczne informacje na temat specjalnie przygotowanych na turniej piłek – Tango 12.
  4. Coca-Cola (103) – głównie publikacje na temat zwycięzców konkursu „Wynieś flagę na stadion podczas UEFA EURO2012”; nazwa pojawia się także w artykułach dotyczących produktów dostępnych w strefach kibica.

fot. mat. prasowe

Sponsorzy Euro 2012

Głównym Partnerem Technologicznym oraz jednym ze sponsorów UEFA EURO 2012 był Orange


Na kolejnych pozycjach znalazły się:
  • Orange (68)
  • Castrol (63)
  • Hyundai-Kia (42)
  • Continental (24)
  • Sharp (20)
  • Canon (13)

Warto w tym miejscu przytoczyć wyniki raportu Homo Homini dla Dziennika Gazety Prawnej (02.07.12, str. 1), według którego marką najbardziej kojarzoną z Euro2012 jest Biedronka (sponsor reprezentacji Polski). Na drugim miejscu znajduje się McDonald’s, na trzecim Adidas, na czwartym – Coca-Cola. Tyskie, które nie było sponsorem turnieju wyprzedziło natomiast sponsora turnieju – firmę Carlsberg.

poprzednia  

1 ... 4 5 6

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: